بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

برای کمک به فوتبال به AFC اطلاعات غلط می‌دادیم/ نکند دعوا بر سر رانت انحصاری است؟

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۲۵

خبرورزشی و خیلی رسانه‌های دیگر در تمام این سال‌ها می‌نوشتند که ما به نهادهای بین‌المللی همچون فیفا و ای اف سی دروغ می‌گوییم و با خلاف واقع نشان دادن آنچه در فوتبالمان هست، ادعای حرفه‌ای‌گری داریم و می‌توانیم در سطوح مختلف حاضر باشیم‌.

برای تمام دنیا قوانینی ثابت وجود دارد که مثلاً باشگاه‌ها باید استادیوم داشته باشند، حق پخش بگیرند و در زمینه‌های مختلف مسئولین مشخصی داشته باشند. ما روی کاغذ تمام این‌ها را سندسازی می‌کردیم اما در عالم واقع همه می‌دانستیم که داستان چیز دیگری است! حالا دبیرکل فدراسیون در یک برنامه زنده تلویزیونی تایید کرده که تمام این اتفاقات افتاده اما باز هم او تمام حقیقت را نمی‌گوید! مثلاً اینکه این دروغ‌ها در زمان کدام مسئول به AFC و فیفا گفته می‌شده است!

اگر نگاهی به دو دهه اخیر و عمر تولد لیگ قهرمانان آسیا بیندازیم، کسانی که مسئولیت فدراسیون فوتبال و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای را داشته‌اند مشخص هستند. لااقل در یک دهه اخیر بیشتر اوقات خود آقای تاج رئیس فدراسیون بوده و کاش آقای ممبینی بگوید که کدام یک از این اتفاقات در دوره ایشان رخ داده است؟ نکته دیگر اینکه به یاد داریم که اولین بار کنار ماندن دو باشگاه بزرگ از لیگ قهرمانان آسیا چه هیاهویی به پا کرد و چه شایعاتی که آن زمان بر سر زبان‌ها نبود. آن موقع گفته می‌شد که کسانی به اطلاعات درست و مقامات نهادهای بین‌المللی دسترسی و آنها را به فیفا و ای اف سی منتقل کردند!

آیا نباید فکر کنیم که این کسان تا زمانی که خود حضور داشتند، همین مسیر را می‌رفتند و وقتی نبودند مسیر را لو دادند؟ اتفاقی که منجر به محرومیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون و جریمه ۳۰۰ هزار دلاری شد و از آن مهمتر آبروی کشورمان در دنیا رفت؟ اصلا چرا حالا که در مصدر کار هستید، سراغ این افراد نمی‌روید؟ چرا آنها به خاطر کاری که کرده‌اند بازخواست نمی‌شوند؟ اینطوری خدای نکرده اگر چند سال بعد دوباره نفرات تازه‌ای آمدند، ممکن نیست که دوباره همین ماجرا تکرار شود؟ یعنی این یک حق انحصاری در اختیار بعضی افراد است که دیگران حق استفاده از آن را ندارند!

و در نهایت اینکه اتفاقاتی که در این دولت افتاد و از آن به عنوان حل ریشه‌ای مشکل باشگاه‌ها یاد می‌شود. اگر کار درست همین بود، چرا در ادوار قبلی رخ نمی‌داد و اگر نادرست بود، چرا مسئولان قبلی برای پوشاندن حقیقت اطلاعات دروغ به فیفا و ای اف سی می‌دادند؟

بیشتر بخوانید: دبیرکل هم اطلاعات رئیس فدراسیون را تایید کرد/ نفر سوم قدرتمند کیست که این‌قدر از او محافظت می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *