بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

آل اسحاق: مدیران پرسپولیس دعوت سازمان لیگ برای حل مسائل مالی را رد کردند

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۲:۱۳

طرفداری | مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال ایران از امتناع مدیران باشگاه پرسپولیس برای همکاری خبر داد.

حسین آل اسحاق، مشاور امور حقوقی سازمان لیگ در خصوص اظهارات رضا درویش مدیرعامل شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) اظهار داشت:

سازمان لیگ فوتبال براساس قوانین و مقررات مسئول برگزاری و مدیریت مسابقات فوتبال بوده و ضمن رعایت شفافیت و انضباط در عملکرد خود به ویژه عملکرد مالی و برنامه ریزی و کنترل درآمدهای مربوط به فوتبال که متعلق به همه باشگاه ها است، از هرگونه رفتار تبعیض آمیز بین باشگاهها پرهیز می کند.

وی افزود:

مشکلات مالی باشگاه ها و محدودیت درآمد حاصل از مسدود بودن مسیر اصلی درآمدزایی در فوتبال یعنی حق پخش تلویزیونی بر کسی پوشیده نیست. اما زیر سوال بردن یک جانبه تلاش های مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، بدون در نظر گرفتن حقوق سایر تیم های حاضر در لیگ هم کار صحیحی نیست. در صحنه رقابت های فوتبال هیچ باشگاهی به تنهایی نمی تواند مدعی درآمدزایی باشد.

آل اسحاق تصریح کرد:

در رقابت 16 تیم باشگاهی در لیگ برتر، تیم های بزرگ اعتبار خود را به دست می آورند؛ از همین رو سازمان لیگ هم به نمایندگی از باشگاه ها خود را متعهد می داند هیچ باشگاهی را حریف تمرینی باشگاه دیگری تلقی نکرده و منافع به دست آمده را بر اساس ضوابط و مقررات و آیین نامه های مصوب  بین باشگاه ها تقسیم کند.

آل اسحاق در ادامه مصاحبه با روابط عمومی سازمان لیگ اظهار داشت:

سازمان لیگ با تکیه بر یکپارچگی تبلیغات و مدیریت صحیح، مستمرا درآمدهای حاصله را طبق آیین نامه مصوب فدراسیون فوتبال به باشگاه ها  پرداخت می کند و مسئولان باشگاه ها ناظر و شاهد بر این مدعا هستند. از این رو نمی توان انتظار داشت حق السهم درآمد تبلیغاتی سایر باشگاه ها را به یک باشگاه اختصاص و پرداخت کرد.

وی افزود:

در خصوص پرداخت حق السهم درآمدی به باشگاه ها توسط سازمان لیگ، دفاتر و مستندات موجود در سازمان لیگ و حساب فی مابین با باشگاه ها اثبات می کند که این سازمان در پرداخت ها و محاسبه آن بسیار دقیق و شفاف بوده و بر همین اساس کلیه باشگاه ها از درآمدهای موصوف طبق آیین نامه مالی بهره مند شده اند. جهت اثبات این مدعا شایسته است این موضوع را از مسئولان محترم باشگاه ها جویا شوید. در این بین طبیعی است اگر باشگاهی بدهکار باشد، نمی توان از محل درآمدها قدرالسهمی به آن باشگاه اختصاص داد.

مشاور حقوقی سازمان لیگ در ادامه گفت:

بر خلاف اظهارات مدیرعامل محترم باشگاه پرسپولیس، روش های پیگیری و نحوه محاسبه و پرداخت حق السهم ایشان از درآمدهای فوتبال به تمامی باشگاه ها از جمله باشگاه پرسپولیس ابلاغ شده و مدیران محترم مالی باشگاه ها در تعامل با سازمان لیگ به نحوه تخصیص درآمدها اشراف کامل دارند و در رفت و آمدهای مدیریتی، عدم اطلاع برخی مدیران عامل محترم باشگاه ها از روش توزیع درآمدها، دلیل بر نفی عملکرد صحیح مالی سازمان لیگ نیست. سازمان لیگ چه به صورت کتبی و چه به صورت شفاهی بارها از مدیران مالی باشگاه محترم پرسپولیس دعوت به عمل آورده اند تا نسبت به رفع ابهامات احتمالی و کسب اطلاعات لازم، در واحد مالی سازمان لیگ حاضر و طبق مستندات با مدیر محترم مالی سازمان لیگ جلسات رسیدگی را برگزار کنند.

وی ادامه داد:

با این حال به نظر می رسد این امر در اولویت امور جاری آن باشگاه نبوده و از حضور در جلسات امتناع کرده اند. این در حالی است که مسئولان یا نمایندگان مالی باشگاه ها جهت حل و فصل مسائل مالی و شفاف سازی حساب های فی مابین با مدیر مالی این سازمان جلسات متعددی داشته اند.

در پایان آل اسحاق عنوان داشت:

سازمان لیگ فوتبال ایران به منظور انسجام بیشتر باشگاه ها و تنویر افکار عمومی جامعه از مسئولان مالی باشگاه پرسپولیس دعوت به عمل می آورد تا در جلسه مشترک مالی با سازمان لیگ حاضر شوند و اطلاعات حساب های فی مابین را دریافت کنند تا در اسرع وقت نسب به دریافت یا پرداخت هر گونه درآمد و یا بدهی موجود اقدام کنند.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *