بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

آمار تیم ملی ؛ تیم قلعه نویی شوتباران می کند!

تیم ملی ایران آمار 26 شوت به سمت دروازه قرقیزستان را ثبت کرد

نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران ParsFootball Dot Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۲
ایران

تیم ملی ایران مقابل قرقیزستان با ارائه یک بازی هجومی 5 بر یک پیروز شد و آمار خوبی مثل 26 شوت را به ثبت رساند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم ملی فوتبال ایران در دومین مسابقه ی خود در کافا تیم قرقیزیستان میزبان را در حضور پرشور تماشاگرانش با نتیجه ی 5-1 شکست داد تا راهی دیدار پایانی این بازی ها شود. دیداری که سه شنبه هفته جاری در برابر ازبکستان برگزار می شود.

بر اساس داده ای ارایه شده از سوی سایت های آنالیز تیم ملی فوتبال ایران در این بازی در 60 درصد از زمان بازی صاحب توپ و میدان بود. 593 پاس از سوی شاگردان امیر قلعه  نویی در این بازی به ثبت رسید و آمار جالب توجهی است. این تعداد پاس که البته در بازی با افغانستان (683 پاس) بیشتر بود، نشان می دهد تیم تحت هدایت امیر قلعه نویی در اختیار داشتن توپ و مالکیت را دوست دارد و از سویی می کوشد با تعداد پاس های بالا و با بازی ترکیبی به دروازه ی حریف نزدیک شود. این آمار حاوی یک نکته ی مهم دیگر هم هست. اینکه تیم ملی در تلاش است از سبک بازی دفاع و ضد حمله به بازی ترکیبی و تهاجمی روی بیاورد. در سبک بازی دفاع و ضد حمله تیم مهاجم با پاس های کم و خیلی سریع به دروازه ی حرف نزدیک می شود و این نمی تواند خصوصیت تیمی باشد که در یک بازی 593 پاس را ثبت کرده است.

26 شوت به سمت دروازه ی حریف. این آماری است که در بازی با قرقیزستان به ثبت رسیده است. ایران در بازی با افغانستان هم 25 شوت به سمت چهارچوب دروازه ی تیم حریف داشت. در مصاف دوم از جمع 26 شوت 10 شوت به سمت چهارچوب بود. این تعداد شوت بیانگر نگرش تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه است. ارایه بازی تهاجمی و خلق موقعیت های متعدد. در همین دو مصاف تیم ملی فوتبال ایران علاوه بر گل هایی که به ثمر رساند، موقعیت های مهم دیگری را هم خلق کرد که تبدیل به گل نشد. اجرای این ایده در بازی با تیم های قوی تر سخت تر می شود اما این نگرش می تواند تیم ملی را به بردهای شیرین تر هم برساند. چرا که در فوتبال تهاجمی موفقیت ها غیر قابل پیش بینی هستند اما تیمی که نمایش تدافعی دارد تا جایی پیش می رود و از یک جا به بعد از حرکت می ایستد.

امید به گل ایران در این بازی 3.23 بود که یک آمار جالب توجه است. به زعم امیر قلعه نویی تیم ملی در دو بازی اخیر در کافا سعی کرد، تغییر سبک بازی را تمرین کند. اما نکته ی مهم تر که در مصاحبه مهدی طارمی بدان اشاره شد، احترام تیم ملی به حریفان بود. اینکه در هر دو بازی با وجود اشراف به پایین بودن توان حریف با همه قدرت به میدان آمد و بازی کرد. حالا بازی نهایی کافا در برابر ازبکستان می تواند یک چالش جدی و خوب برای تیم ملی باشد. تیمی که قدرتی بازی می کند و همیشه در برابرایران یک تیم قابل احترام بوده و اگر هم نتیجه را واگذار کرده خفیف و با فاصله ی کم بوده است. ازبکستان برد در برابر ایران را هم تجربه کرده است. یکی از آنها در استادیوم آزادی تهران و در مقدماتی جام جهانی 2014 بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *