بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

امین حاج محمدی: روزبه در محله‌ شان هم گل نزده بود؛ گل جام‌ جهانی به او ساخت!

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۷

امین حاج‌محمدی می گوید یزدانی در بازگشت دوباره نباید خودش را درگیر حواشی می‌کرد.

به گزارش طرفداری، وقتی صحبت از مدافعان استقلال می‌شود باید از یک کارشناسی نظراتش را جویا شد که خودش در خط دفاعی پیراهن این تیم را بر تن کرده باشد. امین حاج‌محمدی که در مقعطی در خط دفاعی این تیم، استقلال را همراهی می‌کرد درباره استقلال و به‌خصوص نفرات خط دفاعی این تیم صحبت‌هایی را مطرح می‌کند که قابل‌تامل هستند. حاج محمدی عقیده دارد وقتی استقلال به یزدانی در بازگشت دوباره کمک کرد، نباید این بازیکن خودش را درگیر حواشی می‌کرد تا این سرانجامش باشد که با او یک‌طرفه فسخ کنند.

به نظر می‌رسد با توجه به نتایج هفته هجدهم و برتری احتمالی استقلال، رقابت در صدر جدول بیشتر از هر زمان دیگری داغ شود؟

دقیقا همین‌طور است چون اختلاف در بالای جدول کم می‌شود. پرسپولیس هم بازی سختی را مقابل آلومینیوم داشت و حالا که این تیم باز هم امتیاز از دست داده استقلال می‌تواند با برتری مقابل مس به صدر جدول بیشتر از هر زمان دیگری نزدیک شده و اختلاف‌ها را کم کند تا جذابیت در صدر جدول با وجود تیم‌هایی مانند پرسپولیس، استقلال و سپاهان بیشتر شود.

به نظر می‌رسد دو شکستی که استقلال پیاپی متحمل شد کار این تیم را برای رسیدن به موفقیت در فصل جاری سخت کرده باشد.

وقتی این اتفاقات و جابه‌جایی‌های مدیریتی در تیم به وجود می‌آید باعث می‌شود تا یک فشار یا شوک به تیم وارد شده و همین مورد عامل افت تیم می‌شود و فکر می‌کنم این افت بی‌دلیل نبوده باشد. درست است که یک تیم برای رسیدن به موفقیت باید همیشه در شرایط خوبی باشد و از حاشیه‌ها دوری کند اما به نظر من این اتفاقات همیشه تاثیرگذار هستند و فکر می‌کنم باعث شد تا تمرکز بازیکنان به هم بریزد و درنهایت هم این دو شکست به ضرر استقلال شد.

بازی با مس کرمان را چطور می‌بینی؟

مس همیشه تیم خیلی خوبی بوده و جزء تیم‌های صنعتی شهرستانی به شمار می‌رود و مدیران این باشگاه چه از نظر مالی و حتی فوتبالی همیشه تیم قوی را راهی میدان کرده‌اند. بنابراین فکر نمی‌کنم کار راحتی در کرمان داشته باشد چون مس امسال هم تیم خوبی دارد ضمن اینکه کرمان شهر کوهستانی به شمار می‌رود که بازی در ارتفاع کار را سخت‌تر هم می‌کند. بنابراین امروز استقلال کار دشواری در کرمان پیش‌رو دارد.

یعنی حضور مسی‌ها در پایین جدول، مزید بر علت برای کار راحت استقلال نیست؟

خیر اصلا چنین چیزی نیست. فرق تیم‌های لیگ برتری زیاد نیست و به نظرم بین بازیکنان ایرانی فقط 5 تا 10 درصد اختلاف است. یعنی بین بازیکنان تیم ملی با بازیکن تیم قعرجدولی حداکثر 10 درصد تفاوت است. پس نمی‌شود گفت استقلال بازی آسانی پیش‌رو دارد. البته باید ببینیم چرا مس در این مقطع در پایین جدول است که می‌تواند به‌خاطر دلایل مختلفی مثل بدشانسی یا مسائل داوری این اتفاق افتاده باشد. بنابراین مس هیچ وقت تیم ضعیفی نبوده و نخواهد بود و استقلال در کرمان کار راحتی ندارد.

در ماجرای استقلال و سیاوش یزدانی حق را به چه کسی می‌دهی؟

ریز داستان این جریانات اخیر را نمی‌دانم که سیاوش در این مدت چه کاری کرد و ماجراهای مشکلات اخیر او با باشگاه را نمی‌دانم. فقط این را می‌دانم که سیاوش بعد از فاصله‌ای که از اوج خود گرفته بود نباید در بازگشت دوباره اصلا برای خودش درگیری و حاشیه درست می‌کرد. او یک مدت از فوتبال دور بود و زمانی که برگشت استقلال به او کمک کرد تا برگردد و در این زمان باید خودش را از حاشیه‌ها دور می‌کرد تا به روزهایی که خیلی خوب کار می‌کرد و آماده بود برمی‌گشت. الان سیاوش از روزهای اوجش خیلی دور شده این درحالی است که او روزهایی را داشت که حتی می‌توانست در جام‌جهانی بازی کند اما الان در آن سطح بازی نمی‌کند. به نظرم باید خودش را از حواشی دور می‌کرد و اصلا نباید نزدیک این داستان‌ها می‌شد تا برای بازگشت به شرایط آرمانی تمرکز خوبی داشته باشد. من به جای او بودم بعد از این دوری هیچ‌وقت خودم را درگیر نمی‌کردم.

درباره سیلوا چه نظری داری؟ به نظر می‌رسد او به ستون اصلی استقلال تبدیل شده است.

او جزء فوتبالیست‌هایی هست که واقعا فوتبالش را دوست دارم. دفاع وسط باید بازی با پایش قوی باشد این درحالی است که همه اعتقاد دارند دفاع وسطی در ایران خوب است که بازی‌های هوایی را ببرد. من به شخصه مدافعی را دوست دارم که ضرب توپ قوی داشته باشد و اتفاقا سیلوا هم خیلی خوب این کار را انجام می‌دهد. چه روی زمین و چه پاس‌های بلندی که می‌دهد نشان می‌دهد که بازی با پای قدرتمندی دارد و درحال حاضر نفر اصلی خط دفاعی استقلال است و دارد فوق‌العاده کار می‌کند.

درباره چشمی صحبت کنیم. به نظر می‌رسد گلی که در جام‌جهانی زد به او ساخت چون به‌تازگی حسابی گلزن شده است.

روزبه در محله‌شان هم گل نزده بود! (با خنده). روزبه بازیکن تدافعی است و همیشه زحمت خود را برای استقلال در میانه زمین با دوندگی و جنگندگی کشیده است. وقتی یک بازیکن هم سرزن قوی باشد و هم شوت‌زن خوبی باشد می‌تواند خودش را به محوطه جریمه حریف نزدیک کرده و به چهارچوب ضربه بزند و خداراشکر که روزبه در این چند هفته دو گل حساس هم به ثمر رسانده و به نظر می‌رسد جام‌جهانی به او ساخته است.

با وجود بازیکنان بی‌شماری که استقلال دارد، این تیم باز هم نیاز به بازیکن دارد؟

استقلال دو جین بازیکن دارد. اما عجیب است که چرا آمانوف برای این تیم بازی نمی‌کند و برای خود من هم جای سوال است. به نظر این بازیکن یک فوتبالیست خوب و تاپ به شمار می‌رود و می‌تواند نقطه‌ضعف استقلال که خلأ یک هافبک بازی‌ساز است را پر کند. استقلال اگر یک پلی میکر خیلی خوب داشته باشد می‌تواند به همه تیم‌ها ضربه بزند. این تیم با وجود ارسلان، بابایی و شهباززاده خط حمله فوق‌العاده‌ای دارد. در کناره‌ها هم بازیکنان باهوش و تکنیکی مانند محبی و قایدی قرار دارند. در عقب زمین هم بازیکنان فوق‌العاده‌ای حضور دارند. درواقع این تیم در همه نقاط بازیکن تاپ و درجه یکی دارد و به نظر می‌رسد با اضافه شدن آمانوف این تیم جان می‌گیرد و موقعیت‌های این تیم با وجود این بازیکن ازبکستانی در ادامه دو سه‌برابر خواهد شد.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *