بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

انتقاد دولتمردان آلمان از قطع همکاری فدراسیون فوتبال این کشور با آدیداس

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۱:۵۳

تصمیم فدراسیون فوتبال آلمان (DFB) برای تغییر تأمین کننده البسه مانشافت از شرکت داخلی آدیداس به کمپانی آمریکایی نایکی، توسط سیاستمداران این کشور در هر دو جناح راست و چپ مورد نکوهش قرار گرفته است.

طرفداری | به گزارش خبرگزاری رویترز، بر طبق این قرارداد، نایکی از سال ۲۰۲۷ تولید البسه ورزشی تیم ملی آلمان را بر عهده خواهد گرفت. مقامات آلمانی در دفاع از خود گفته‌اند که این تصمیم از نظر اقتصادی به صرفه‌تر بوده و به توسعه فوتبال پایه در این کشور کمک خواهد کرد. گزارش‌ها در رسانه‌های آلمانی حکایت از این دارند که نایکی حاضر شده است بابت این همکاری، سالیانه ۱۰۰ میلیون یورو به آلمان بپردازد؛ این دو برابر ۵۰ میلیون یورویی است که آدیداس به آن‌ها پرداخت می‌کند. 

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، ضمن اشاره به این که «دوست داشته تا شاهد میهن پرستی بیشتری از مقامات باشد»، گفته است:

برای من تصور کردن لباس آلمان بدون آن سه خط موازی، سخت است. برای من، آدیداس و سیاه-قرمز-طلایی، همیشه به یکدیگر تعلق داشته‌اند. این‌ها بخشی از هویت آلمانی هستند. 

همچنین پروفسور کارل لوترباخ، وزیر بهداشت آلمان، در شبکه اجتماعی X در این خصوص نوشته است: یک تصمیم اشتباه که طی آن، تجارت، یک سنت و بخشی از خانه(مان) را از بین می‌برد. 

 مارکوس زودر، نماینده مجلس باواریا نیز با انتقاد از این تصمیم گفته است:

فوتبال آلمان همیشه بخشی از تاریخ اقتصادی این کشور بوده است. (برای ما) بازی کردن تیم ملی با لباسی سه خط، همانند گرد بودن توپ و ۹۰ دقیقه بودن زمان بازی، مسلم به نظر می‌رسید. این قصه موفقیت آمیز در سال ۱۹۵۴ آغاز شد و قهرمانی فراموش نشدنی‌مان در جام جهانی را به همراه داشت؛ واقعه‌ای که خودباوری را بار دیگر به کشورمان برگرداند. به همین دلیل است که این تصمیم اشتباه و مایه شرم است و نمی‌تواند درک کرد که چرا این قصه باید در اینجا به انتهای خود برسد. فوتبال آلمان کاملا بومی است، نه بازیچه‌ای در نبرد شرکت‌های بین المللی. تجارت همه چیز نیست.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *