بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ناکامی در کسب سهمیه اروپایی چه هزینه‌ای برای منچستریونایتد دارد؟

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۱:۳۷

طرفداری | منچستریونایتد که در فاصله سه بازی تا پایان فصل در رتبه هشتم قرار گرفته، در خطر از دست دادن سهمیه اروپایی است. 

به گزارش اتلتیک؛ ناکامی اریک تن هاخ در منچستریونایتد فراتر از نتایج او است. در صورتی که شیاطین سرخ از کسب سهمیه اروپایی ناکام بماند، این باشگاه از لحاظ مالی در وضعیت بسیار بدی قرار می‌گیرد. در حالی که تصور می‌شد با افزایش سهمیه لیگ قهرمانان، یونایتد با رتبه پنجم راهی این رقابت می‌شود، هر دو سناریو شکست خورد. تیم تحت هدایت اریک تن هاخ در صورت قهرمانی در اف‌ای کاپ راهی لیگ اروپا می‌شود، اما با توجه به وضعیت فعلی این تیم، احتمال ناکامی نیز محتمل است. اگر منچسترسیتی در جام حذفی قهرمان شود، سهمیه لیگ اروپا به تیم ششم منتقل شده و تیم هفتم نیز سهمیه پلی‌آف لیگ کنفرانس اروپا را دریافت می‌کند. منچستریونایتد در حال حاضر در رتبه هشتم قرار دارد و قرار است طی سه بازی آینده به مصاف آرسنال، نیوکاسل و برایتون برود.  غیبت در لیگ قهرمانان اروپا چه بلایی سر منچستریونایتد می‌آورد؟

منچستریونایتد گزارش مالی خودش را بر اساس «درآمد دریافتی از یوفا» منتشر می‌کند. با توجه به درآمدهای حاصل از حضور در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، افزایش هزینه و دستمزدها جبران می‌شود. یونایتد به دلیل افزایش درآمد ناشی از پخش و حضور تماشاگران در روز مسابقه، از حضور در لیگ قهرمانان اروپا سود مالی می‌برد. با این حال، این باشگاه درآمد مهمی را در فصل آینده از دست می‌دهد:  18.6 میلیون یورو برای حضور در مرحله گروهی   2.1 میلیون یورو برای هر پیروزی، 700 هزار یورو برای تساوی 10 میلیون یورو برای صدرنشینی در دور گروهی، سایر رتبه‌ها 1 تا 2 میلیون یورو  11 میلیون یورو برای مرحله پلی‌آف  یک‌چهارم نهایی ۱۲.۵ میلیون یورو، نیمه‌نهایی ۱۵ میلیون یورو و فینال ۱۸.۵ میلیون یورو 6.5+4 میلیون یورو برای قهرمانی  غیبت در لیگ اروپا و لیگ کنفرانس چه هزینه‌ای دارد؟ 

مجموع پولی که فصل آینده به باشگاه‌های لیگ اروپا پرداخت می‌شود، ۵۶۵ میلیون یورو خواهد بود که نسبت به ۴۶۵ میلیون یوروی فصل جاری افزایش یافته است. این مبلغ می‌تواند برای یک باشگاه تا حدود ۴۰ میلیون یورو درآمد به همراه داشته باشد. حضور در مرحله گروهی ۴.۳۱ میلیون یورو برای هر باشگاه به همراه خواهد داشت. همچنین باشگاه‌ها به ازای هر برد ۴۵۰ هزار یورو و هر تساوی ۱۵۰ هزار یورو دریافت می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود که بودجه لیگ کنفرانس اروپا با افزایش ۵۰ میلیون یورویی نسبت به فصل جاری، به ۲۸۵ میلیون یورو برسد. باشگاه‌ها با رسیدن به مرحله گروهی ۳.۱۷ میلیون یورو دریافت خواهند کرد. همچنین به ازای هر برد ۴۰۰ هزار یورو و هر تساوی ۱۳۳ هزار یورو به آن‌ها تعلق می‌گیرد. باشگاهی به بزرگی منچستریونایتد، در صورت حضور در این رقابت‌ها، که شاید ترجیح بدهد در آن شرکت نکند، ممکن است درآمدی بیشتر از درآمد روز مسابقه کسب کند. چرا این اعداد و ارقام مهم هستند؟

منچستریونایتد سال گذشته به دلیل نقض «جزئی» قوانین مالی یوفا، 300 هزار یورو جریمه شد. این هشداری بزرگ برای باشگاهی بود که با وجود در اختیار داشتن منبع مالی بزرگ، درآمد جالب توجهی از رقابت‌ها و بازیکنانش دریافت نمی‌کند. منچستریونایتد که در خطر نقض قوانین سود و پایداری مالی لیگ برتر نیز قرار گرفته، نمی‌تواند زیان‌های دیگری را به ثبت برساند. حتی کسب درآمد 133 هزار یورویی از یک تساوی در لیگ کنفرانس اروپا، کمک بزرگی برای شیاطین سرخ خواهد بود. نقل و انتقالات اشتباه دوران اریک تن هاخ و اوله گونار سولسشر، منچستریونایتد را برای فعالیت در تابستان 2024 محدود می‌کند. 

 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *