بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

از رویا تا واقعیت؛ پیش بینی برد آلمان در انیمیشن ژاپنی

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ | ۲۲:۴۲

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال ژاپن موفق شد یکی از شگفتی‌های جام جهانی 2022 قطر را با شکست دادن آلمان مدعی رقم بزند و حسابی در این مسابقات خبرساز شود.

gettyimages-1443894216-612x612

این نتیجه در حالی رقم خورد که کمتر کسی حتی تصور گرفتن تساوی مقابل آلمان مدعی قهرمانی را از ژاپنی‌ها داشت ولی این تیم بعد از عربستان که با شکست دادن آرژانتین شگفتی ساز شده بود دومین تیم آسیایی لقب گرفت که برخلاف انتظارات عمل کرد. 

gettyimages-1443897267-612x612

ژاپنی‌ها در شرایطی به برتری در این بازی دست یافتند که ابتدا از حریف مقتدر خود عقب افتادند و حتی با شکست یک بر صفر به رختکن رفتند ولی نیمه دوم و دو گل سامورایی‌ها یک نتیجه هیجان انگیز برای فوتبال آسیا به همراه داشت تا در نهایت با پیروزی 2-1 از زمین خارج شوند. 

gettyimages-1443894242-612x612

یکی از نکات جالب در خصوص این بازی، تکرار اتفاقی است که سال‌ها قبل در عالم انیمیشن و کارتون رقم خورده بود و آن رویا امروز به واقعیت بدل شده است. 

انیمیشن کاپیتان سوباسا که تولید کشور ژاپن است و به زبان‌های مختلف ترجمه و در کشورهای مختلف به نمایش درآمد، یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های تاریخ دنیاست که الهام بخش فوتبالیست‌های زیادی بوده و به روایتی بزرگانی مثل دل پیرو و زیدان با تماشای این انیمیشن جلب دنیای فوتبال شدند. 

Olympic_Japan_vs_Olympic_Germany_(Rising_Sun)

این انیمیشن محبوب و پر طرفدار در ایران هم با نام کارتون فوتبالیست‌ها به نمایش در آمد و طرفداران زیادی داشت. اما بیشتر از هر کشور دیگری خود ژاپن بود که از این انیمیشن الهام گرفت و علاقه‌مندان زیادی به آکادمی های فوتبال رفتند و سعی داشتند پا در جای پای قهرمان داستان قرار دهند. 

maxresdefault (1)

داستان این انیمیشن مربوط به چند جوان فوتبالیست است که رقابت سختی با یکدیگر دارند و در نهایت این رقابت منجر به پیشرفت آنها و رسیدن به تیم ملی ژاپن و البته ایستادن بر بام فوتبال دنیا با قهرمانی در مسابقات جهانی شد. 

نکته جالب در خصوص پایان این انیمیشن سریالی است. جایی که قهرمانان داستان در قالب تیم ملی جوانان ژاپن به فینال جام جهانی صعود کرده و در این مرحله موفق می‌شوند با نتیجه 3 بر دو ژرمن‌ها را شکست داده و جام قهرمانی را بالای سر ببرند. 

tumblr_dc26ee6c8c69053a3cbc1c24c74467ec_18424077_1280

این کارتون تاثیر بسزایی در پیشرفت فوتبال ژاپن داشت و این تیم را به یک قطب در فوتبال آسیا تبدیل کرد و بعضاً در جهان هم نتایج خوبی کسب کردند و حالا امشب رویای سال‌ها پیش جوانان ژاپنی با شکست دادن آلمان مدعی دیگر نه در انیمیشن که در واقعیت اتفاق افتاد. 

باید دید آیا ژاپنی ها در رسیدن به قله فوتبال دنیا و قهرمانی جهان هم روزی انیمیشن را به واقعیت تبدیل خواهند کرد؟

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *