بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کلینیک ترمیم زخم دکتر امیر عزتی

بهترین کلینیک زخم در تهران

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۱
کلینیک ترمیم زخم دکتر امیر عزتی

 کلینیک زخم دکتر امیر عزتی با هدف خدمت‌رسانی در سطوح بالاتر به بیماران عزیز و تسکین آنان با کمک بهترین درمانگران زخم، آماده خدمت‌رسانی به هموطنان محترم می‌باشد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بهترین کلینیک زخم در تهران

اگر نگاهی به آمار بیاندازید، متوجه این موضوع خواهید شد که بهتر است بدانید که، در حال حاضر ۳۰ درصد افراد دچار زخم پای دیابتی حدوداً در مدت پنج سال جان خود را از دست می‌دهند؛ این آمار به‌گونه ‌ای است که نشان می‌دهد، مرگ ‌و ‌میر ناشی از زخم پای دیابتی با بیماری سرطان رقابت می‌کند. در این مقاله سعی داریم تا به موضوع زخم و انواع و نحوه درمان آن‌ها بپردازیم. پس با ما همراه باشید و اطلاعات مناسبی در این زمینه کسب کنید.  کلینیک زخم دکتر امیر عزتی با هدف خدمت‌رسانی در سطوح بالاتر به بیماران عزیز و تسکین آنان با کمک بهترین درمانگران زخم، آماده خدمت‌رسانی به هموطنان محترم می‌باشد

کلینیک ترمیم زخم دکتر امیر عزتی

عناوینی که در ادامه مطلب آورده شده ‌است، عبارت اند از:

  • زخم چیست؟
  • انواع زخم براساس طول دوره درمان
  • انواع زخم‌ های مزمن
  • چرا برای درمان بیماری زخم به کلینیک زخم مراجعه کنیم؟!
  • سخن نهایی

کلینیک ترمیم زخم دکتر امیر عزتی

کلینیک زخم

زخم چیست؟

به هر گونه آسیب وارد شده به پوست و بافت بدن، زخم می‌گویند که در واقع در پایداری هر نوع بافت بدنی وقفه ایجاد می‌کند. تقسیم‌ بندی زخم ‌ها بیشتر بر اساس حالت ایجاد زخم و نحوه آن ها صورت می‌گیرد. زخم ها به طور کلی در ۲ دسته زیر قرار می‌گیرند.

  • زخم‌ های بسته: این ‌طور زخم ‌ها اجازه ورود هیچ نوع مواد خارجی به بافت بدن را نمی‌دهند و روند درمان و بهبود بدون تداخل ناشی از آلودگی به آرامی طی می‌شود. در زخم ‌های ناشی از ضربه، جهت و نیروی ضربه نیز در میزان و حالت آن زخم موثر خواهد بود. در واقع خیلی واضح است که، هرچه نیروی ضربه بیشتر باشد میزان آسیب افزایش می‌یابد. و یا همچنین جهت برخورد ضربه در حالت زخم تعیین کننده است.

به ‌عنوان مثال اصابت یک پیچ‌ گوشتی بر سر می‌تواند به پوست آسیب زیادی وارد کند اما همان پیچ ‌گوشتی می‌تواند طوری به سر ضربه بزند که آسیب به جمجمه هم برسد. همچنین آناتومی بدن هم در نحوه شکل گیری ضعف و آسیب تعیین کننده است. به‌ طوری که یک آسیب می‌تواند، بر روی هر رده سنی اثرات متفاوتی را به جای بگذارد. در هر ضربه ماهیچه ‌ها، رگ‌ های خونی، اعصاب،  استخوان‌ ها و اندام‌ های داخلی ممکن است درگیر شوند. بر اثر ضربه مستقیم بر روی یک بافت، صدمه به بافتهای عمیق ‌تر می‌رسد و ممکن است شکستگی و آسیب جدی به یک عضو وارد شود.

  • زخم های باز: از آن دسته زخم ‌هایی هستند که پوست، یعنی همان سطح محافظ بدن و غشای مخاطی، شکسته شده و باز می‌شود و باعث ورود مواد خارجی به بافت بدن می‌شود. در واقع بافت بدن ممکن است توسط موادی همچون باکتری ‌ها، آلودگی ‌ها و پارچه لباس موجب مشکلات جدی همانند عفونت بافت شود.

همچنین اگر زخم وسعت زیادی داشته‌ باشد، خشکی و سرمای هوا نیز آسیب پذیری زخم را افزایش می‌دهد. اجسام تیزی که باعث ایجاد زخم باز می‌شوند مانند چاقو، بافت را از بین می‌برد و آن ‌ها را به طور کلی جدا می‌کند. عضلات در صورت آسیب دیدگی، بیشتر آماده ابتلا به عفونت نسبت به انواع دیگر بافت های بدن  هستند. آسیب ‌دیدگی استخوان در زخم ‌های باز جدی است و بدیهی است که در صورت رسیدن آسیب به رگ ‌های خونی، اعصاب و مفاصل  یا اندام‌ های داخلی، اهمیت درمان و رسیدگی به زخم بسیار بالا می‌رود. در زخم ‌های باز خونریزی بیشتر است و به طبع مدت زمان درمان زخم بسته به میزان وسعت زخم، ممکن است طولانی تر باشد.

کلینیک ترمیم زخم دکتر امیر عزتی

درمان زخم مزمن

انواع زخم براساس مدت زمان درمان زخم

زخم ‌ها مدت زمان متفاوتی برای درمان دارند. با توجه به زمان درمان، زخم‌ ها به ۲ دسته تقسیم می‌شوند:

  • حاد: زخم حاد، زخمی است که توسط آسیب ناگهانی به پوست وارد می‌شود. در این نوع زخم‌ ها، مدت زمان درمان زخم قابل پیش بینی است. شدت زخم حاد می‌تواند به ‌صورت یک خراش سطحی و یا زخم‌ های عمیق که به قسمت‌ های داخلی بدن آسیب می‌رساند، باشد. اگر زخم حاد به‌ خوبی درمان نشود می‌تواند به زخم مزمن تبدیل شود.
  • مزمن: زخم‌ های مزمن در یک بازه زمانی و در شرایط خاصی، ایجاد می‌شوند و مراحل درمان به‌ طور عادی پیشرفت نمی‌کند. زخم ‌های مزمن با سرعت خیلی کمی بهبود می‌یابند. زخم ‌هایی که به مدت زمان زیادتری برای ترمیم نیاز دارند به مراقبت‌ های ویژه ‌ای زیر نظر متخصصان زخم و درمانگران متخصص زخم، نیاز دارند.

 کلینیک زخم دکتر امیر عزتی با هدف خدمت‌رسانی درمان تمامی زخم ها را با شیوه های نوین انجام می دهد. برای اطلاعات بیشتر راجع به این کلینیک پرقدرت با همکاران ما تماس بگیرید.

انواع زخم ‌های مزمن

همان ‌طور که گفتیم این زخم ‌های مزمن به مراقبت و دوره درمان ویژه ‌تری نیاز دارند. در ادامه چند نوع از زخم‌ های مزمن را بررسی می‌کنیم.

  • زخم فشاری یا زخم بستر

این نوع زخم بر اثر فشاری که بر روی پوست وارد می‌شود، ظاهر می‌گردد. به‌علت بیماری و یا ضعف بدنی، افراد قادر به تحرک و فعالیتی نخواهند بود و معمولا به همین دلیل زخم‌ های فشاری در سطح بدن ایجاد می‌شود.  چون در این وضعیت افراد قادر نیستند که بخشی از بدن خود را به موقعیت متفاوت، تغییر دهند؛ جریان خون در پوست نقاطی که تحت فشار بیشتری هستند، کاهش می‌یابد. در این زمان پوست تجزیه می‌شود و منجر به بروز زخم می‌شود. این زخم ها در ابتدا یک زخم سطحی به نظر می‌آیند که اگر درمان نشوند به زخم های عمیق‌ تری تبدیل می‌شوند.

زخم پا

زخم ‌های پا، زخم بین مفصل زانو و قوزک پا است که به آرامی التیام می‌یابند. این زخم ‌ها می‌تواند به صورت زیر بروز پیدا کنند:

  • زخم Arterial: این نوع زخم معمولا مربوط به قسمت پایین ساق ‌پا است. اندازه این زخم‌ ها گاهی کوچک و گاهی عمیق و اغلب بسیار دردناک می‌باشند. زخم‌ های Arterial به علت کاهش جریان خون در منطقه و اغلب در افراد دارای بیماری قلبی ‌عروقی رخ می‌دهد.
  • زخم Venous: این نوع زخم در اطراف ناحیه قوزک پا ظاهر می‌شود. زخم‌ های ونوسی معمولا کم‌ عمق و درد آور هستند. زخم ونوس زمانی ایجاد می‌شود که رگ ‌های پا به ‌درستی عمل نکنند و خون را به سمت قلب باز نگردانند. نام دیگر این نوع زخم ‌ها، زخم ایستایی و وریدی نیز است.
  • زخم ترکیبی: این نوع زخم در اثر ترکیبی از بیماری های وریدی و شریانی قلب رخ می‌دهد.

کلینیک ترمیم زخم دکتر امیر عزتی

درمان زخم دیابتی

زخم دیابتی

این زخم‌ها معمولا بر روی پای افراد مبتلا به دیابت دیده می‌شود. این مشکلات ناشی از دیابت، به علت تغییرات در اعصاب و در گردش خون بدن هستند. زخم ‌ها و عفونت‌ های شدید ناشی از بیماری دیابت، اگر تحت درمان درست و به موقع قرار نگیرند و یا به مراحل درمان مقاومت نشان دهند ممکن است فرد دچار جراحی قطع عضو شود. پس لازم است بدانید، که درمان ضعف گردش خون و نوروپاتی از موارد ضروری محسوب می‌شود که باید به آن پرداخت.

  • نوروپاتیک: به علت کاهش حس در پا، فرد از حضور زخم اگاه نمی‌شود. به طور مثال، پا به دلیل پوشیدن کفش تنگ تاول زده است و به راحتی عفونت می‌کند؛ اما به دلیل کاهش یا عدم وجود احساس و درد، فرد به موقع زخم را تشخیص نمی‌دهد و دچار مشکلات شدید تری می‌شود.
  • ایسکمیک: به دلیل گردش خون ضعیف و بیماری عروقی محیطی این مشکل بروز می‌یابد.
  • نوروپاتی -ایسکمیک: مجموعه ‌ای از گردش خون ضعیف و کمبود احساس در پا منجر ‌به ایجاد این نوع زخم پای دیابتی می‌شود.

چرا باید به کلینیک زخم مراجعه کرد!

در کلینیک ‌های درمان زخم، تمام پرسنل با‌ استفاده از دانش ترکیبی و بالینی خود، می‌توانند بخش وسیعی از درمان زخم را باسرعت بیشتری پیش ببرند. در نتیجه می توانند از پیشرفت زخم جلوگیری کرده و زندگی بیمار را بهبود ببخشند. برخی از خدمات کلینیک درمان زخم شامل موارد زیر می‌باشد:

  • درمان زخم حاد و زخم مزمن
  • درمان زخم بستر (زخم فشاری)
  • درمان زخم عروقی
  • درمان زخم دیابت و زخم جراحی
  • درمان جراحات ناشی از پرتوزایی و تشعشع

سخن پایانی

امروزه به دلیل سبک زندگی نادرست و اهمیت ندادن به سلامت فردی و اجتماعی، شمار بیماری ‌ها و افراد مبتلا  به انواع این بیماری ها  سر به فلک کشیده است. همچنین شیوع زخم‌ های مزمن و عدم پیگیری و درمان آن‌ ها توسط افراد مبتلا و از همه مهم‌ تر سطح دانش پایین در زمینه بهداشت و سلامت، کار را برای درمانگران بسیار سخت کرده ‌است.

همان ‌طور که گفته شد، شمار زیادی از مرکز های درمان زخم در سراسر کشور به منظور بهبود وضعیت بیماران، ظهور پیدا می‌کنند. پیدایش این مراکز نشانه افزایش زخم ‌های مزمن است. داشتن امکانات درمانی مناسب و پانسمان های نوین برند های مطرح جهان از مهم ‌ترین ویژگی ‌های این کلینیک محسوب می‌شود. این کلینیک زخم با بهره ‌گیری از نیروهای متعهد، مجرب و با تجربه و دانش روز در محیطی مناسب برای بیماران، همواره سعی دارد سطح خود را ارتقا دهد. برای اطلاع از تمامی خدمات کلینیک زخم دکتر امیر عزتی شما می‌توانید به سایت بزرگ سئوکار برتر مراجعه کرده و از خدمات فوق ‌العاده آن استفاده نمایید.

 

تلفن برای نوبت دهی: بهترین کلینیک زخم

۳۳۲۵۹۴۲۴

۰۹۱۲۰۳۲۹۲۶۷

نشانی: تهران – خ پیروزی – روبروی پمپ بنزین سه راه سلیمانیه – نبش خ زینتی افخم – پلاک ۳۷۰ – واحد ۶

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *