بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

رجبی: بازیکنان ایرانی مثل مسی نیستند؛ قلعه نویی تیم را خوب جمع کرد

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۲:۰۹

طرفداری | پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص عملکرد ملی‌پوشان مقابل ترکمنستان صحبت کرد.

رضا رجبی در مورد برتری ۵ بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان، اظهار داشت:

در ابتدا برای مردم ایران در سال جدید آرزوی سلامتی و دلخوشی داشته و برای تیم ملی هم آرزوی موفقیت می‌کنم. تیم ملی در جام ملت‌ها هم روند رو به جلویی داشت و پس از بازی با ژاپن، همه پیش‌بینی قهرمانی می‌کردند اما روی اتفاقات فوتبالی به قطر باختیم‌ و نتوانستیم به آن چیزی برسیم که مردم و کادرفنی انتظار داشتند.

وی افزود:

با این وجود روند همدلی و کار تیمی در این تیم مقابل ترکمنستان نمایان بود‌. پس از اینکه تیم به خواسته‌اش در یک تورنمنت نرسد، جمع کردنش سخت می‌شود اما قلعه‌نویی خیلی خوب توانست در یک مدت زمان کم، این کار را انجام بدهد. روز گذشته هم بازی قابل قبولی ارائه کردیم و زدن ۵ گل حتی به تیمی مثل ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی از لحاظ روحی و فنی خیلی خوب است.

بازیکن اسبق تیم ملی اضافه کرد:

فقط دوست داشتم تیم ملی از فرصت بازی با ترکمنستان برای افزایش تعداد پاس‌ها و گردش توپ استفاده کند زیرا مسابقات در آینده سخت‌تر می‌شود. در بخش انتقال سریع و ارسال پاس‌های متوالی، مقداری کم‌رنگ عمل کردیم. روی هم رفته بازی قابل قبولی انجام دادیم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

رجبی در مورد استفاده از برخی بازیکنان جوان مقابل ترکمنستان، توضیح داد:

پیش از این حدود ۸، ۹ سال را در دوره کی‌روش از دست دادیم و باید در آن دوره شیب ملایم جوان‌گرایی شکل می‌گرفت اما لیگ ایران رصد نشد و بازیکنانی که می‌توانستند آرام آرام به تیم اضافه شوند، بدون دعوت شدن سن‌شان بالا رفت. به همین دلیل اکنون نباید از قلعه‌نویی انتظار داشته باشیم ناگهان کل تیم را جوان کند. این کار بسیار سخت است و برای جوان‌گرایی باید شیب ملایمی داشته باشیم.

وی ادامه داد:

هرچه در مقدماتی جام جهانی پیش برویم، بازی‌ها سخت‌تر می‌شود. قطعا باید در تیم ملی جوان‌گرایی کنیم اما باید به فکر نتیجه هم باشیم. زیرا اگر ناگهان بخواهیم کل ترکیب را جوان کنیم و تیم نتیجه نگیرد، فقط سرمربی سیبل می‌شود و هیچکس نمی‌گوید قلعه‌نویی به جوان بازی داد. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم به آن صورت جوانانی که بتوانند کار را در بیاورند، در فوتبال‌مان نداریم. باید همین نفرات رد به سطحی برسانیم که بتوانند در مواقع حساس کمک حال تیم ملی باشند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درپاسخ به این سوال که آیا افزایش تعداد تیم‌های آسیایی با توجه به عملکرد خوب اخیر برخی تیم‌ها مثل تاجیکستان، اردن، فلسطین و عراق می‌تواند تضمین کننده صعود تیم ملی به جام جهانی باشد، به فارس گفت:

اکنون در مشهد هستم و شب گذشته به یکی از دوستانم گفتم تعداد تیم‌های مدعی صعود در جام جهانی در قاره آسیا به حدود ۱۰ تیم رسیده و همین موضوع خطرناک است. پتانسیل فوتبال ایران از لحاظ نیروی انسانی جلوتر از خیلی تیم‌ها است اما آنها در امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار از ما جلوتر هستند و از مربیان خوبی بهره می‌برند. حتی فلسطین هم در جام ملت‌ها به جز بازی با ایران، در سایر دیدارهایش عملکرد خیلی خوبی داشت و روز گذشته هم پنج گل به حریفش زد. ما هم اگر در دقیقه ۲ بازی با این تیم گل نمی‌زدیم، کارمان خیلی سخت می‌شد.

رجبی ادامه داد:

خوشبختانه امیر قلعه‌نویی حتی زمان حضورش در استقلال این تفکر را داشت که تیم باید از همان دقیقه اول به حریف فشار وارد کند و در ۱۵_۱۰ دقیقه اول گل بزند. مقابل ترکمنستان هم این اتفاق افتاد و اگر در ۱۵ دقیقه ابتدایی ۲ گل نمی‌زدیم، کار خطرناک می‌شد.

وی تصریح کرد:

نمی‌گویم کار با نفرات باتجربه راحت‌تر است تا آنها فکر کنند همیشه در تیم ملی بازی می‌کنند. باید رقابت سالمی را در اردو ایجاد کرد تا هیچ بازیکنی از قبل خیالش بابت ثابت بازی کردن راحت نباشد. همین حس رقابت سبب شکوفایی یک تیم می‌شود. انگیزه در فوتبال خیلی مهم است. متاسفانه در فوتبال ایران بسیاری از نفراتی که به پول و جایگاه می‌رسند، حس برتری‌جویی‌شان کم می‌شود‌. درحالیکه بازیکنی مثل لیونل مسی هیچ وقت از این موضوع غافل نیست و همیشه می‌خواهد با عملکردی بهتر، مثمرثمرتر باشد.

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد بازی برگشت مقابل ترکمنستان، عنوان کرد:

بازی بسیار سختی داریم. ترکمنستان فوتبال بازی می‌کرد و اصلا دنبال این نبود با ۲ تکه کردن بازی، زیرتوپ بزند. هرچند با حفظ توپ و بازی‌سازی کار خطرناک و ریسکی در ایران انجام دادند اما ثابت کردند دنبال پیشرفت هستند و فقط دنبال نتیجه‌گیری نیستند.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *