بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

یادداشت خواندنی وین رونی از کی روش و تیم ملی ایران

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۷

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران فردا در اولین بازی دور گروهی جام جهانی قطر در گروه B به مصاف تیم ملی فوتبال انگلیس می‌رود.

وین رونی، شاگرد سابق کارلوس کی روش در منچستریونایتد ضمن تمجید از رفتار این سرمربی، پیش بینی می‌کند که ایران روی ضدحملات برابر انگلیس حساب ویژه‌ای باز کرده است.

رونی که سال‌ها پیراهن تیم ملی انگلیس را هم برتن داشته یادداشتی برای مجله ساندی تایمز نوشته و در آن به بررسی تیم ملی ایران، کی روش و خاطرات با این سرمربی اشاره کرده است.

یادداشت وین رونی اینطور آغاز می‌شود: «وقتی فردا انگلیس به مصاف ایران می‌رود، یکی از سرسخت‌ترین حریفانش در میدان خواهد بود: کارلوس کی‌روش، که نقش مهمی در موفقیت ما در اوایل دوران حرفه‌ای من در منچستریونایتد داشت. همراه با کارلوس به عنوان مرد شماره 2 سر الکس فرگوسن، ما قهرمان لیگ قهرمانان، سه قهرمانی لیگ برتر و یک جام اتحادیه شدیم. به عنوان یک شخصیت، او برعکس فرگی بود: آرام، منعطف، یک مرد خوب. شاید به همین دلیل بود که آن‌ها خیلی خوب با هم کار کردند.

رونی کی روش را یک سرمربی با ذهن قوی توصیف می‌کند: «با این حال، وقتی صحبت از فوتبال می‌شد، کارلوس ذهنی قوی و سرسخت داشت. من تقریباً مطمئنمم که ایران برای ضربه زدن به انگلیس در بین دو نیمه آماده می‌شود، زیرا اگر به نحوه بازی یونایتد در زمانی که کارلوس سرمربی تیم اصلی ما بود نگاه کنید، چنین مسائلی دقیقاً اصول ما بودند. ما یک تیم آشنا به ضد حمله بودیم. کارلوس دوست دارد بازیکنانش بسیار منظم باشند و سعی کنند با سرعت حمله کنند. خوب بود، زیرا فرگی کم و بیش همه‌جانبه حمله می‌کرد و کارلوس آن ساختار و کمی احتیاط را به فوتبال ما وارد کرد که بیشتر از همه به ما در اروپا کمک کرد. بنابراین او ایران را بسیار خوب آماده می‌کند و گل اول حیاتی است. اگر انگلیس زودتر گل بزند، خیالشان راحت خواهد بود، اما هر چه بازی بیشتر بدون گل سپری شود، بیشتر تحت فشار خواهند بود.»

IMG_20221120_101606_383

او معتقد است تیم ملی انگلیس باید از مدافع لیورپول در این بازی استفاده کند: «هر وقت با تیمی روبرو می‌شوید که به احتمال زیاد مانند ایران بازی می‌کند، داشتن عرض زمین بسیار مهم است. شما می‌بینید که چگونه تیم‌هایی مانند منچسترسیتی، رقبای آشنا با بازی دفاعی را شکست می‌دهند. آن‌ها از دفاع کناری خود برای کمک به گسترش حریف در سراسر زمین استفاده می‌کنند و به همین دلیل است که من ترنت الکساندر-آرنولد را برای این بازی انتخاب می‌کنم. اگر انگلیس بتواند ایران را خنثی کند، آنگاه می‌تواند بازیکنانی مانند هری کین و فیل فودن را داشته باشد تا آن‌ها را شکست دهد.»

 رونی همچنین تعریف کرد که کی روش چگونه از او عصبانی نمی‌شد: «من گاهی تعجب می‌کنم که کارلوس از من چه بازیکنی ساخته است. او در زمانی که عصبانی بودم با من کار می‌کرد و فکر نمی‌کردم او مرا درک کند. در سفرها، چه در اتوبوس تیمی یا قطار، بازیکنان یونایتد یک بازی را در PSP انجام می‌دادند – یک بازی ارتش، یک تیم چهار نفره در برابر تیم دیگر. ما آن را بسیار جدی گرفتیم – و اگر در آن شکست می‌خوردم عصبانی می‌شدم. یادم می‌آید چند بار گوشی‌ها و کنسول‌های بازی را شکستم و کارلوس را می‌دیدم که پشت در راهرو به من نگاه می‌کرد و بدون شک فکر می‌کرد: «چه بر سر این پسر آمده است؟»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *