بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

به بهانه درخشش عربستان با سرمربی فرانسوی؛ قابی به همراه حسرت

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۱

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال عربستان ساعتی پیش موفق شد برخلاف انتظارها مقابل تیم ملی آرژانتین به برتری 2 بر یک برسد و اولین شگفتی این دوره از جام جهانی را رقم بزند.

نمایش خیره کننده عربستانی ها که بدون توجه به نام و آوازه حریف با نمایشی هجومی و چشم نواز موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف خلق کردند در نهایت با دو گل زیبا از سوی بازیکنان این تیم و کسب سه امتیاز ارزشمند همراه بود.

بعد از این برتری بود که تحسین ها متوجه هروه رنار، سرمربی فرانسوی تیم ملی عربستان شد که در مدت حضورش روی نیمکت این تیم تغییرات محسوسی را در فوتبال این کشور رقم زده است و با همین نتیجه به تنهایی نامش را در تاریخ فوتبال این کشور به نیکی به ثبت رساند.

این عملکرد و نتیجه خوب باعث شده شکست سنگین و پرگل روز گذشته تیم ملی ایران مقابل انگلیس با نتیجه 6 بر 2 که بیشترین سهم آن متوجه کارلوس کی‌روش شده است، بیشتر به چشم بیاید و مورد توجه قرار بگیرد.

کی‌روش که با وعده کسب نتایج آبرومند در جام جهانی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال جانشین اسکوچیچ شد در اولین گام بزرگترین آبروریزی فوتبال ایران رقم خورد و نارضایتی ها از عملکرد سرمربی پرتغالی به اوج خودش رسیده است.

مقایسه عملکرد کی‌روش و رنار روی نیمکت دو تیم آسیایی برای فوتبالدوستان ایرانی یادآور خاطراتی از گذشته است که می‌توانستیم سرمربی موفق این روزهای تیم سعودی را روی نیمکت تیم ملی ایران داشته باشیم و شرایط متفاوتی در حال حاضر برای ما رقم می‌خورد.

حدود 4 سال قبل و بعد از مسابقات جام ملت‌های آسیا بود که مذاکراتی میان فدراسیون فوتبال ایران و رنار صورت گرفت. سرمربی فرانسوی را در آن مقطع به خاطر عملکرد خوبش روی نیمکت مراکش مورد توجه قرار گرفته بود. مراکش همگروهی ایران در جام جهانی 2018 بود و نمایش خوبی داشت و برابر پرتغال و اسپانیا هم نمایش چشم نوازی ارائه داد ولی نتوانست با تیمش صعود کند.

کی‌روش اعلام کرده بود جام ملت‌ها پایان همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال است و بعد ازشکست مقابل ژاپن از نیمکت تیم ملی خداحافظی کرد در همان بازی رنار در ورزشگاه حضور داشت و کنار شکوری، دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال نشسته بود و همان زمان صحبت‌هایی از مذاکره او برای نشستن روی نیمکت تیم ملی مطرح شده بود. شایعاتی که بعداً تایید شد و عنوان شد که طرفین روی جزئیات قرارداد هم به توافق رسیدند و تنها مشکل در این میان فرصتی بود که رنار می‌خواست تا پایان جام ملت‌های آفریقا همراه مراکش باشد و بعد به ایران بیاید. فرصتی حدوداً دو ماهه که فدراسیون با آن موافقت نکرد و در نتیجه این گزینه کنار رفت و ویلموتس به جایش جذب شد و مسیر فوتبال ایران از آن به بعد دگرگون شد.

شاید اگر در آن مقطع تصمیم بهتری از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال گرفته می‌شد نه ویلموتس گیتی را شاهد بودیم و نه امروز بابت دریافت 6 گل از تیم ملی انگلیس مأیوس بودیم و حتی به جای عربستانی‌ها ما مشغول جشن و شادمانی درخشش تیم ملی ‌مان بودیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *