بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

داستان کیران مک کنا؛ «معلم ورزشی» که تحقیر شد اما حقش را پس گرفت

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۲۳:۰۹

طرفداری | سرمربی جوان و آینده‌دار ایپسویچ تاون سه گزینه مهم پیش روی خود دارد: هدایت منچستریونایتد، چلسی یا برایتون. 

کیران مک کنا این روزها نام اول فوتبال انگلیس است. او پس از دو صعود متوالی با ایپسویچ تاون، این تیم قدیمی و ریشه‌دار را پس از سال‌ها به لیگ برتر رساند. سرمربی 38 ساله، سه‌شنبه جایزه «سر الکس فرگوسن» را دریافت کرد، عنوانی که به بهترین سرمربی فصل فوتبال انگلیس اهدا می‌شود. او بالاتر از نام‌هایی مثل پپ گواردیولا و میکل آرتتا چنین عنوانی را به ارمغان آورد. پس از موفقیت‌های خیره‌کننده در ایپسویچ، شماری از افرادی که با مک کنا همکاری داشته‌اند، او را «نابغه تاکتیکی» معرفی می‌کنند. اتفاقی که با توجه به موفقیت‌های او غافلگیرکننده نیست، اما یکی از خاطرات بی‌رحمانه او در منچستریونایتد را یادآور می‌شود. مک کنا در حالی تحسین جامعه فوتبال را دریافت کرده است که روزی به علت فقدان دانش منفی با تمسخر رختکن اولدترافورد مواجه شده بود.

بهترین سرمربی سال فوتبال انگلیس

کیران مک کنا در 22 سالگی به علت مصدومیت مجبور شد فوتبال را کنار بگذارد. ناکامی اجتناب‌ناپذیر، با اراده و تعهد‌ مک کنا تبدیل به فرصتی شد تا مسیر بزرگی برای او مهیا شود. او در حالی که به عنوان مربی جوانان در تاتنهام، لسترسیتی و ناتینگهام فارست مشغول به کار بود، مدرک تحصیلی خود را در رشته‌‌ی علوم ورزشی دریافت کرد. او در سال 2015 پس از فعالیت به عنوان سرپرست بخش آنالیز آکادمی تاتنهام، هدایت تیم زیر 18 سال این باشگاه را برعهده گرفت و یک سال بعد به منچستریونایتد، تیم محبوب دوران کودکی‌اش، پیوست. مک کنا در اولدترافورد شغل مشابهی داشت. ژوزه مورینیو در جریان بررسی عملکرد بازیکنان زیر 18 سال یونایتد، تحت تاثیر رویکرد سرمربی آن‌ها قرار گرفته بود. با تصمیم آقای خاص، کیران مک کنا به عنوان یکی از اعضای کادرفنی او به تیم بزرگسالان منچستریونایتد منتقل شد.

با وجود برکناری ژوزه مورینیو در دسامبر 2018، با پیشنهاد مایکل کریک که در تاتنهام با کیران مک کنا رابطه نزدیکی داشت، او در باشگاه ماندگار شد. اوله گونار سولسشر نیز مشکلی با انتخاب مک کنا به عنوان یکی از دستیارانش نداشت. پس از ورود منچستریونایتد سولسشر به بحران و آشکار شدن مشکلات فنی و تاکتیکی او، دستیاران مرد نروژی نیز زیر تیغ تند انتقادها رفتند. به نقل از تلگراف؛ تعدادی از بازیکنان وقت منچستریونایتد از تمرینات کیران مک کنا متعجب بودند و برخی از آن‌ها به تمسخر او را «معلم ورزش» خطاب می‌کردند. مک کنا مثل آن‌ها فوتبالیست نبود و صرفا دانش‌آموخته علوم ورزشی محسوب می‌شد. با این حال، برخی از اعضای رختکن اولدترافورد، به هیچ‌وجه با متدهای تمرینی او کنار نیامده بودند. با توجه به جدایی تعدادی از بازیکنان مازاد یونایتد و سرنوشت مشخص آن‌ها، به نظر می‌رسد در نهایت به جای مک کنا، منتقدان او از سطح اول فوتبال فاصله گرفته‌اند.

مورینیو در فصل بحرانی خود تصمیم گرفت مایکل کریک و کیران مک کنا را به عنوان دستیار انتخاب کند 

پس از اخراج اوله گونار سولسشر، با تصمیم رالف رانگنیک، مک کنا باز هم در منچستریونایتد ماندگار شد اما با پیشنهاد مهم ایپسویچ تاون در دسامبر 2021، او به سراغ بزرگ‌ترین شغل دوران حرفه‌ای خود رفت. ایپسویچ تاون از دسامبر تا ماه میِ تنها با 4 باخت و ثبت 13 کلین‌شیت، پیشرفت بزرگی داشت. آن‌ها عملکرد خوبشان را حفظ کردند و در اولین فصل کامل مک کنا با ثبت بهترین خط حمله و دفاع راهی چمپیونشیپ شدند. تیم تحت هدایت سرمربی انگلیسی در چمپیونشیپ هم بهترین خط حمله را به نام خود ثبت کرد و پس از اختلاف یک امتیازی با لسترسیتی، به عنوان تیم دوم راهی لیگ برتر شد. 

ایپسویچ تاون پس از 22 سال به لیگ برتر بازگشت

تماس منچستریونایتد با کیران مک کنا 

به گزارش راب دورست از اسکای، پس از این که چلسی سرمربی ایپسویچ تاون را در بین دو گزینه نهایی خود قرار داده است، شیاطین سرخ نیز برای بازگشت مربی سابق‌شان وارد عمل شده‌اند. منچستریونایتد با نمایندگان کیران مک کنا تماس گرفته است. ملاقاتی بین جیسون ویلکاس و سر دیو بریلزفورد با افراد نزدیک به مک کنا صورت گرفته و آن‌ها علاقه خودشان را برای همکاری ابراز کرده‌اند. در صورتی که اریک تن هاخ روز شنبه حکم اخراجش را دریافت کند، منچستریونایتد و چلسی برای تصاحب سرمربی جوان و موفق ایپسویچ وارد جنگ می‌شوند. 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *