بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

چرا مایک تایسون یک قانون مهم را برای مبارزه با جیک پاول تغییر داد؟

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۵:۰۵

برخلاف شایعاتی که از نمایشی بودن مبارزه مایک تایسون و جیک پاول وجود داشتند، سازمان TDLR اعلام کرد که این مبارزه یک مسابقه رسمی خواهد بود. البته تحت نظارت این سازمان تغییراتی در قوانین این مبارزه اعمال شدند.

طرفداری | مبارزه جیک پاول و مایک تایسون در 8 راند 2 دقیقه‌ای خواهد بود و به این ترتیب زمان هر راند یک دقیقه از زمان سنتی آن کمتر می‌شود. دومین تغییر این است که 2 ورزشکار باید از دستکش‌های بوکس 14 اونسی استفاده کنند؛ این در حالی است که بوکسورهای حرفه‌ای معمولا دستکش 10 اونسی می‌پوشند. تا این لحظه دلیل تصمیم دوم مشخص نیست، اما به گفته مایک تایسون زمان راندها به درخواست او تغییر کرده است. مایک در کنفرانس خبری هفته پیش در پاسخ به سوالی درباره دلیل این موضوع گفت:

من خواهان راندهای کوتاه‌تر شدم تا فعالیت بیشتری داشته باشیم. هرچه زمان راند کوتاه‌تر باشد، بیشتر مبارزه می‌کنیم.

جیک پاول و مایک تایسون 20 جولای به میزبانی ورزشگاه AT&T ایالت تگزاس مقابل هم قرار خواهند گرفت. تا آن زمان مایک 58 ساله خواهد شد و جیک پاول با 27 سال سن در اوج آمادگی بدنی خواهد بود. این شکاف سنی 31 ساله در تاریخ بوکس بی سابقه است. 

رکورد بیشترین فاصله سنی قبل از این مبارزه به رقابت آرچی مور و مایک دیبیاسی در سال 1963 مربوط می‌شود. آرچی مور در آن زمان 49 سال داشت و 24 سال از رقیب خود بزرگتر بود. جالب است بدانید آرچی مور که رکورد طولانی‌ترین دوره قهرمانی با کمربند سبک وزن را نیز در کارنامه دارد توانست در راند سوم آن مبارزه برخلاف پیش‌بینی‌ها برابر دیبیاسی به برتری برسد. مایک تایسون نیز امیدوار به تکرار چنین کاری برابر جیک پاول خواهد بود. 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *