بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

پشت پرده نرفتن به مقدماتی جام جهانی 1982

منبع : خبرانلاین
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ | ۰:۱۵

یه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بد رفتاری رسانه ای کویتی ها به عنوان میزبان جام ملتهای 1980 در شهریور و مهر ماه 1359 و زمان شروع جنگ ایران و عراق و جانبداری از عراقی ها در رسانه ها باعث شد تیم ملی ایران در مسابقات دور اول مقدماتی جام جهانی 1982 که قرار بود در فروردین ماه سال 60 باز هم در کویت برگزار شود شرکت نکند.

دلیل دیگری هم وجود داشت؛ مصطفی داوودی از کارمندان آموزش و پرورش، رییس سازمان تربیت بدنی شده بود و اعلام کرد تا اطلاع ثانویه از اعزام تیم های ورزشی ایران به خارج از کشور ممانعت می شود.

این اتفاق عجیب ساختار فوتبال ایران را به هم زد؛ تیم ملی ایران در جام ملتهای 1980 بازیکنانی مثل ناصر حجازی، نصرالله عبداللهی، محمد پنجعلی، امیر مرزوقی، احمد سنجری، حبیب خبیری، هدایت شعارغفاری، عبدالرضا برزگری، حسن روشن، ایرج دانایی فرد، بهتاش فریبا، حمید علیدوستی و.. را داشت، علی پروین هم البته مصدوم شده بود وگرنه همراه تیم ملی ایران به کویت می رفت.

وقتی تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1982 شرکت نکرد و فوتبال ملی به مدت نزدیک 2 سال از حضور در میادین مهم محروم شد،مسئولان وقت ورزش طرح 27 ساله ها را راه انداخته و از حضور بازیکنان قدیمی در تیم ملی جلوگیری کردند.

با غیبت در رقابت های مقدماتی جام جهانی 1982 به همین سادگی مردانی مثل ناصر حجازی و علی پروین را برای همیشه از تیم ملی فوتبال کشورمان حذف شدند!

257 251

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *