بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

قهرمان کشتی آلیش بانوان جهان نه شغل دارد نه حقوق/ عاشوری: به احترام مادرم، وزنه‌برداری را کنار گذاشتم

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۵

قهرمان کشتی آلیش بانوان جهان اعلام کرد نه شغل و نه حقوقی دارد.

به گزارش طرفداری، خرداد سال جاری تیم ملی کشتی زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد و در دو بخش کلاسیک و آلیش به رقابت پرداخت. ایران در نهایت با فاصله‌ای نزدیک با میزبان قهرمان آسیا شد.

هانیه عاشوری در وزن 75+ کیلوگرم برای اولین بار در تاریخ کشتی بانوان موفق به کسب مدال طلای جهانی شدا. که در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم دو مدال طلا و نقره کسب کرده از بی‌توجهی مسئولان وزارت ورزش و جوانان گلایه‌مند است و طعنه‌های اطرافیان را عامل دلسردی خود می‌داند.

هانیه عاشوری با تاکید بر اینکه به خاطر انجام ندادن عمل جراحی هنوز مصدوم است، اظهار داشت:

به دلیل مشکلات دانشگاه و امتحانات هنوز موفق به عمل جراحی نشده‌ام و امیدوارم همین روزها عمل جراحی انجام شود، سپس برای مسابقات کشوری حاضر خواهم بود.

وی خاطرنشان کرد:

در حال حاضر تمرین دارم اما زیاد به پاهایم فشار نمی‌آورم. اگر مسابقات زودتر انجام شود، یعنی در فروردین‌ماه شاید نتوانم در رقابت‌ها شرکت کنم اما در ماه‌های تیر و مرداد قطع به‌یقین حضور خواهم داشت.

عاشوری با تاکید بر اینکه در دو رشته آلیش کلاسیک و آزاد، فعالیت دارد، تصریح کرد:

در مسابقات آسیایی قرقیزستان در هر دو رشته کشتی گرفتم که در کشتی آلیش سبک آزاد مقام اول و در سبک کلاسیک مقام دوم را به دست آوردم.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده به وزنه‌برداری هم علاقه‌مند است، یادآور شد:

مدتی به اردوهای ملی وزنه‌برداری دعوت شدم و در تمرین‌ها ۱۲۰ کیلوگرم را در یک‌ضرب بالای سر بردم اما برابر نارضایتی مادر نتوانستم مقاومت کنم و به خاطر او وزنه‌برداری را کنار گذاشتم. مادرم معتقد بود وزنه‌برداری آسیب‌زا است و دوست نداشت ادامه بدهم.

عاشوری درباره مسابقات آتی خود گفت:

در مسابقات کشوری که قطعا اول خواهم شد. اگر آسیب‌دیدگی‌ام اجازه بدهد سعی می‌کنم بهترین‌ها را به دست بیاورم.

بانوی کشتی‌گیر سنگین‌وزن ایران از مسئولان وزارت ورزش و جوانان گلایه کرد و به ایرنا گفت:

انتظار داشتیم پس از مدال‌آوری‌های رنگارنگ، مسئولان وزارت ورزش و استانی از ما حمایت بیشتری کنند اما فقط علیرضا دبیر رییس فدراسیون و شیدا شهریان نایب رییس امور بانوان پیگیر و حامی تیم ملی کشتی بانوان هستند.

وی افزود:

کمترین خواسته ما، استخدام و مشغول شدن به کار در اداره‌ای بود که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است. ما حتی هنوز حقوق پایه هم نداریم و در حقیقت از لحاظ کاری و مالی اصلا رسیدگی نشده است.

عاشوری در خصوص وضعیت درمان مصدومیت خود اظهار داشت:

برای درمان مصدومیت هم نایب رییس بانوان فدراسیون، پیگیر بود و پیشنهاد داد عمل جراحی را در تهران انجام دهم اما به دلیل امتحانات دانشگاه هنوز موفق نشده‌ام.

بانوی کشتی‌گیر ایران در پایان گفت:

همیشه از مسئولان خواسته‌ام که هم از لحاظ کاری و حقوق پایه‌ای حامی ما باشند زیرا وقتی دوستان و اقوام می‌گویند تو به غیر از اینکه کشتی گرفتی و آسیب دیدی چیزی نصیبت نشد و کسی هم رسیدگی نکرد، آدم دلسرد می‌شود.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *