بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

تصویب قانونی به نام ستاره فوتبال در مجلس

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۳

مجلس قانونگذاری برزیل اقدام جالبی را برای حمایت از وینیسیوس جونیور و جلوگیری از اتفاقات نژادپرستانه انجام داد. اتفاقات رخ داده در جریان دیدار رئال مادرید برابر والنسیا باعث شد که توجه بسیاری از فوتبال‌دوستان و حتی دولت‌ها به شرایط نه چندان خوب نژادپرستی در فوتبال جلب شود.

وینیسیوس که پیش از این بارها مورد توهین قرار گرفته بود، این بار در برابر این اتفاق ساکت نماند اما در نهایت حمایتی در زمین از او شکل نگرفت و همین اتفاق بسیاری را مجاب کرد که باید راهکار جدی‌تری برای مقابله با این وضعیت در نظر گرفت.

فدراسیون فوتبال برزیل و دولت این کشور از همان ابتدا سعی کردند حمایت کاملی از این بازیکن داشته باشند و با چندین اقدام متفاوت نشان دادند که پشت این ستاره تیم ملی کشورشان ایستاده‌اند.

حالا GeGlobo خبر داده که مجلس قانونگذاری در ریو دو ژانیرو قانونی را به نام «وینی جونیور» تصویب کرده است. بر اساس این قانون، هر زمانی که در هر دیداری اقدامی نژادپرستانه علیه بازیکنان صورت بگیرد، آن بازی بلافاصله متوقف خواهد شد.  این قانونی است که در مجموعه قوانین فیفا هم وجود دارد که پس از سه بار تذکر، بازی در صورت ادامه رفتارهای نژادپرستانه باید متوقف شود اما تقریبا هرگز مورد استفاده قرار نگرفته است و اینفانتینو هم پس از این اتفاق بر اجرایی کردن این قانون تاکید داشت.

در همین رابطه: حمایت دنیای فوتبال از وینیسیوس در مبارزه با نژادپرستی؛ ما با تو هستیم برادر!/ پای رئیس جمهور هم به ماجرا باز شد؛ عادلانه نیست به یک جوان موفق حمله شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *