بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سنگال و سیسه؛ وقتی عزا و عروسی برادر یکدیگرند!

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۱

به گزارش ایلنا، مرور زمان و مشغله انسان‌ها می‌تواند عامل کم رنگی یا فراموشی خاطرات شود. اما اتفاقات تلخ برای یادآوری فقط به یک تلنگر نیاز دارند. همانطور که در فرهنگ ایرانی می‌گویند: عزا و عروسی برادرند.

lWOy1slkOEt5

*روزهای تلخ سیسه؛ مرگ 11 عضو خانواده

در همین رابطه آلیو سیسه سرمربی فعلی سنگال در سال 2002 شادی و تلخی را همزمان چشید. یازده نفر از اعضای خانواده او  در«جولا»، قایق محبوب سنگالی در 26 سپتامبر 2002 در سواحل گامبیا واژگون شد. سیسه به عنوان کاپیتان و یکی از بازیکنان شیرهای ترانگا در اولین جام جهانی که کشورش حضور داشت، حضور فعالی داشت. 

taFjWHTSqY94

*وقتی سنگال پدیده جام جهانی شد

سنگال با پیروزی مقابل فرانسه و تساوی مقابل دانمارک و اروگوئه ناباوارانه از گروه A مسابقات صعود کردند و در ادامه با شکست سنگال راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند تا به عنوان پدیده جام جهانی 2002 معرفی شوند. اما شادی ملی سنگالی‌ها با واژگونی جولا خیلی پایدار نبود. 

صلاحححح

*موفقیت سیسه روی نیمکت شیرها 

 بعد از آن خاطرات تلخ، سیسه از سال 2015 هدایت سنگال را به عهده گرفت و نتایج خوبی با سنگال کسب کرده است. شاگردان سرمربی 46 ساله با پیروزی مقابل مصر برای اولین بار قهرمان آفریقا 2021 شدند. سبزپوشان برای راهیابی به جام جهانی هم علاوه بر 8 بازی مرحله گروهی 2 دیدار مقابل مصر برگزار کردند که در ضیافت پنالتی‌ها و با کمک نور لیزر هواداران، تمرکز یاران صلاح را بهم ریختند. آنها در مسیر آماده‌سازی خود پیش از جام جهانی روز پنجم مهر به مصاف ایران رفتند که دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

CKiFKHh8Yjbg

 *عملکرد سنگال در جام جهانی 2022

سنگال در گروه A جام جهانی 2022 با هلند، قطر و اکوادور همگروه بود. آنها در بازی ابتدایی مقابل لاله‌های نارنجی 2 بر صفر شکست خوردند اما در 2 بازی بعد توانستند برنده شوند و راهی مرحله حذفی شوند. جالب اینکه روی کاغذ اکوادور شانس بیشتری نسبت به شاگردان سیسه داشت و با گلزنی در دقیقه 67 شانس خود را برای بقا در جام جهانی افزایش داد. با این وجود گلزنی کولیبالی در دقیقه 70 کار را برای اکوادور تمام کرد. در مرحله یک هشتم نهایی با توجه به قدرت تیم ملی انگلیس کمتر کسی انتظار برد سبزپوشان را داشت و سه شیرها راهی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 شدند. این تیم 8 آذر از مرحله گروهی صعود و جشن گرفت و تنها 5 روز بعد با جام جهانی وداع کرد.

انتهای پیام/

دسته بندی ها : خبرگزاری ایلنا
برچسب ها : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *