بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

دادخواهی استقلال از دادگاه عالی ورزش: ما پول درگیری و محرومیت این آقا را نمی‌دهیم!/ دفاع ۵ ساعته به خاطر یک شکایت قابل پیش‌بینی

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸:۵۷

ریکاردو ساپینتو سرمربی فصل قبل استقلال خرداد ماه سال گذشته پس از اینکه ایران را ترک کرد طی نامه خداحافظی برای هواداران این تیم با صراحت گفت اگر روند پرداخت دستمزدش انجام نشود قضیه را از طریق محاکمه قضایی دنبال خواهد کرد. در همان زمان با توجه به شرایط مالی باشگاه استقلال می‌شد حدس زد که چنین اتفاقی رخ می‌دهد و دقیقاً همین مسئله هم به وقوع پیوست. مرد پرتغالی از استقلال شکایت کرد و در دادگاه بدوی حکم سنگینی علیه استقلال گرفت اما طرف ایرانی با تهیه یک لایحه دفاعیه قضیه را وارد مرحله جدیدی کرد و حالا پرونده در بخش تجدید نظر دادگاه عالی ورزش بررسی می‌شود. پیرامون ماجرای مذکور اطلاعات جدید و اختصاصی به دستمان رسید.

صرفه‌جویی ۱۰ میلیاردی

پس از اینکه قرار شد باشگاه استقلال لایحه دفاعیه در این رابطه منتشر کند، ابتدا با دادگاه عالی ورزش و وکلای ریکاردوساپینتو تماس گرفت و واحد حقوقی استقلال آنها را مجاب کرد تا حاضر شوند پرونده زیر نظر یک قاضی جلو برود و اینطور نباشد که ۳ قاضی پیرامون آن حکم بدهند. دلیل اتخاذ چنین تصمیمی از طرف استقلالی‌ها این بود که چون آنها در تقاضای تجدید نظر داده بودند، اگر قرار بود سه قاضی روی پرونده کار کنند استقلال باید چیزی حدود ۱۰ میلیارد و پانصد میلیون تومان پول اضافه بابت هزینه دادرسی می‌پرداخت. سرانجام واحد تجدید نظر دادگاه عالی ورزش قبول کرد که پرونده با یک قاضی بررسی شود.

پول کار نکرده

استقلال لایحه دفاعیه تنظیم کرد و جلسه بررسی آن به صورت آنلاین برگزار شد. جلسه‌ای که نماینده باشگاه استقلال ۵ ساعت مشغول دفاع شد. طرف ایرانی روی دو نکته در لایحه خود به طور جدی تاکید کرده است. بخش اول اینکه طبق یک بند موجود در قرارداد ریکاردو ساپینتو تمام مجازات‌های نقدی که این مربی طی دوران سرمربیگری استقلال از طرف ارکان قضایی فدراسیون فوتبال ایران یا ارکان بین المللی متحمل شود را باید خودش بپردازد و قضیه ربطی به استقلال ندارد به همین خاطر مبالغ تعیین شده توسط فدراسیون فوتبال ایران به عنوان جرایم ساپینتو باید از اصل مبلغ طلب او کاسته شود و باشگاه استقلال هم همین کار را کرده است. بخش دوم در مورد دفاعیه استقلال به محرومیت‌های متعدد مرد پرتغالی برمی‌گشت. استقلالی‌ها تاکید کردند با توجه به اینکه ریکاردو ساپینتو در فصل قبل ۱۰ مسابقه را به دلایل متعدد از دست داده بود، عملکردش در استقلال ناقص شده است چون در بحث تمرین و ارنج کردن تیم حضور داشت ولی از بابت کوچینگ کنار زمین غایب بوده و استقلال در این دیدارها سرمربی لب خط نداشته که به بازیکنانش نکات لازم را ارائه کند روی همین اصل باید قسمت دیگری از دستمزدش هم کسر شود چون اگر این پول به او پرداخت شود از نظر قانونی مشمول قاعده “دارا شدن بلا سبب” خواهد شد. قاعده‌ای که به زبان ساده یعنی دستمزد گرفتن بدون انجام کاری که باید انجام می‌شد. پس از اینکه استقلال دفاعیات خود را ارائه کرد، قاضی برای صدور حکم دو ماه و نیم وقت گرفت. قاعدتاً این پرونده تا قبل از اواسط تابستان بسته خواهد شد مگر اینکه قاضی دوباره بنا بر دلایلی تقاضای تنفس کند.

بیشتر بخوانید: اتفاق غیرمنتظره؛ جدایی سرمربی سابق استقلال پس از قهرمانی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *