بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

گاسپرینی: کمک به رم برای سهمیه ششم؟ هدیه دادن در فوتبال معنا ندارد

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۲:۱۷

آتالانتا با برتری ۳-۰ مقابل بایرلورکوزن در فینال لیگ اروپا ۲۰۲۳/۲۴ به قهرمانی در این رقابت ها رسید. با این قهرمانی، امیدهای رم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا زنده شد چراکه در شرایطی خاص، ایتالیا می تواند سهمیه ششم را هم کسب کند.

همه چیز به آتالانتا بستگی دارد. طبق قوانین جدید یوفا، اگر آتالانتا به عنوان فاتح لیگ اروپا، فصل را در رتبه پنجم سری آ تمام کند، سهمیه اضافه ایتالیا به تیم ششم می رسد. با سوم یا چهارم شدن آتالانتا، این سهمیه از دسترس رم و فوتبال ایتالیا خارج می شود. به نقل از رمانیوز؛ گاسپرینی در این مورد گفت:

هیچ شکی نیست که من ده روسی را تحسین می کنم اما این فوتبال است؛ این رقابت است. در رقابت، هدیه دادن معنا ندارد. در دو بازی پایانی فصل با همان ذهنیت همیشگی به میدان می رویم.

گفتنی است رویکرد گاسپرینی در مورد رم و سهمیه ششم ایتالیا کاملا طبیعی است. هیچ دشمنی میان رم و آتالانتا وجود ندارد و در نگاهی میهن پرستانه، برگامویی ها می توانند تیم پایتخت ایتالیا را به سهمیه برسانند، اما چنین تفکری در رویکرد حرفه ای جایی ندارد. قاعدتا آتالانتا دوست ندارد با هدیه دادن سهمیه به رم، یکی از رقبای مستقیم داخلی خود را تقویت کند؛ به خصوص اینکه با ۶ تیمی شدن سری آ در لیگ قهرمانان اروپا، درآمد پایه تیم های ایتالیایی در این رقابت ها کاهش می یابد و این موضوع به ضرر آتالانتا خواهد بود.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *