بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

رئیس فاسد فرشته مرگ را به یاد می‌آورد؛ گفتم برای رفتن آماده نیستم!/ ۳ ماه طول کشید تا بفهمم هنوز زنده هستم

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۷:۰۲

سپ بلاتر به تازگی ۸۸ ساله شده و چهره‌اش به طور قابل توجهی ضعیف‌تر از زمانی به نظر می‌رسد که به مدت ۱۷ سال ریاست فیفا را در اختیار داشت، اگرچه هنوز با کت و شلوار سرمه‌ای و پیراهن سفید یقه بازش بسیار کاریزماتیک و جذاب است.

تمام اتهامات و روزهای سخت و شکنجه‌های روحی تاثیر بدی روی سلامت بلاتر گذاشتند و می‌گوید که در حین مبارزه برای اثبات بی‌گناهی خود تا مرگ رفت و برگشت. او در روز اول محاکمه در سال ۲۰۲۲ به دادگاه گفت که به دلیل درد قفسه سینه و احساس بیماری نمی‌تواند برای شهادت حاضر شود. یک سال و نیم قبل از آن عمل جراحی قلب انجام داده بود و یک هفته در کما بود. بلاتر کما را نزدیک‌ترین تجربه‌اش به مرگ می‌داند.

او در جدیدترین مصاحبه‌اش با نشریه تلگراف به یاد می‌آورد: «توهم داشتم. دیدم که فرشتگان به دنبال من می‌آیند و می‌خواهند من را ببرند. و من گفتم نه من برای رفتن آماده نیستم. بیهوش بودم و دو خانم سفیدپوش دوست داشتنی را می‌دیدم که از من مراقبت می‌کردند و یک دستگاه برای تنفس به من وصل بود. در رویا و یا شاید در واقعیت فکر می‌کردم آنها فرشته هستند. می‌گفتند: باید بیایی. الان باید بمیری، در بهشت منتظر شما هستند. بیش از سه ماه طول کشید تا بفهمم هنوز زنده هستم.»

سپ بلاتر فرشته مرگ را به یاد می‌آورد؛ گفتم برای رفتن آماده نیستم!/ ۳ ماه طول کشید تا بفهمم هنوز زنده هستم

او مدتی پس از به هوش آمدن بی‌حرکت بوده و قدرت تکلم را از دست داده بود. تکلمش در ابتدا تنها به شکل گویش زادگاهش در والیس بازگشت، و مدتی طول کشید تا بتواند فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی صحبت کند.

این اولین باری نیست که بلاتر به گفته خودش به مرگ نزدیک شده بود. در نوامبر ۲۰۱۵، چند هفته پس از اینکه تحت بازجویی قرار گرفت و از فیفا اخراج شد، به شبکه تلویزیونی RTS سوئیس گفت که هنگام بازدید از قبر پدر و مادرش به زمین افتاد. وی افزود: «من در میان فرشتگانی بودم که آواز می‌خواند و شیطانی که آتش در دست داشت. اما این فرشتگان بودند که آواز می‌خواندند.»

این تجربه‌ها به او القا کردند که برای هدف خاصی زندگی می‌کند. «وقتی به دنیا آمدم نارس بودم. من یک کیلو و ۲۵۰ گرم بودم. می‌ترسیدند زنده نمانم، و می‌گویند مادرم حتماً یک قدیس بوده است».

بیشتر بخوانید: جنجال‌های دو مدیر فاسد تمام شدنی نیست/ آن‌ها نباید تبرئه شوند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *