بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

افشاگری ورزشی نویس مشهور از دلایل اوج گرفتن لیورپول ؛ منچستری‌ها بخوانند

پیروزی چهار گله لیورپول مقابل منچستر یونایتد به قلم دکتر تورج عاطف

نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : 1 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۰

لیورپول با کسب پیروزی چهار بر صفر مقابل منچستر یونایتد ، جای سیتی در صدر را با یک بازی بیشتر گرفت . شاگردان کلوپ بعد از صعود به نیمه نهایی UCL و فینال جام حذفی روحیه بالایی برای دربی انگلیس داشتند و هر سه امتیاز بازی را نشانه گرفته بودند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بازی دور برگشت لیگ برتر فصل 22- 2021 در بندر لیورپول و در ورزشگاه آنفیلد برگزار شد . لیورپولی ها چند روز پس از آن که قدرت اول فوتبال شهر منچستر یونایتد در این سالها یعنی تیم منچستر سیتی را در چارچوب بازیهای جام اف کاپ یا همان جام حذفی انگلستان در مرحله نیمه نهایی حذف کردند برای رسیدن به رویای چهارگانه خود به مصاف تیم منچستر یونایتد رفتند .

بازی که آغاز شد به نظر می رسید سیستم پرس سنگین تیم یورگن کلوپ و استفاده از برتری در کناره ها و پاسکاری های سریع می تواند تیم منچستر یونایتد را هم چون رقیب همشهری اش به پایگاه شکست برسد و این اتفاق افتاد و لیورپول در یک بازی فوق العاده زیبا و برتر توانست منچستر یونایتد را با 4 گل در هم بکوبد . بر روی سکو ها شاهد حضور دو اسطوره مشهور این دو باشگاه بودیم جایی که الکس فرگوسن با چهره ای مغموم و کنی دالگلیش با صورتی خندان به حکایت های فوتبال از دیدگاه خودشان عکس العمل نشان می دادند . شاید شادمانی کنی داگلیس خشم و نا امیدی الکس فرگوسن طبیعی بدانیم اما بعنوان یک تماشاچی و عاشق فوتبال جدا از همه علاقمندی های باشگاهی باید شادمان از اتفاقی بود که در زمین می افتاد . در زمین فوتبال واقعیت هیا فوتبال عیان بود . جایی که لیورپولی که بر پایه آزمونهای پس داده تیم خود را ساخته موفق می شود و منچستر یونایتد که در راس هرم مدیریت و اتاق فکرش درست نمی اندیشد باید هم مغلوب شود . اما این شناخته ها چیستند ؟

1. کادر فنی ؛

لیورپول پس از سالها ناکامی در عرصه باشگاهی با علم و آگاهی به جستجوی مربی می رود که می تواند دور تمند را به جایگاه های بسیار بالایی برساند. لیورپول برای دوباره سازی تیمش دست به دامان حدس و گمان نمی رود و یورگن کلوپ را به لیگ جزیره می آورد تا لیورپول را به تبدیل به تیمی کند که در طی سالهای قهرمان اروپا و قهرمان باشگاه های جهان و قهرمان لیگ انگلستان ( پس از سی سال ) و حالا در فصل جاری کاندید کسب چهار مقام قهرمانی است و در سوی دیگر منچستر یونایتد را می بینیم که یا مردان بی تجربه ای چون سولشیر و دیوید مویس از بعد سابقه مربیگری و هدایت تیمهای بزرگ به اولترافورد می آورد و یا مردانی چون فن خال و مورینیو را به اولترافورد می کشاند ولی زمان لازم به آنها نمی دهد و یا به یک باره رالف رانگنیک را به اولترافورد می آورد که بیشتر مدرس و مدیر فنی هستند و سابقه های درخشانی از بعد هدایت و سرمربیگری چون کلوپ و توخل و گواردیولا ندارد .

2. بازیکنان :

لیورپول تیمی است که بر خلاف بسیاری از تیمها از بی توجهی به این قوانین منچستر یونایتد را به روزهایی این چنین کابوس وار کشانده است و بی گمان باید لقب نام تئاتر رویاها که روزگاری به استادیوم خانگی منچستر یونایتد اطلاق می شد را به آنفیلد لیورپولی ها دادجمله چلسی و منچستر یونایتد و منچستر سیتی دست به ولخرجی نمی زند اما درست و به جا هزینه می کند و این گونه است که در ترکیب تیم لیورچول ستارگان متولد می شوند مردانی چون صلاح و مانه ورابرتسن و فن دایک … و در سوی دیگر منچستر یونایتدی را می بینیم که کلکسیونی از خریدهای نافرجام چون مگوایر و واران و سانچو … را دارد .

3. مدیریت

در طی سالهای اخیر کمتر جنجالهای مدیریتی از سوی لیورپول شنیده شده است مالکان باشگاه لیورپول که مالکیت بوستون رد سالکس یکی از پر افتخار ترین تیمهای بیس بال آمریکا را نیز بر عهده دارند از لیورپول یکه تاز بزرگ در جهان فوتبال ساخته اند آنهابر خلاف مالکان یونایتد از اقبال عمومی در نزد طرفداران باشگاه برخوردارنیستند .
بی گمان باید خوشحال بود که پیروی قوانین موفقیت تیمی لیورپول به این جایگاهی رسانده است که حالا باید عنوان تئاتر رویاها را که به اولترافورد داده می شد را به ورزشگاه خانگی لیورچولی ها یعنی آنفیلد دادو شاید رویاهای بندر نشین های لیورپول و کسب چهار گانه به وقوع بپیوندد ؛ به انتظار می نشینیم .

اختصاصی خبرگزاری پارس فوتبال – دکتر تورج عاطف

یک پاسخ به “افشاگری ورزشی نویس مشهور از دلایل اوج گرفتن لیورپول ؛ منچستری‌ها بخوانند”

  1. محمدرضا گفت:
    0
    0

    زیبا بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *