بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اتفاق زشتی که فوتبال را به کام هواداران ایرانی تلخ کرد ؛ ورزشی نویس مشهور بررسی می‌کند

نقدی بر فحاشی های گسترده در استادیوم های فوتبال ایران ، به قلم دکتر تورج عاطف

نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۸:۵۸

دو تیم پرسپولیس و فولاد از هفته دوم لیگ برتر در استادیوم آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید. این بازی در حالی برگزار شد که تقابل چند بازیکن سابق پرسپولیس و همچنین حضور مهدی هاشمی نسب در کادرفنی فولادیها حواشی زیادی ایجاد کرد و هواداران پرسپولیس شروع به فحاشی کردند.همین فحاشی ها باعث شد که یک پدر که به همراه فرزندش به استادیوم رفته بود، گوش فرزندش را بگیرد تا او فحاشی ها را نشنود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مدتها است از فوتبال خصوصا فوتبال ایران نمی نگارم و وقتی با گله دوستانی که نزدیک به ۲۷ سال کار در حوزه روزنامه نگاری ورزشی با نوشته هایم آشنا شده اند، روبرو می شوم که چرا کم کار و اصولا بی کاری در این حوزه دارم و همه تلاش و زمان خود را بر روی ادبیات می گذارم یک پاسخ دارم :

 این فوتبال چاره ای برای من نگذاشته است .

فوتبالی که من می شناختم .فوتبالی بر اساس عشق بود . فوتبالی که زیبایی رابه نمایش می گذاشت زیبایی چپن رفاقت، همدلی، و وفاقی که در بازیهای ملی نمایان میشد اما این فوتبال جز زشتی چه چیزی دارد؟


فوتبال امروز ما فحش بال است و این بال واژه انگلیسی توپ نیست که خود واژه بال است . فحاشی در فوتبال قلمرویی بی کران برای پرواز دارد و بال می گشاید از میان مدیران به مربیان از مربیان به بازیکنان و از بازیکنان به رسانه و از رسانه به جایگاه ها به آن گونه که در این تصویر می بینیم .

پدری که به ورزشگاه آمده تا فوتبال ببیند اما فحش بال نصیبش شده است. چند صد میلیارد از جیب مردم که ماحصل مالیاتها و درآمدهای بورسی و درآمدهای صنایع و… به این بزرگترین منبع فحاشی تزریق می شود. دیگر دغدغه ها بی دانشی مربیان و بی سوادی مدیران و بی هنری بازیکنان و بی مسئولیتی رسانه ها نیست حالا دغدغه این حجم از بی فرهنگی ، نفرت، جنگ ، ترکی است که بر پیکره اتحاد ملتی خورده است. فوتبال( بخوانید فحش بال) تیشه برپیکره اتحاد و شعور ملتی زده است که هزار ملت و میلیونها ملت جدا شده اند. این فوتبال را باید چون میمونهای سه گانه ژاپنی با آن برخورد کرد .


نباید از فوتبال ایران شنید ، نبایداز آن دید و نباید از آن گفت ، تا زمانی که از فحش بال تبدیل به فوتیالی شود که در همه جای دنیا آن را دوست دارند.

حکایت همین پدر را شایسته است باید از این بی هنران گریخت حیف قلم و ذهن و روح و کلام که خرج این فحاش بال گستر شود .

اختصاصی خبرگزاری پارس فوتبال – دکتر تورج عاطف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *