بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

متلک سنگین پیشکسوت فوتبال ایران به سرمربی تیم ملی

مسعود اقبالی : تیم ملی فوتبال ایران هیچ برنامه خاصی مقابل ترکمنستان نداشت

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۸
مسعود اقبالی : تیم ملی هیچ برنامه خاصی مقابل ترکمنستان نداشت

مسعود اقبالی پیشکسوت فوتبال ایران گفت : در بازی رفت روی خلاقیت فردی برخی از بازیکنان‌مان توانستیم ۵ گل بزنیم، اما تیم ملی هیچ کار اصولی و برنامه خاصی نداشت در بازی برگشت، مربی ترکمنستان تحلیل درستی از بازی تیم ملی ایران داشت.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مسعود اقبالی پیشکسوت فوتبال ایران درباره بررسی کیفیت فوتبال ایران در یک دهه گذشته، اظهار داشت:

اگر بخواهیم کیفیت فوتبال را مورد بررسی قرار دهیم، باید جنبه‌های تاکتیکی، تکنیکی، فیزیکی و ذهنی‌اش را در نظر بگیریم. به طور مثال در لیگ برتر کشورمان، چند تیم متعلق به صنایع هستند که پشتوانه مالی بهتری نسبت به سایر تیم‌ها دارند و کمتر دچار تنش می‌شوند. مهمترین مشکل فوتبال ایران، عدم زیرساخت استاندارد است و برخی از باشگاه‌ها حتی زمین تمرینی هم ندارند.

وی افزود:

در سال گذشته هم شاهد بودیم که تیم‌ها زمین نداشتن و از استادیوم‌های شهر‌های دیگر استفاده می‌کردند. این نشان دهنده فقر فوتبال است و در مقایسه با کشور‌های پیشرفته، فوتبال ایران در تمام زمینه‌ها خیلی عقب است. وقتی باشگاه‌ها کار‌های بنیادی نمی‌کنند و تیم‌های نوجوانان، نوجوانان و جوانان ندارند یا نظارت، کنترل و توجهی به رده پایه نمی‌شود، نهایتاً بازیکنان در سن پایین، فوتبال استاندارد را یاد نگرفته‌اند و وقتی به تیم ملی می‌رسند، متأسفانه چیزی از کار‌های تاکتیکی را نمی‌دانند.

کارشناس فوتبال در مورد دیدارهای رفت و برگشت تیم ملی فوتبال ایران با ترکمنستان، تصریح کرد:

در بازی رفت روی خلاقیت فردی برخی از بازیکنان‌مان توانستیم ۵ گل بزنیم، اما تیم ملی هیچ کار اصولی و برنامه خاصی نداشت. در بازی برگشت، مربی ترکمنستان تحلیل درستی از بازی تیم ملی ایران داشت و راه نفوذ بازیکنان ایران را به خوبی بسته بود و به همین دلیل تیم ملی به سختی می‌تواند این تیم درجه سه آسیایی را با یک گل شکست دهد. حتی این تیم در برخی اوقات بهتر از ایران، بازی‌سازی و حفظ توپ می‌کرد.

مدرس فوتبال یادآور شد:

تیم‌های ملی ما در یک سوم دفاعی حریفان فرصت‌های خوبی را از دست می‌دهند و این موضوع هم نشان می‌دهد که در سنین پایین کار بنیادی روی این بچه‌ها انجام نشده است. آن‌ها در پاس و ضربه نهایی مشکل دارند. در خط میانی نیز ریتم و آهنگ و ارتباط منطقی بین سه خطوط تیم ایران وجود ندارد و بازی‌سازی از یک سوم دفاعی‌مان انجام نمی‌شود.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه تاکتیک از سنین کودکی در بازیکنان نهادینه نشده، گفت:

در مجموع مربیان باشگاهی و ملی ما هیچ گونه فلسفه‌ای را دنبال نمی‌کنند که بازی مستقیم یا غیرمستقیم مالکانه بکنند. شکستن خطوط در فوتبال ما معنایی ندارد و اصلاً به مربیان این موارد تاکتیکی آموزش داده نمی‌شود و سرانجام این مسائل تاکتیکی توسط مربیان با بازیکنان انجام و تکرار نمی‌شود تا در ذهن و فکر بازیکنان نهادینه شود. فوتبال ایران فقط فرصت‌سوزی می‌کند و در چند سال اخیر شکل بازی کودکانه و محلی پیدا کرده است و بازیکنان‌مان زیر فشار حریف نمی‌توانند ۴ پاس سالم بین هم رد و بدل کنند.

اقبالی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاداتی برای بهتر شدن فوتبال ایران به مسئولان داده است، خاطرنشان کرد:

من برای سامان یافتن فوتبال ایران پیشنهادات خودم را به فدراسیون فوتبال داده‌ام، اما گوش شنوایی نیست. اگر می‌خواهند ایران ورزش و فوتبال داشته باشد باید برای سال‌های آینده پروژه و برنامه‌ریزی متفاوتی را در دستور کار خود قرار بدهند. بر همین اساس باید باشگاه‌ها را مجبور کرد که تیم‌های پایه داشته باشند و مربیان تیم‌های پایه، طبق یک گزینش خاص که انتخاب شوند و رابطه‌ای نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *