بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

تمام آقای گل‌های 10 سال اخیر لالیگا / اینفوگرافی اختصاصی

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۵

طرفداری | فصل 23-2022 لالیگا اسپانیا طی این هفته به اتمام رسید. بارسلونا پس از چهار سال توانست قهرمان فوتبال اسپانیا شود و آقای گل فصل هم از این تیم بود.

روبرت لواندوفسکی، گلزن لهستانی بارسلونا در نخستین فصل حضورش در نیوکمپ مطابق انتظار توانست آقای گل فصل لالیگا شود. لواندوفسکی که در تابستان 2022 از بایرن مونیخ به بارسلونا پیوست، در رقابت با کریم بنزما پیروز شد و توانست با زدن 23 گل آقای گل شود. آمار گل‌های لواندوفسکی در مقایسه با آقایان گل پیشین لالیگا چشم‌گیر نیست اما او نخستین بازیکن تاریخ است که بدون زدن پنالتی برنده جایزه پیچیچی می‌شود. او هم‌چنین مثل لیونل مسی برای هشتمین مرتبه توانست در پنج لیگ معتبر اروپا آقای گل شود. 

  • رسمی؛ روبرت لواندوفسکی آقای گل لالیگا در فصل 2022/23
روبرت لواندوفسکی از بارسلونا با 23 گل آقای گل فصل 23-2022 لالیگا شد
طرح گرافیکی از حسین خسروی

به واسطه حضور گلزنان درجه یکی چون کریستیانو رونالدو، لوییس سوارز و لیونل مسی در لالیگا، همیشه عادت داشتیم برنده جایزه پیچیچی را با گل‌های زیادی ببینیم اما 23 گل لواندوفسکی کم‌ترین میزان گلِ بهترین گلزن لالیگا طی 10 سال گذشته بوده است و بنزما، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده لوی واقعا نتوانست برای او دردسر خاصی ایجاد کند. آقای گلی لواندوفسکی در حالی است که او چندین هفته را به علت مصدومیت و محرومیت از دست داد و این نشان می‌دهد که مهاجمان لالیگا فصل خوبی را سپری نکردند. 

جدول گلزنان لالیگا فصل 23-2022
طرح گرافیکی از حسین خسروی

در اینفوگرافی زیر نگاهی داشته‌ایم به بهترین گلزنان 10 فصل اخیر لالیگا. در 10 سال اخیر، 6 مرتبه برنده جایزه کفش طلا از لالیگا بوده اما چهار سالی است که لیگ فوتبال اسپانیا دیگر برنده کفش طلا نداشته است. لیونل مسی در این دهه، پنج مرتبه توانسته آقای گل شود و سه مرتبه کفش طلا ببرد. 

در 10 سال اخیر لالیگا فقط 5 بازیکن مختلف توانسته‌اند آقای گل شوند و فقط دو تیم بارسلونا و رئال مادرید آقای گل داشته‌اند


  • هم‌چنین ببینید: تمام آقای گل‌های ده سال اخیر بوندسلیگا / اینفوگرافی اختصاصی
  • تمام آقای گل‌های 10 سال اخیر لیگ برتر انگلیس / اینفوگرافی اختصاصی
دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *