بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کنایه سنگین اسطوره پرسپولیس به فدراسیون فوتبال ایران

اردلان آشتیانی : وقتی نمی‌ توانند قانون را به خوبی اجرا کنند بهتر است قانون نگذارند

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۳
اردلان آشتیانی پیشکسوت پرسپولیس درباره این تیم صحبت کرد

اردلان آشتیانی پیشکسوت پرسپولیس گفت : قانون فوتبال ایران مثل این است که یک سری از اتومبیل‌ها چراغ قرمز را رد می‌کنند و کسی با آن‌ها کاری ندارد سپس به بقیه بگویند نباید بی‌قانونی کنند وقتی نمی‌توانند قانون را به خوبی اجرا کنند، بهتر است قانون نگذارند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

اردلان آشتیانی پیشکسوت پرسپولیس درباره نقص قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری، اظهار داشت:

وقتی سازمان لیگ قانون سقف بودجه باشگاه‌ها را می‌گذاشت ابتدا باید فکر می‌کرد که می‌تواند به خوبی این قانون را اجرا و پیاده کند یا نه. از طرفی زمانی این قانون را اجرا کردند که یک ماه به پایان فصل نقل و انتقالات باقی مانده بود. قبل از اینکه قانون را بنویسند باید تیم‌هایی که قرار است در لیگ برتر شرکت کنند را مطلع می‌کردند. اگر می‌خواهند قانون سقف قرارداد را اجرا کنند، باید طبق قانون لالیگا پیش می‌رفتند؛ یک کار را به درستی انجام بدهند و فقط حق پخش تلویزیونی را به باشگاه‌ها بدهند.

وی افزود:

این قانون هم کپی‌برداری از لالیگا بود، اما نتوانستند قانون سقف بودجه را به بهترین شکل پیاده کنند، چون فقط مفاد من‌درآوردی در آن وجود داشت که کار را خراب کرد. مهمترین مسئله در این قانون، سقف قرارداد است که از لالیگا الهام گرفته شده بود، اما نتوانستند آنرا به صورت کامل اجرا کنند. چند سال پیش هم قانون سقف قرارداد بازیکنان را گذاشتند و باعث شد قرارداد‌های بازیکنان چندین برابر شود. حداقل وقتی قانون اجرا می‌کنند، محکم پای آن بایستند و هر کسی رعایت نکرد جریمه سنگین کنند.

کارشناس فوتبال در مورد اهمیت ویژه آکادمی‌ها در باشگاه‌های بزرگ دنیا عنوان کرد:

یکی از قوانین مالی که در اروپا به آن اهمیت فراوانی می‌دهند، سرمایه‌گذاری بالا در آکادمی باشگاه‌هاست. در اتحادیه فوتبال انگلیس اهمیت به آکادمی‌ها، خیلی سفت و سخت پیگیری می‌شود و باشگاه‌ها باید ۴۰ درصد از درآمدشان را در آکادمی‌شان هزینه کنند.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه در باشگاه‌های ایرانی برنامه‌ریزی برای درآمدزایی وجود ندارد، ادامه داد:

عربستان سعودی نیز فوتبالش به صورت دولتی اداره می‌شود و امسال پول زیادی صرف خریدن بازیکنان سرشناس فوتبال دنیا کردند. سپس بازی‌های لیگ‌شان را به کشور‌های اروپایی فروختند و هزینه خرید این بازیکنان را از پخش تلویزیونی مسابقات‌شان درآوردند. دومین کار هم که آن‌ها انجام دادند؛ برگزاری مسابقات در فاصله زمانی کم و حتی ۳ روز یک بار بود.

آشتیانی افزود:

در کشورمان یک تیم از لیگ برتر قرار است در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بازی کند، سازمان لیگ ما برای آن تیم ۶ هفته استراحت می‌گذارد تا بتواند ۲ بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام بدهد. اکثر تیم‌ها از ساعت بازی‌های‌شان ناراضی هستند، سازمان لیگ به سرعت ساعت بازی آن‌ها را تغییر می‌دهد. سازمان لیگ ایران فقط می‌خواهد دل همه هواداران و تیم‌ها را به دست بیاورد. سازمان لیگ برتر فوتبال خودش قدرت ندارد تا بخواهد به درستی و با نظم مسابقات را برگزار کند. وقفه‌ها در لیگ برتر بسیار مخرب است و چقدر بین مسابقات وقفه افتاد که تیم‌های سرحال و روی نوار پیروزی، یک باره از هم پاشیدند.

وی در مورد قانون کسر امتیاز و بازگرداندن امتیازات به تیم‌های متمول خاطرنشان کرد:

قانون فوتبال ایران مثل این است که یک سری از اتومبیل‌ها چراغ قرمز را رد می‌کنند و کسی با آن‌ها کاری ندارد. سپس به بقیه بگویند نباید بی‌قانونی کنند. وقتی نمی‌توانند قانون را به خوبی اجرا کنند، بهتر است قانون نگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *