بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

متلک آتشین اسطوره استقلال به فدراسیون فوتبال ایران

بهتاش فریبا : لااقل با جریمه سپاهان و پرسپولیس VAR می‌ خریدید

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۳
بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال درباره این تیم صحبت کرد

بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال گفت : در رادیو شنیدم که گفتند بابت کسر امتیاز و آرای کمیته انضباطی برای باشگاه‌های متخلف از سقف بودجه ۵۲ میلیارد درآمدزایی برای فدراسیون فوتبال ایجاد شده است اگر واقعاً این مقدار پول به حساب فدراسیون رفته چرا لااقل VAR نمی‌آورید؟

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال درباره موضوع بازگرداندن امتیازات کسر شده از تیم‌های سپاهان و پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد.

نظرتان درباره برگرداندن امتیازات کسر شده از دو تیم سپاهان و پرسپولیس چیست و آیا نقض قانون سقف بودجه از سوی فدراسیون که خودش این قانون را وضع کرده برایتان تا چه اندازه سوال برانگیز است؟

واقعا با این اقدامی که فدراسیون فوتبال انجام داد کلکسیون قوانین امسالش تکمیل شد. اول آمدند و همین قانون سقف بودجه را تعیین کردند که برای همه اهالی فوتبال تعجب آور و عجیب بود حالا هم بعد از اینکه از تعدادی تیم امتیاز کسب شد و از آنها جرایم نقدی آنچنانی گرفته‌اند دوباره امتیازات را به تیم‌ها برگرداندند. اینکه اول امتیاز کسر می‌کنند بعد آن را برمی‌گردانند و اینکه حق با چه کسی است یا چه کسی حق ندارد را کاری ندارم اما اگر قرار بود امتیازات کسر نشود چرا اصلاً از اول امتیاز کم کردید.

خبر دارید که فقط امتیازها برگردانده شده و ظاهراً جرایم نقدی به تیم‌های سپاهان و پرسپولیس برگردانده نشده است؟

من حدود دو ماه پیش جایی می‌خواندم یا شاید در رادیو شنیدم که گفتند بابت کسر امتیاز و آرای کمیته انضباطی برای باشگاه‌های متخلف از سقف بودجه ۵۲ میلیارد درآمدزایی برای فدراسیون فوتبال ایجاد شده است. سوالم این است اگر واقعاً این مقدار پول به حساب فدراسیون رفته چرا لااقل VAR نمی‌آورید؟ پس این پول‌ها را کجا هزینه می‌کنید؟ لااقل با همین پول که از تیم‌های فوتبالی گرفتید برایشان VAR بیاورید. متاسفانه به نظر می‌رسد جریمه‌ها هم نسبت به قراردادها با هم هماهنگ هستند و تنظیم شده تعیین می‌شوند.

تا به حال چنین چیزی دیده بودید که قانونی از سوی مرجعی وضع شود و بعد از چند ماه همان مرجع قانونش را نقض کند؟

به این وضعیت می‌گویند قوانین من درآوردی. باز هم می‌گویم اگر قرار بود امتیازی کسر نشود چرا از اول کسر کردید تا مثلاً روحیه سپاهان را خراب کنید؟ حدود یک ماه یا بیشتر هم استقلال را درگیر این مسائل کرده بودند. البته از سوی دیگر باشگاه‌های دیگر هم ضرر می‌کنند چون آن‌هایی که مثل استقلال فکر می‌کردند سقف را رعایت کرده‌اند و از این موضوع سود برده بودند حالا آنها هم سرخورده و ناراحت می‌شوند.

آقای بهتاش فریبا چه تعبیری از این وضعیت دارید؟

این یعنی ترویج ناعدالتی! یعنی اینکه ما هر کاری دل ما می‌خواهد بکنیم و بعد هم کسی کاری به کارمان نداشته باشد. الان فقط باشگاهی مثل استقلال که این قانون را رعایت کرده به این نقطه رسیده که معتقد است اشتباه کرده است.

باشگاه استقلال در بیانیه‌ای که در واکنش به این اتفاق صادر کرده گفته که به خاطر این ناعدالتی از این پس خودش و مجموعه‌اش را نسبت به رعایت قوانین فدراسیون فوتبال متعهد نمی‌داند و هر کاری دلش بخواهد می‌کند. به نظر شما آیا این رویکرد از سوی باشگاه استقلال نمی‌تواند در آینده به ضرر این باشگاه باشد؟

اگر این کار را نکند پس چه کار کند؟ الان شما ببینید چند وقت پیش باشگاه استقلال برای رعایت کردن همین قانون آمد و دست به دامن بازیکنان و مربیانش شد. الان آن نفراتی که در تیم استقلال از قراردادشان کسر کردند تا بتوانند بازیکن بگیرند یا در کادر فنی قراردادی ثبت شود پشت دستشان می‌زنند که ای وای، چه اشتباهی کردیم! آیا فدراسیون یا آنهایی که این قانون را این شکل زیر پا گذاشتند می‌آیند جواب از خودگذشتگی زیبای بروبچه‌های استقلال را بدهند؟ نه تنها استقلال بلکه هر باشگاه دیگری باشد وقتی این شرایط را ببیند صددرصد می‌گوید من هم دیگر قانون را رعایت نمی‌کنم. قانون وقتی قانون است که همه ملزم به رعایت آن باشند نه اینکه فقط برای یک باشگاه رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *