بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

محمد دادکان: به امام حسین چیزهای زیادی از فساد در فوتبال می‌دانم؛ کسی که ظلم کند، خدا در کاسه‌اش می‌گذارد!

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۷

طرفداری | رییس سابق فدراسیون فوتبال به پرونده فساد جنجالی مس رفسنجان واکنش نشان داد.

محمد دادکان رییس اسبق فدراسیون فوتبال درخصوص پرونده فساد در فوتبال ایران که پای مدیران ارشد فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم به آن باز شده است، گفت:

می دانید چرا اینقدر دزدی و فساد در جاهای مختلف از جمله در همین فوتبال زیاد شده؟ چون دیگر قبح فساد و دزدی شکسته و ترسش ریخته است. خب وقتی طرف می بیند هر روز خبر دزدی و فساد وزیر و وکیل و نماینده و فلانی و فلانی می آید و دستشان رو می شود، با خودش می گوید این وسط من چرا نخورم و نبرم؟! به قول همان مثل قدیمی وقتی پیش نماز فلان کار را می کند، دیگر از پس نماز چه انتظاری داری؟! وقتی ترس و قبح فساد و دزدی بریزد و مردم می بینند با دزدان و اختلاس گران و رشوه بگیران، زمین خواران و مفسدان اقتصادی دانه درشت یا برخوردی نمی شود یا با عفو و تخفیف و بخشش احکام سبک می گیرند خب نتیجه اش می شود همین که امروز فقط بخشی از آن را در سطح اول فوتبال کشور شاهد هستیم!

دادکان معتقد است طبق آنچه که از پشت پرده های فوتبال شنیده و می داند، این پرونده فقط بخشی از فساد موجود در فوتبال ایران است:

این چیزهایی که تازه صدایش درآمده فقط بخشی از فساد موجود در فوتبال ایران است. به امام حسین (ع) خود من از فساد و پول‌هایی که در این فوتبال چه چیزهایی که نمی‌دانم. شما فکر می کنید فساد در فوتبال فقط به همین یک باشگاه ختم می شود؟ کارگران کارخانه فلان باشگاه صنعتی دست شان پینه بسته است اما یک حقوق ناچیز می گیرند، آنوقت باشگاه فوتبال همان کارخانه با زد و بند قرارداد های کلان می بندد و به یک بازیکن معمولی 70 میلیارد تومان می دهد. اگر دنبال کشف فساد بروند گند خیلی از اینها در می آید. البته معتقدم که پرونده فساد فوتبال همینجا بسته خواهد شد چون در این فساد همه مثل یک زنجیر بهم وصل هستند و اگر بخواهند دنبالش را بگیرند کارا بالا می گیرد! برای همین اجازه نمی دهند که ماجرا باز شود و به اصطلاح طناب را همینجا قیچی می کنند.

 

رییس اسبق فدراسیون فوتبال در هر صورت مهدی تاج را به عنوان مسئول و شخص اول فدراسیون فوتبال در این پرونده مقصر می داند و می گوید:

سوال من از آقای تاج این است که به این افراد چه کسی حکم داده است؟ اینها صبح تا شب زیر نظر چه کسی کار می کردند؟ چرا باید یک باشگاه خودش پیش قدم شود تا چنین فساد بزرگی در فوتبال شناسایی شود؟ اینها زیر نظر شما بودند و از شما حکم گرفته اند،چه می دانستید و سکوت کردید و چه به عنوان رییس فدراسیون و متولی فوتبال کشور متوجه اعمال و رفتار پرسنل زیردستان و منصوبان خودتان نشدید، در هردو صورت واویلا است. تازه آقای تاج می آید و می گوید که اینها فقط 25 سکه گرفته اند! 25 سکه دستمزد چندسال یک کارگر زحمت کش یا یک خبرنگار با وجدان است؟

این چهره خوشنام فوتبال ایران از رسانه ها می خواهد به جای پرداختن به مسائل کم اهمیت تر فوتبال، دنبال کشف و افشا فساد و ناکارآمدی های موجود در ورزش و فوتبال کشور باشند:

رسانه ها به جای اینکه بنویسند این بازیکن فلان تعداد گل زد و آن تیم اینقدر گل خورد باید دنبال کشف این مسائل باشند. حالا استقلال قهرمان شد، پرسپولیس قهرمان شد، خب که چه؟ تهش می خواهد چه بشود یا تابحال چه شده است؟ رسانه ها باید دنبال این را بگیرند و از این بنویسند که فلان فلان مربی از طریق کدام خبرنگار و چطور سرمربی تیم ملی شد؟ باید بروند دنبال اینکه فدراسیون فوتبال حقوق و دستمزد فلان سرمربی تیم ملی را چطور و از کجا دارد پرداخت می کند؟ دنبال این بروند که چطور برخی باشگاه ها با بازیکنان قرارداد های سنگین می بندد و پشت پرده آن چیست؟ البته کسی که به مردم ظلم کند و حق مردم را بخورد بالاخره خدا در کاسه اش می گذارد و درهمین فوتبال نمونه اش را دیدیم، اما رسانه ها و خبرنگاران با وجدان باید دنبال کشف این چیزها باشند.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *