بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

شوک دوباره: فدراسیون در آستانه تعلیق

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۸:۵۳

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، انتخابات فدراسیون 24 اسفند برگزار شد اما آنقدر در روند برگزاری این مجمع انتخاباتی بی‌تجربگی شده که بعید است اهالی این رشته به این زودی‌ها روی آرامش ببینند.

وزارت ورزش که می‌خواست به بلاتکلیفی دو ساله این فدراسیون پایان بدهد، با کمک کمیته ملی المپیک از فدراسیون جهانی مجوز برگزاری مجمع را گرفت اما با وجود نظارت نماینده فدراسیون جهانی، روالی را پیش گرفت که از همان روز برگزاری مجمع مشخص بود نمی‌تواند براحتی تأییدیه فدراسیون جهانی را بگیرد.

در مجمع 24 اسفند، به زهرا اینچه درگاهی، رئیس مورد تأیید فدراسیون جهانی اجازه حضور در انتخابات داده نشد. با این تصمیم حدود 23 نفر از اعضای مجمع بیرون رفتند و سه نفر هم به مجمع راه داده نشدند. با این حساب 26 نفر بیرون ماندند و در نهایت عابد حقدادی با 20 رأی رئیس فدراسیون شد؛ رئیسی که با وجود گذشت دو ماه و نیم از برگزاری مجمع، هنوز از سوی فدراسیون جهانی به رسمیت شناخته نشده است.

با توجه به اعتراضی که برخی از اعضای مجمع به ناظر فدراسیون جهانی داشتند و اتفاق‌هایی که در آکادمی ملی المپیک افتاد، فدراسیون جهانی کمیته تحقیق و تفحص تشکیل داد و اعلام کرد مواردی که در انتخابات رخ داده را بررسی می‌کند.

مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش تا اینجای کار را می‌گویند اما در ارتباط با پرسش‌هایی که فدراسیون جهانی مطرح کرده و مهلتی که تعیین کرده‌، صحبت خاصی به زبان نمی‌آورند.

گویا در اواسط تعطیلات نوروزی، نامه‌ای به اینچه درگاهی فرستاده شده با این محور که فدراسیون جهانی در حال تحقیق است و تا زمان اعلام نتایج، همچنان او را به‌عنوان رئیس می‌شناسند و از نظر آنها، سلیمانی دبیر فدراسیون است.

بعد از این تاریخ و در اواخر فروردین ماه نامه‌ای به کمیته ملی المپیک فرستاده شده و سؤالاتی پرسیده شده است. فدراسیون جهانی در این نامه به مسئولان کمیته ملی المپیک گفته که تا سه ماه فرصت دارند پاسخ سؤالات را بدهند، در غیر اینصورت فدراسیون ایران تعلیق می‌شود. از این فرصت تقریباً 40 روز زمان مانده و هنوز پاسخی داده نشده و بعید است که مسئولان کمیته بتوانند پاسخ روشنی به سؤالات بدهند.

یکی از مواردی که درباره‌اش سؤال شده، این است که اینچه‌درگاهی به چه علت در انتخابات شرکت نکرده است و چه ارگانی چنین دستوری را صادر کرده است؟

نکته قابل تأمل در رابطه با عدم حضور اینچه درگاهی در انتخابات این است که نامه‌ای مبنی بر رد صلاحیت رئیس سابق ژیمناستیک صادر نشده و با وجود درخواست او برای انجام اقدامی شبیه انتخابات فدراسیون کاراته، مسئولان مجمع به برگزاری انتخابات اصرار کرده‌‌اند. همان روزی که اینچه درگاهی اجازه شرکت در مجمع را پیدا نکرد، می‌شد حدس زد که فدراسیون جهانی کوتاه نمی‌آید و اصلاً نمی‌پذیرد کسی در یک رقابت انتخاباتی اجازه حضور پیدا نکند؛ مگر اینکه محکومیت قضایی داشته باشد که اینچه درگاهی این شرایط را ندارد.

سؤال دیگر در ارتباط با عدم حضور سه کارشناس خبره با حق رأی در مجمع است که با وجود حضور در آکادمی ملی المپیک، نتوانسته‌اند در مجمع شرکت کنند. گویا به ناظر فدراسیون جهانی گفته شده که آنها غیبت دارند اما آن سه نفر در زمان خروج ناظر فدراسیون جهانی با او صحبت کرده‌ و گفته‌اند که در آکادمی حضور داشته‌اند.

نکته عجیب دیگری که در ارتباط با این مجمع وجود دارد، نداشتن صورتجلسه است. گویا این مجمع فاقد صورتجلسه است و وقتی مسئولان مربوطه می‌خواهند فهرست حضور و غیاب را به‌عنوان صورتجلسه ارسال کنند، ناظر فدراسیون جهانی قبول نکرده است.

اینها از جمله سؤالاتی است که باید برایشان پاسخی پیدا شود که البته بعید است این اتفاق بیفتد و توضیح قانع‌کننده‌ای برای فدراسیون جهانی وجود داشته باشد. گویا برای مسئولان فدراسیون ایران مسجل است که این انتخابات باطل می‌شود و به همین خاطر تلاش می‌کنند که برخی از رؤسای هیأت‌ها را جابه‌جا کنند؛ با این امید که در مجمع بعدی، شرایط به نفع‌شان شود.

البته این وضعیت در حالی پیش می‌آید که فدراسیون جهانی، فدراسیون ایران را تعلیق نکند؛ تصمیمی که بسیار جدی‌ به نظر می‌رسد.

برکناری رؤسای هیأت‌ها

رؤسای هیأت‌هایی که در مجمع انتخاباتی به نفع رئیس فعلی رأی به صندوق نینداخته‌اند، در معرض برکناری هستند. رئیس هیأت خراسان جنوبی برکنار شده و برای برکناری رؤسای هیأت‌های هرمزگان، زنجان و قم نیز مکاتباتی صورت گرفته است. بعد از اینها نیز گویا نوبت به آذربایجان، کردستان و سمنان می‌رسد که لبه تیغ قرار گیرند.

گزارش: آزاده پیراکوه

 

انتهای پیام/

دسته بندی ها : خبرگزاری ایلنا
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *