بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

به یاد معمار باشگاه رئال مادرید ؛ هواداران کهکشانی ها بخوانند

هشتم ژوئن تولد سانتیاگو برنابئو ، اسطوره باشگاه رئال مادرید ، به قلم دکتر تورج عاطف

نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۷

هشتم ژوئن تولد افسانه رئال مادرید است . سانتیاگو برنابئو یسته ، بازیکن ، مربی ، مدیر سابق و یکی از مهم‌ترین اشخاص در تاریخ باشگاه رئال مادرید می‌باشد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

هشتم ژوئن تولد افسانه رئال مادرید است . از سانتیاگو برنابئو سخن می گویم . مردی که بسیاری معتقدند او به اندازه دویست سال فوتبال را به جلو هل داد . او بازیکن و کمک مربی و مربی و مدیر فنی و ریاست باشگاه و بی گمان پدر رئال مادرید است .

مردی که در 14 سالگی به رئال پیوست و در حالی که در زمان نگارش این گفتار چهل و چهار سال است که از مرگش می گذرد اما هنوز رئال مادرید را با ورزشگاهی به نام سانتیاگو برنابئو می شناسند او تا سال 1936 و آغاز جنگهای داخلی اسپانیا در کسوتهای فنی باشگاه بعنوان بازیکن و مربی بود .

روزی که از جنگ بازگشت با ویرانه ای به نام رئال مادرید مواجه شد و تلاش برای دوباره ساختن باشگاهی کرد که عاشقش بود . در سال 1943، پس از آشوب هواداران رئال و بارسا در پی پیروزی عجیب آنها برابر بارسلونا با نتیجه 11 به 1 که حرفهای بی شماری در مورد نحوه آن بازی وجود دارد ، دولت راه حلی را بر آنها تحمیل کرد؛ استعفا رئیس هر دو تیم که این کار به انتخاب برنابئو به عنوان رئیس جدید رئال منتهی شد. سمتی که او تا پایان زندگی‌اش در سال 1978 بر عهده داشت. انتخاب سنتیاگو برنابو سر آغاز نوع جدیدی از مدیریت ورزشی شد که بسیاری بعدها از این نوع نحوه مدیریت الهام گرفتند .


در گام اول او تصمیم گرفت که ساختار باشگاه را عوض کند و اندیشه حرفه ای را حاکم آن کند و بعد به رویایش اندیشید ” ساختن یک ورزشگاه اختصاصی ” .

او ورزشگاهی در سال 1947 و تنها 8 سال پس از پایان جنگ داخلی ساخت که نخست به نام ورزشگاه جدید چامارتین بود و امروز هم نام اوست وسپس شروع به ساختن تیمی بزرگ کرد. ومردانی همچون دی‌استفانو (1953) ریموند کوپا ( 1956)، پوشکاش (1958)، آمانسیو ( 1962)، ، گونتر نتزر (1973)، پل برایتنر ( 1974)… به مادرید آمدند و برخی اسطوره های قوهای سپید شدند آنقدر افتخار کسب کردند که همه رئال مادرید را پر افتخارترین تیم باشگاهی جهان می دانند .

سانتیاگو برنابئو 35 سال رئیس مادرید بود و آن را به شکوه رساند بود او در هنگامه برگزاری جام جهانی آرژانتین1978 درگذشت .

این روزها صحبت از هزینه ۶۰۰ میلیون یورویی برای بازسازی ورزشگاه خانگی رئال مادرید پادشاه ۱۴ گانه اروپا است طرحی که به نام “رویای فلورین پرز ” رئیس فعلی رئال مادرید از آن یاد می شود اما بی گمان این ورزشگاه به هر شکوهی هم که برسد همواره مزین به چنین نامی خواهد بود ” سانتیاگو برنابئو» .

اختصاصی خبرگزاری پارس فوتبال – دکتر تورج عاطف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *