بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک/ تاکتیک فیل و فنجان استراماچونی در دستور کار یحیی؟

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۸:۴۸

به گزارش ایلنا،‌ تیم فوتبال پرسپولیس در هفته هجدهم لیگ برتر از ساعت 15:45 مقابل آلومینیوم اراک قرار می‌گیرد. سرخ پوشان هفته گذشته در دیداری جنجالی با نتیجه یک بر صفر مقابل فولاد شکست خوردند تا اولین باخت خانگی خود را تجربه کنند.

هر چند پرسپولیسی‌ها پریرا مهاجم برزیلی و جانشین لوکادیا را به خدمت گرفتند اما وی قطعاً به این مسابقه نمی‌رسد. سعید صادقی هم همچنان مصدوم است. در این مسابقه سروش رفیعی در دسترس کادر فنی است. در این شرایط به نظر می‌رسد پرسپولیس با سیستم پایه 2-4-4 وارد زمین مسابقه شود. 

دروازه‌بان:

علیرضا بیرانوند مقابل فولاد از روبرتو تورس گل بدی دریافت کرد اما مهار این توپ برای هر دروازه‌بان دیگری هم آسان نبود. با توجه به تجربه و ثبت یازده کلین شیت وی همچنان در ترکیب اصلی قرار دارد.

مدافعان

خط دفاع: 

در قلب دفاع گئورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی گنجی گزینه‌های اصلی روی میز یحیی هستند. در دفاع راست دانیال اسماعیلی‌فر به کار گرفته می‌شود. در مورد سمت چپ سرخ‌پوشان به تناوب و وابسته به شرایط بازی‌ها از وحید امیری و علی نعمتی بهره می‌گیرند. این بار نوبت وحید امیری است که دوباره با دوندگی بالای خود مانع بازیسازی و ارسال بازیکنان آلومینیوم شوند. چرا که رقیب مهاجم تمام کننده خوبی به نام محمدرضا آزادی در ترکیب دارد که نشان داده توانایی گلزنی بسیار بالایی دارد. با این اوصاف یحیی قصد دارد کمترین نقص ممکن در خط دفاعی تیمش وجود داشته باشد.

سین اسدی

خط میانی:

میلاد سرلک و سینا اسدبیگی همچنان زوج مورد اعتماد یحیی در خط هافبک و برای تخریب بازی رقبا استفاده می‌شوند. البته با توجه به خصوصیات بازی شاید اسدبیگی اجازه پیش روی بیشتری داشته باشد.

امید عالیشاه و مهدی ترابی هم به واسطه توانایی و نمایش‌های بسیار خوبی که داشتند یکی از ارکان موفقیت تیم صدرنشین یحیی محسوب می‌شوند، با این اوصاف کادرفنی پرسپولیس از آنها به عنوان بازیکنان کناری خود بهره گرفته است.

دیابته

خط حمله:

دیاباته از ابتدای حضورش در پرسپولیس هیچ وقت فیکس نبوده و در 5 بازی یک گل به ثمر رسانده است. به نظر می‌رسد این مهاجم اهل مالی مقابل آلومینیوم برای اولین بار در ترکیب فیکس تیمش قرار می‌گیرد. از طرف دیگر آمادگی و نمایش خوب محمد عمری باعث شده که وی به عنوان مهاجم دیگر پرسپولیس در زمین قرار می‌گیرد. به کار گیری او خاطرات دیاباته و زوجش با مهدی قایدی را در زمان استراماچونی زنده می‌کند. آن زمان به زوج قایدی و دیاباته، لقب فیل و فنجان داده بودند حالا پرسپولیس با توجه به  توانایی حمل توپ، دریافت ضربات ایستگاهی، ارسال و بازی در کناره‌های زمین، قصد دارد عمری را به مکمل دیاباته در زمین تبدیل کند.

با این اوصاف ترکیب احتمالی پرسپولیس به شرح زیر است:

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر،  وحید امیری، سینا اسدبیگی، میلاد سرلک، امید عالیشاه، مهدی ترابی، محمد عمری، شیخ دیاباته.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *