بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

نگاهی به گزینه های هدایت بارسلونا

فلیک، مارکز، موتا، توماس توخل و روبرتو دی‌زربی گزینه های جانشینی ژاوی

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۰
ژاوی ؛ فلیک، مارکز، موتا، توماس توخل و روبرتو دی‌زربی گزینه های جانشینی ژاوی

اخراج ژاوی بعد از بازی با سویا قطعی خواهد شد و طبق گزارش اسپورت، خوان لاپورتا از بین 5 گزینه نهایی دوشنبه بعد یک نفر را به عنوان مربی فصل بعد بارسا معرفی خواهد کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

خوان لاپورتا، رئیس بارسا، تصمیم‌گیری در مورد آینده ژاوی هرناندز را به بعد از بازی روز یکشنبه مقابل سویا در سانچس پیسخوان موکول کرد، جایی که بارسا لیگ و فصل را رسما به پایان خواهد رساند.

سرمربی بارسا از زمان بازگشت از آلمریا سعی در دیدار با رئیس داشته، ولی موفق نبوده است. پس از قطعی کردن رتبه دوم با پیروزی مقابل رایو وایکانو، ژاوی و لاپورتا برای دقایقی در مونتجوئیک صحبت کردند، همان‌طور که بعد از همه مسابقات مرسوم است. اما لاپورتا از او خواست تا بعد از بازی مقابل سویا با هم دیدار کنند.

ماه‌های از دست رفته

چهار ماه پیش که ژاوی تصمیم به جدایی در پایان فصل گرفت، سرمربی بدون معطلی این موضوع را اعلام کرد. از آن زمان، باشگاه زمان زیادی برای یافتن جانشین و آماده سازی خروج او و بقیه کادر فنی داشت. با این حال، بارسا تصمیم گرفت او را متقاعد کند تا سال باقی مانده از قراردادش را به پایان برساند. هم یوسته (نایب رئیس) و هم خود لاپورتا این کار را انجام دادند. ابتدا غیر رسمی، سپس با دیدارهایی رسمی‌تر. آنها در نهایت او را متقاعد کردند تا منصرف شده و بماند. در واقع روند خوب بارسا در ماه‌های اخیر به غیر از هفته تلخی که باعث خروج تیم از کورس قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان شد، لاپورتا را متقاعد به حفظ او کرده بود.

به همین دلیل تصمیم جدید رئیس، غیر قابل درک به نظر می‌رسد. لاپورتا تصمیم نهایی را گرفته ولی اعلام نکرده است، اما همه می‌دانند که الان جدایی ژاوی برای بارسا هزینه زیادی خواهد داشت. یک ماه قبل ژاوی می‌توانست با افتخار خداحافظی کند.

این تغییر برنامه‌ها برای باشگاه گران تمام خواهد شد، نه برای کسی که تصمیم می‌گیرد، اما پیشبرد پروژه، مستلزم یافتن یک جانشین قابل اعتماد است که بتواند کارهایی را انجام دهد که ژاوی انجام نداده است: 90 دقیقه بازی درخشان، از توانایی‌های تیم بیشتر بهره ببرد و عناوین زیادی را کسب کند، هر اندازه که ممکن است. همه اینها البته بدون اینکه بدانیم آیا بارسا با حداقل شرایط می‌تواند به بازار نقل و انتقالات برود و سطح تیم را بالا ببرد یا خیر.

گزینه لاپورتا

اکنون بدون اینکه علنی شود یا کسی چیزی گفته باشد، مشخص شده است که لاپورتا مربی خود را اخراج خواهد کرد و زمان آن رسیده است که به طور غیرقابل برگشت و بدون اتلاف وقت بیشتر به دنبال مربی باشد.

در باشگاه اختلاف نظر وجود دارد. رئیس هنوز هم ترجیح می‌دهد مسیر آلمان را دنبال کند. اصرار او روی نام هانسی فلیک است که با ایجنتش پینی زاهاوی ارتباطی صمیمانه دارد. او همچنین نماینده لواندوفسکی است. لاپورتا که همیشه کلوپ را بسیار دوست داشته، به ناگلزمن و توخل هم علاقه دارد، ولی اولی و دومی قطعا در دسترس نیستند. در این بین فلیک بهترین موقعیت را دارد، زیرا علاوه بر کیفیت تثبیت شده‌اش، مدتی است که اسپانیایی یاد می‌گیرد.

ظاهراً سرمربی سابق آلمان گزارش‌های خوبی در مورد بازیکنان جوانانی گرفته که در این فصل به لطف ژاوی هرناندز در ترکیب اصلی ظاهر شده‌اند. اگر او بیاید، مدیریت سازگاری پیشرو خود را ادامه خواهد داد. در باشگاه می‌گویند که یکی از دغدغه‌هایشان این است که تا الان هر کاری ژاوی انجام داده ادامه پیدا کرده و خراب نشود.

گزینه مورد نظر دکو (مدیر ورزشی)

مدیر ورزشی که روی کاغذ باید مسئولیت انتخاب مربی را برعهده داشته باشد در حالی که هیئت مدیره و ریاست باشگاه باید به مدیریت اقتصادی و نجات بارسا از ورشکستگی مشغول شود، برای اولین بار برنامه‌های دیگری دارد. گزینه او رافا مارکز است، ولی لاپورتا به مربی تیم دوم بارسا فکر نمی‌کند.

مربی مکزیکی در بارسا اتلتیک نشان داده که استعدادهای یک مربی بزرگ را دارد و اگرچه آشکارا تجربه کافی در حضور نخبگان ندارد، دکو به او اعتقاد زیادی دارد. او مرد مورد اعتماد دکو و کسی است که او برای جایگزینی ژاوی انتخاب کرده است.

اعضای کمیسیون ورزشی بارسا شامل انریک ماسیپ، خوان سولر، رافا یوسته، دکو و بویان کرکیچ نیز در این تصمیم‌گیری بزرگ دخیل هستند. علاوه بر این، الخاندرو اچه‌وریا، باجناق سابق لاپورتا، که سمت رسمی در باشگاه ندارد نیز در این مسئله نظر خواهد داد.

در این تیم چند نفره علاوه بر فلیک و مارکز که گزینه‌های اصلی هستند، نام‌هایی چون تیاگو موتا، توماس توخل و روبرتو دی‌زربی برای جایگزینی ژاوی مطرح شده اند.

موتا با یوونتوس مذاکراتی جدی داشته اما توخل و دی زربی بعد از پایان همکاری با بایرن و برایتون، بدون تیم و در دسترس هستند. هر دوی اینها نیز شانس خواهند داشت ولی گزینه‌های اصلی فلیک و مارکز هستند.

منبع: اسپورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *