بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

برخی از کابل های گوشی می توانند اطلاعات شما را هک کنند

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۰:۰۳
برخی از کابل های گوشی می توانند اطلاعات شما را هک کنند

یک کابل USB ممکن است به اندازه کافی بی ضرر به نظر برسد، اما برخی از آنها راز خطرناکی را پنهان می کنند. شارژر سامسونگ با کابل های O.MG ممکن است به هکرها اجازه سرقت اطلاعات شما را بدهند. خوشبختانه، راه هایی وجود دارد که می توانید از دستگاه های خود در برابر کابل های O.MG محافظت کنید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

یک کابل USB ممکن است به اندازه کافی بی ضرر به نظر برسد، اما برخی از آنها راز خطرناکی را پنهان می کنند. شارژر سامسونگ با کابل های O.MG ممکن است به هکرها اجازه سرقت اطلاعات شما را بدهند. خوشبختانه، راه هایی وجود دارد که می توانید از دستگاه های خود در برابر کابل های O.MG محافظت کنید.

برخی از کابل های گوشی می توانند اطلاعات شما را هک کنند

همه کابل های USB خطرناک نیستند

کابل‌های USB از ضروری‌ترین مواردی هستند که همه به صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند. ما از آنها برای شارژ، انتقال داده و اتصال وسایل جانبی استفاده می کنیم. کابل‌های USB به قدری رایج شده‌اند که اکثر مردم در صورت نیاز به قرض گرفتن آن فکر نمی‌کنند. با این حال، این می تواند یک کار خطرناک باشد.

چرا؟ زیرا کابل های USB تقلبی مانند کابل O.MG چند سالی است که وارد بازار شده اند. با استفاده از این کابل ها، هکرها می توانند به راحتی دستگاه های شما را هک کنند بدون اینکه شما حتی به آن مشکوک باشید. بنابراین، دقیقا چگونه ممکن است؟ و چگونه می توانید از دستگاه های خود محافظت کنید؟

کابل یو اس بی O.MG تقلبی چیست؟

کابل O.MG یک ابزار هک است که شبیه یک کابل USB استاندارد به نظر می رسد و عمل می کند. تنها تفاوت این است که کابل O.MG یک ایمپلنت ویژه را در خود جای داده است که به هکر اجازه می دهد تا داده های شما را بدزدد، و یک سری بد افزار را به گوشی شما منتقل کند. کابل O.MG را می توان به گونه ای پیکربندی کرد که دارای ترکیبی از رابط های USB-A، USB-C، USB Micro و لایتنینگ باشد که برای اندروید و iOS قابل استفاده است.

برخی از کابل های گوشی می توانند اطلاعات شما را هک کنند

کابل O.MG ابزاری است که توسط Hak5 (شرکتی که دستگاه‌های امنیت سایبری می‌فروشد) فروخته می‌شود تا به متخصصان امنیتی در تقویت امنیت سایبری با شبیه‌سازی اینکه چگونه یک هکر ماهر ممکن است از سیستم‌های یک سازمان با طعمه زدن کارمندان و مدیریت برای استفاده از کابل‌های USB جعلی آنها سوء استفاده کند، به فروش می‌رسد.

با وجود اینکه کابل O.MG به عنوان یک ابزار خوب طراحی شده است، به طور بالقوه می‌تواند توسط افرادی با اهداف مخرب برای آسیب رساندن به قربانیان خود مورد سوء استفاده قرار گیرد. کابل O.MG به راحتی با قیمت 119.99 دلار به صورت آنلاین در دسترس است، کابل O.MG ممکن است به اندازه کافی مقرون به صرفه باشد تا شخصی که قصد بدی دارد بتواند آن را به صورت آنلاین خریداری کند.

چه چیزی کابل های USB O.MG را خطرناک می کند؟

کابل O.MG خطرناک است زیرا اکثر مردم با استفاده از کابل USB از طرف کسی که آن را به آنها قرض داده مشکلی ندارند. دستگاه به قدری نامشخص است که هیچ تفاوت فیزیکی بین کابل O.MG و کابل USB معمولی شخص ثالث پیدا نمی کنید. علاوه بر این، کابل O.MG با چندین عملکرد مخفی طراحی شده است.

عامل دیگری که کابل O.MG را خطرناک می کند این است که استفاده از آن به دانش فنی کمی نیاز دارد. کابل O.MG به طور خاص برای استفاده راحت طراحی شده است. با دستورالعمل های کمی، یک فرد می تواند به راحتی یکی از بسیاری از بد افزارها را در کابل O.MG خود نصب کند و به هر کسی که از کابل استفاده می کند آسیب برساند.

با اتصال گوشی خود به این کابل شارژ ها یک فرد به طور بالقوه می‌تواند شوخی‌های بسیار تاثیرگذاری مانند واداشتن پروفایل قربانی به دنبال کردن شخصی در اینستاگرام و تغییر والپیپر خود به اعمال کاملاً جنایتکارانه مانند سرقت رمزهای عبور، استراق سمع وای‌فای، و استخراج اطلاعات شخصی انجام دهد.

کابل O.MG همچنین کنترل دستگاه را برای هکرها آسان تر می کند حتی زمانی که از کابل دور هستند. با استفاده از ارتباطات شکاف هوایی برای کنترل کابل از راه دور، هکرها به طور بالقوه می توانند هر زمان که آن را برای شارژ یا انتقال داده به کابل وصل می کنید، به دستگاه شما دسترسی پیدا کنند. مهاجم همچنین می تواند از یک تکرار کننده وای فای برای گسترش محدوده ای که در آن باید دستگاه شما را هک کند استفاده کند.

چیزی که در این مورد ترسناک است این است که استفاده مداوم از کابل O.MG ممکن است به یک هکر آگاه فرصت کافی برای نصب یک درب پشتی فعال و پایدار بدهد و هکر را قادر می سازد دستگاه شما را حتی بدون کابل O.MG کنترل کند.

چیزی که کابل O.MG را خطرناک می‌کند این است که ابزاری را در اختیار یک هکر بی‌تجربه قرار می‌دهد که استفاده از آن آسان، همه‌کاره، و بسیار نامشخص است و نیاز به مهندسی خاصی ندارد.

نحوه عملکرد کابل O.MG

درک نحوه عملکرد O.MG می تواند بینش های ارزشمندی را در مورد اینکه چگونه می توانیم بهتر از دستگاه های خود در برابر هر گونه حملات احتمالی کابل O.MG محافظت کنیم، به ما بدهد. به طور کلی یک کابل O.MG در سه حالت کار می کند. اینها حالت های برنامه نویسی، مستقر و راه اندازی شده هستند.

برنامه نویسی: زمانی فعال می شود که کابل O.MG به یک O.MG Programming Shied (دستگاه ویژه ای برای برنامه نویسی کابل O.MG) متصل شود. از آنجایی که کابل O.MG نیاز به برنامه ریزی دارد، محافظ برنامه نویسی ویژه تضمین می کند که قربانی ناآگاه به طور تصادفی به حالت برنامه نویسی کابل دسترسی پیدا نکند، که ممکن است ماهیت واقعی کابل را نشان دهد.
مستقر شده: کابل O.MG زمانی که کابل به ماشین مورد نظر متصل می شود، مستقر در نظر گرفته می شود. در این حالت، کابل به عنوان یک کابل USB معمولی عمل می کند. حملات در این حالت آغاز نمی شوند. حملات تنها زمانی کار می کنند که هکر کابل O.MG را در حالت Triggered آن فعال کند. تنظیم کابل O.MG به عنوان یک کابل معمولی به طور پیش‌فرض تضمین می‌کند که حملات در شرایط کمتر از ایده‌آل فعال نمی‌شوند تا قربانی را از هرگونه فعالیت مشکوک آگاه نکنند.
Triggered: این حالت محموله برنامه ریزی شده در کابل O.MG را فعال می کند. راه اندازی توسط یک تلفن هوشمند یا یک کنترل از راه دور اختصاصی از طریق Wi-Fi فعال می شود. راه اندازی بی سیم کابل O.MG، کنترل کابل O.MG را برای هکر آسان تر می کند در حالی که در دید آشکار پنهان است.

همانطور که می بینید، مخفی کاری کابل O.MG کاملاً مهندسی شده است. اما همه چیز به همین جا ختم نمی شود. کابل O.MG همچنین دارای ویژگی های پنهان دیگری است که تشخیص کابل را بسیار سخت می کند. به عنوان مثال، قابلیت geofencing کابل O.MG ممکن است برای جابه‌جایی بین حالت‌های مستقر و راه‌اندازی زمانی که قربانی وارد یا خارج می‌شود، استفاده شود. ویژگی خود تخریبی کابل O.MG همچنین می‌تواند با geofencing استفاده شود تا قربانی را متقاعد کند که کابل معیوب را به سطل زباله بیاندازد، که به هکر فرصتی می‌دهد تا کابل را پس بگیرد.

چگونه از دستگاه خود در برابر کابل O.MG محافظت کنید

راه های زیادی برای محافظت از دستگاه شما در برابر کابل O.MG وجود دارد. یکی این است که از کابلی استفاده کنید که خریداری کرده اید، اما قبلاً واضح است. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای اطمینان از محافظت از دستگاه های خود در برابر حمله کابل O.MG انجام دهید:

به شارژ سریع پایبند باشید: هر دو نوع کابل O.MG هر دو سطح اولیه و پیشرفته فقط می توانند دستگاه های شما را با سرعت ده میلی آمپر در پنج ولت شارژ کنند. این باعث می شود کابل O.MG قابلیت فست شارژ نداشته باشد. سعی کنید متوجه شوید که آیا دستگاه شما در حال شارژ سریع است یا خیر. مرکز باتری استفاده از کابل شارژ فست شارژ را به شما پیشنهاد می کند تا از این خطر در امان باشید.
بررسی سرعت انتقال: کابل O.MG در USB 2.0 کار می کند. این بدان معناست که حداکثر سرعت انتقال نباید از حداکثر سرعت انتقال 60 مگابایت در ثانیه تجاوز کند. البته در واقعیت سرعت انتقال بسیار کمتر خواهد بود. بنابراین، بررسی کنید که آیا سرعت انتقال شما به میزان قابل توجهی کمتر از حد انتظار است یا خیر. اگر کند است، ممکن است بخواهید دلایل احتمالی دیگر را بررسی کنید، اما اگر نمی توانید بررسی کنید، همیشه استفاده از کابلی دیگر ایمن تر است.
از USB Data Blocker استفاده کنید: این ابزار عنوان محافظ USB شناخته می‌شود، مسدودکننده‌های داده USB درج‌هایی هستند که روی کابل USB خود قرار می‌دهید تا مطمئن شوید هیچ داده‌ای از کابل عبور نمی‌کند. با یک محافظ USB، باید بتوانید دستگاه های خود را بدون نگرانی در مورد هک شدن شارژ کنید. البته، هنگام استفاده از این ابزار، نمی‌توانید داده‌ها را انتقال دهید.
به روز رسانی ها را نادیده نگیرید: تلفن های هوشمند و تبلت ها برای محافظت از دستگاه شما در برابر آسیب پذیری های شناخته شده به به روز رسانی های مکرر نیاز دارند. برنامه‌ها، ویژگی‌های امنیتی و نسخه‌های Android/iOS را تا حد امکان به‌روزرسانی کنید. نصب آخرین به‌روزرسانی‌ها بر روی دستگاهتان، سوء استفاده از آسیب‌پذیری‌های اصلاح‌شده را برای هکرها دشوارتر می‌کند، حتی در صورت اتصال با کابل O.MG.
نظارت بر دستگاه خود را برای فعالیت‌های غیرمعمول بررسی کنید: اکثر حملات کابل O.MG نشانه‌هایی از خود به جای می‌گذارند که می‌توانید برای شناسایی اینکه آیا دستگاهتان در معرض خطر قرار گرفته است یا خیر. آیا گوشی شما چیزی غیرعادی دانلود کرده است؟ آیا برنامه ای را می بینید که قبلاً هرگز آن را نصب نکرده اید؟ آیا گالری شما اسکرین شات ها و عکس هایی را نشان می دهد که خودتان هرگز نگرفته اید؟ اینها فقط برخی از شاخص‌ها هستند که نشان می‌دهند ممکن است دستگاه شما در معرض خطر قرار گرفته باشد.
استفاده از قفل صفحه: وقتی دستگاه تنها با صفحه قفل شده است، کابل O.MG نمی تواند کاری انجام دهد، مگر اینکه حمله عمداً برای شکستن قفل های صفحه انجام شده باشد.

برخی از کابل های گوشی می توانند اطلاعات شما را هک کنند

کابل های O.MG را می توان به راحتی خنثی کرد

بسیار مهم است که از خطرات مرتبط با کابل های USB تقلبی مانند کابل O.MG آگاه باشید. هکرها می توانند از این کابل ها برای به خطر انداختن دستگاه های شما و سرقت اطلاعات حساس استفاده کنند. مرکز باتری عنوان می کند بسیاری از خطرات تحمیل شده توسط چنین دستگاه هکی را می توان به راحتی با به روز رسانی نرم افزار خود در صورت امکان، استفاده از قفل صفحه، حمل کابل های خود و داشتن بهداشت سایبری خوب کاهش داد. یکی از مهم ترین اقداماتی که باید انجام دهید نیز این است که کابل شارژ و شارژر اصلی را از فروشگاه های معتبر همچون مرکز باتری خریداری کنید تا این خطر را حذف کنید.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *