بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سردار آزمون؛ ستاره‌ای که بزرگ شد و درخشان برگشت | لژیونر پلاس

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۱

طرفداری | سردار آزمون فوتبال خود را در ترکمنستان آغاز کرد و حالا در یکی از معتبرترین لیگ‌های جهان توپ می‌زند.

سردار آزمون در 15 سالگی به باشگاه سپاهان پیوست، ولی بازی رسمی برای این تیم انجام نداد. او در سال 2013 به باشگاه روبین کازان در لیگ برتر روسیه پیوست و در ادامه انتقالی قرضی و سپس دائمی به روستوف داشت. سال 2019، آزمون با قراردادی غیرمنتظره به باشگاه بایر لورکوزن در بوندسلیگا پیوست و تجربه بازی در یکی از معتبرترین لیگ های جهان را کسب کرد.

در سال 2021، آزمون با قراردادی قرضی به باشگاه رم در سری آ ایتالیا پیوست و زیر نظر ژوزه مورینیو یکی از بزرگترین مربیان فوتبال جهان بازی کرد. بعد از مدتی مورینیو از این تیم کنار رفت و دنیله ده روسی جانشین او شد. آزمون توانست اعتماد کاپیتان سابق «گلادیاتورها» را هم جلب کرده و راهی به ترکیب اصلی پیدا کند.

سردار آزمون با تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 و 2022 و جام ملت‌های آسیا 2015، 2019 و 2023 حضور داشته و بدون شک یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران است. او با استعداد و تلاش به یکی از موفق ترین لژیونرهای ایرانی تبدیل شده؛ هرچند زمانی در تصمیمی احساسی از تیم ملی خداحافظی کرد. «سردار» پس از جام جهانی ۲۰۱۸ به دلیل دلخوری از انتقادات، تصمیم به وداع با تیم ملی گرفت، اما با دعوت دوباره کارلوس کی روش، بار دیگر پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کرد. او در حال حاضر با 51 گل زده بعد از علی دایی، دومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران محسوب می‌شود.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *