بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

یورگن کلوپ: خداحافظی از لیورپول برایم سخت است چون اینجا دورانی عالی داشتم

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۱

طرفداری | در هفته پایانی لیگ برتر انگلیس، عصر یکشنبه ساعت 18:30 به وقت تهران لیورپول در یک بازی تقریبا تشریفاتی در آنفیلد مقابل وولورهمپتون قرار می‌گیرد. 

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول که آخرین روزهایش را در این باشگاه سپری می‌کند، برای آخرین بار به‌عنوان سرمربی لیورپول در نشست خبری حاضر شد. صحبت‌های سرمربی آلمانی قرمزها پیش از بازی با وولورهمپتون را به نقل از لیورپول اکو می‌خوانید.  هفته آخر سرمربیگری در لیورپول

پرتنش‌ترین هفته‌ی زندگی‌ام است. تا الان، اینجا لحظات فوق‌العاده‌ای داشته‌ام. مجبور نیستیم وانمود کنیم این یک هفته‌ی عادی است، چون نیست. این آخرین بازی فصل است و بعد از آن تعطیلات. دیروز بازیکن‌ها خداحافظی کردند. اینجا [برایشان] باربیکیو پارتی گرفتیم. البته لحظات احساسی هم دارم. نمی‌دانم چندتا پیراهن امضا کردم! همه‌ی این‌ها جزئی از ماجراست. خداحافظی کردن هرگز خوشایند نیست، اما خداحافظی کردن بدون این‌که غمگین یا ناراحت باشی، یعنی آن دوران خوب نبوده. دوران من عالی بود و جدایی سخت خواهد بود. رفتن پپ لیندرز به سالزبورگ

او یک مربی فوق‌العاده است، یکی از تاثیرگذارترین مربیانی که تاکنون داشته ام. ما با هم سبک بازی‌ای را خلق کردیم که عاشقش هستم. هر قدم او را دنبال می‌کنم. او برای سالزبورگ انتخاب عالی‌ای بود، آن ها خیلی خوش شانس هستند. جدایی جان آچتربرگ، مربی دروازه‌بان‌های لیورپول

جان آچتربرگ به استیوی [جرارد] در عربستان ملحق می‌شود. او یک مربی عالی است. افراد زیادی از اینجا می‌روند اما طبیعی است. آن‌ها به خاطر رفتن من نمی‌روند. می‌خواهند شروع تازه‌ای داشته باشند و این خوب است. هرجا بروند، دنبالشان می‌کنم. جدایی تیاگو آلکانتارا و ماتیپ از لیورپول تیاگو و جوئل این هفته به دفتر من آمدند. تا به حال انتقالی بهتر از انتقال رایگان جوئل ماتیپ دیده‌اید؟ او به‌شکل باورنکردنی بامزه و انسانی فوق‌العاده است. او باید تصمیمی بگیرد که آیا می‌خواهد به بازی ادامه دهد یا نه. هر باشگاهی که او را به خدمت بگیرد، باشگاه خوش‌شانسی است، چون او یک بازیکن درجه یک و بسیار فروتن است.

کاش می‌توانستم دوران حرفه‌ای تیاگو را بدون مصدومیت ببینم. او یکی از بهترین‌هایی است که دیده‌ام. روی همه چیز در زمین مسلط است. او دیروز سرحال به نظر می‌رسید، که نکته مثبتی بود. از آن‌ها به خاطر تمام کارهایی که انجام دادند، تشکر کردم. همه آن‌ها درخشان بودند. اگر درخشش نداشتند، سال گذشته تیم را ترک می‌کردند. رای‌گیری لیگ برتر درباره VAR

به نظر من موضوع رای‌گیری نحوه استفاده از VAR است، زیرا روش فعلی به طور قطع ایراد دارد. افراد مسئول استفاده از آن مهارت لازم را ندارند. مشکل در VAR نیست، بلکه در نحوه استفاده از آن است. من به نفع حذف VAR به شکل فعلی خود رای می‌دهم. آخرین بازی یورگن کلوپ

هیچ تصوری ندارم جلسه تیم چطور خواهد بود. آیا می‌توانم عالی باشم؟ احتمالا بله، اما در لحظه نمی‌دانم. داشتنِ فضایی پرشور در بازی عالی می‌شد. وولورهمپتون بدشانس‌ترین تیمی است که با تصمیمات VAR دیده‌ام. ما هم چند مورد داشتیم اما آن‌ها در این زمینه تیم اول هستند. آن‌ها می‌خواهند فصل را با قدرت تمام کنند. اینکه آنجا بایستیم و وانمود کنیم یک بازی معمولی است، هیچ‌کس باور نمی‌کند. به دلایل مختلف، این بازی یک چالش است.  خلاصه‌ای از دوران کلوپ در لیورپول بهترین بازی فوتبالی که امسال در مقابل منچسترسیتی انجام دادیم، همان بازی بود. ما هرگز آنها را مانند آن روز تحت کنترل خود درنیاورده بودیم. آن روز بهترین بازی ما بود. ما قبلاً هم برنده شده بودیم، اما بازی‌های متفاوتی بودند. کنترل بازی به آن شکل، حدود 60 دقیقه مورد علاقه من بود.

بهترین نمایش تیمی؛ بارسلونا. بهترین گل؛ آلیسون بکر. بهترین پاس گل؛ ترنت الکساندر-آرنولد. بهترین سیو؛ آلیسون بکر مقابل ناپولی. می‌خواهید بهترین سانتر را هم بگویم؟ بهترین گل پشت پا، سادیو مانه. آیا لیورپولِ کلوپ باید جام‌های بیشتری می‌برد؟

کاملا راضی هستم. می‌دانم که می‌توانستیم بیشتر قهرمان شویم، اما نمی‌توانم این وضعیت را تغییر دهم. همچنین می‌توانستیم کمتر قهرمان شویم. قهرمان نشدن با اختلاف یک امتیاز، تجربه خوبی نیست، اما به هر حال یک تجربه است. من در آن لحظات بدشانسی نمی‌توانستم کار دیگری انجام دهم. این تقصیر من نیست! می‌توانستیم لیگ قهرمانان بیشتری هم ببریم. رسیدن به سه فینال، دستاورد فوق‌العاده‌ای است. احتمال باخت در فینال زیاد است، این ذات فوتبال است. رئال مادرید؛ آن‌ها همیشه راهی برای بردن پیدا می‌کنند. ما دوباره تلاش کردیم. اگر فکر می‌کردم می‌توانستم کار بیشتری انجام دهم، خوشحال نمی‌شدم. کاری بیش از این از دستم برنمی‌آمد. آیا کس دیگری می‌توانست بهتر عمل کند؟ احتمالا. اما من نه، و با این موضوع مشکلی ندارم. مردم قضاوت می‌کنند و اکثر آن‌ها با این موضوع مشکلی ندارند. یورگن کلوپ و زندگی با لیورپول خداحافظی کردن خیلی سخت خواهد بود. من عاشق همه چیز در مورد این باشگاه بودم. با خودم خاطرات فوق‌العاده‌ای می‌برم؛ دوستی‌هایی برای همیشه.

وقتی زمان از دستتان در می‌رود، بعداً متوجهش می‌شوید. فکر نمی‌کنم این ۹ سال به سرعت گذشته باشد. ما از همه چیز کاملاً استفاده کردیم، سعی کردیم بهترین بهره را از همه چیز داشته باشیم و تا حد امکان لذت ببریم. من هیچ روزی از دورانم در لیورپول را فراموش نخواهم کرد زیرا با بهترین افرادی که تا به حال دیده‌ام و بهترین باشگاهی که می‌توانستم در یک شهر فوق‌العاده و بسیار خاص تصور کنم، ملاقات کردم. 

 

هیچ چیز این روزها کامل نیست، اما اکثر مردم این شهر تا حد ممکن صمیمی و مهربان هستند. به خاطر اینکه به شما خوش‌آمد می‌گویند، به خاطر اینکه با شما خوش‌رفتاری می‌کنند. دانستن اینکه بخش بزرگی از زندگی‌ام را اینجا گذرانده‌ام فوق‌العاده است. من کلید شهر را دریافت کردم. برای من، این حس مسئولیت می‌دهد. اگر شهر به من نیاز داشته باشد، در خدمتشان هستم. می‌خواهم به هر شکلی که می‌توانم مفید باشم. رابطه کلوپ با هواداران نمی‌توانم [دلیل علاقه هواداران را به طور کامل درک کنم]. سعی می‌کنم توضیح دهم که چرا مردم من را اینقدر دوست دارند. خودم آن را به درستی نمی‌فهمم. ما هرگز آن‌ها را واقعاً ناامید نکردیم. این باشگاه خاص است، این باشگاه برای خیلی از آدم‌های کل دنیاست. ایمیل‌ها، نامه‌ها، اگر بخواهم به همه آن‌ها جواب بدهم تا سال ۲۰۲۸ اینجا گیر افتاده‌ام. عذرخواهی می‌کنم. نتوانستم برای بازی آخر برای خیلی‌ها بلیت جور کنم، درخواست‌های زیادی وجود داشت. 

دیروز شبکه‌ی لیورپول نامه‌هایی به من داد تا آن‌ها را بخوانم. با خواندن یکی از آن‌ها، بغض کردم. فوتبال زندگی‌ها را تغییر می‌دهد و من این را می‌دانم. ما هوادارانی فوق‌العاده خاص داریم. نه سال گذشته برای آن‌ها مثل همه‌ی دنیا بود. از این بابت خوشحالم.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *