بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کلوب| شب‌های جادویی کارلتو و ژابی پایانی ندارد!

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۱

بدون هیچ شکی در شب‌های اخیر تمامی نگاه‌ها به ژابی آلونسو و کارلو آنجلوتی معطوف بود؛ دو مردی که بار دیگر نشان دادند ناامیدی در فوتبال معنایی ندارد!

ژابی آلونسو و باخت؟!

در آغاز این فصل از فوتبال اروپا، کمتر طرفداری به بایرن لورکوزن و ژابی آلونسو برای کسب سه گانه بدون باخت، اعتقاد و ایمان داشت اما حالا می‌توانیم چیز دیگری در نتایج نورلوزن مشاهده کنیم.

تنها دو بازی در بوندسلیگا، یک فینال دی اف بی پوکال و یک فینال لیگ اروپا برای شاگردان ژابی باقی مانده و آنها تا به اینجای فصل، هیچ باختی را تجربه نکرده اند. یکی از مهم‌ترین دلایل اینکه تیم آلونسو هنوز طعم باخت را نچشیده، گلزنی در دقایق نود به بعد است.

آنها در فصل جاری موفق شده‌اند هفده گل در دقایق نود و پس از آن به ثمر برسانند. چنین نکته ای برای تیمی‌که توانسته اولین قهرمانی اش را در تاریخ بوندسلیگا جشن بگیرد، تحسین برانگیز است. این آمار وقتی جالب تر می‌شود که لورکوزنی‌ها پنج گل از هفده گل خود را در مواقعی وارد دروازه رقبا کرده‌اند که باعث شده تا از باخت فرار کرده و حتی در موارد نتایج مساوی، به برد و کسب سه امتیاز دست پیدا کنند.

حتی در بازی برگشت برابر رم با اینکه آنها گل اول را به رمی‌ها زدند و با توجه به مجموع نتایج، صعودشان با همین تک گل هم قطعی و کافی بود اما پسران آلونسو مثل همیشه زود ناامید نشدند و بازی دو هیچ باخته را به دو یک و در نهایت به دو دو تبدیل کردند و اجازه ندادند که رکورد فصل بدون باخت شان به همین راحتی خراب شود و از دست برود.

چهل و نهمین بازی بدون باخت و رکوردی که انگار قرار نیست تا پایان فصل و حتی اوایل فصل آتی به پایان برسد!

شاید بتوان بعد از «راموس تایم» و «فرگی تایم»، عنوان «ژابی تایم» را به مرد اسپانیایی نیمکت بایرن لورکوزن تقدیم کرد!

کارلتو؛ مرد شب‌های برنابئو!

یک شب قبل از کام بک ژابی آلونسو و پسران در لورکوزن، در فاصله 1736 کیلومتری ورزشگاه بای آرنا تا سانتیاگو برنابئو، استاد ژابی یعنی کارلو آنجلوتی همان کاری را انجام داد که همه طرفداران حاضر در ورزشگاه و پای تلویزیون حسابی منتظرش بودند و انتظارش را می‌کشیدند.

پس از گل اول بایرن همه چیز برای رئال و کارلتو از دست رفته دیده می‌شد اما کهنه سوار ایتالیایی شهر مادرید که در جادوگری و جادو کردن دیدارهای لیگ قهرمانان اروپا مهارت خاصی دارد_مجددا با چند تعویض و بالا دادن ابروی راست خود، معجزه دیگری برابر توخل و مونیخی‌ها رقم زد.

کارلتو دو فصل پیش دقیقا با همین فرمول توانست قهرمانی چهاردهم رئال در UCL را به ارمغان بیاورد.پی اس جی، چلسی و منچستر سیتی مقابل همین شیوه بازی زانو زدند و تسلیم شدند؛ شیوه ای به نام «وارونه کردن» روند و نتیجه بازی.

هنگامی که از حریف تان عقب هستید و ناگهان در ده دقیقه پایانی بازی، طوفانی به پا می‌کنید که باورش برای بینندگان فوتبال سخت و مشکل است! این همان راز و شعبده ای است که کارلتو و شاگردش به خوبی از آن برخوردار هستند؛ شعبده ای که هر قدرتی را از پا در می‌آورد و همگان را مات و مبهوت خود می‌سازد!

هواداران رئال مادرید احتمالا باید از کسب نتایج لورکوزن به این شکل و شمایل خوشحال باشند؛ چرا که اگر ژابی آلونسو، رئال مادرید را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کند، دی ان ای تار و مار کردن حریف در دقایق پایانی را به خوبی دارا می‌باشد.ژن مربیگری ژابی با همان چیزهایی که رئال و طرفدارانش از یک سرمربی می‌خواهند همخوانی عجیبی دارد.

ژابی آلونسو و کارلو آنجلوتی کم و بیش شباهت‌هایی به یکدیگر دارند و کام بک زدن و بازگشت به بازی، مهم ترین درسی است که شاگرد به خوبی از استاد خود یاد گرفته و آموخته است!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *