بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کی‌روش به کنعانی‌زادگان بازی می‌داد، الان می‌شد بهترین مربی دنیا/ آیا بازی دادن به حسینی و پورعلی‌گنجی خیانت به فوتبال ایران بود؟

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۷:۲۸

روز گذشته کارلوس کی‌روش با انتشار یک پست از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد و این بار برای به دست آوردن تیم ملی فوتبال ایران اصلا اصرار نکرد؛ به این خاطر که خوب می‌داند، فضا در ایران برای ادامه کار او مهیا نیست و در تدارک سفر به دوحه است تا هدایت قهرمان جام ملت‌ها را برعهده بگیرد. دقایقی بعد از انتشار این پست محمدحسین کنعانی‌زادگان که با حضور دوباره کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران تبدیل به یک بازیکن نیمکت‌نشین شد، توییت زد که تو (کارلوس کی‌روش) تنها به من و شجاع خیانت نکردی بلکه به فوتبال ایران خیانت کردی…

قصد حمایت از کارلوس کی‌روش را نداریم و به طور حتم وکیل مدافع او نیستیم. حضور ۹ ساله کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران با نقدهایی همراه بود. او در هیچ یک از سه دوره حضور جام جهانی موفق نشد تیم ملی فوتبال ایران را به دور دوم ببرد و در دو دوره حضور در جام ملت‌ها هم موفق نشد با ایران قهرمان شود. از سویی او طی دوران حضور در تیم ملی فوتبال ایران رفتارهایی از خود بروز داد که ناراحت‌کننده بود اما نمی‌توان منکر شد برای اعتلای نام فوتبال ایران از جان مایه گذاشت، چون اعتبار فنی‌اش برایش مهم بود. کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران خیانت نکرد. او در برهه‌ای اعتبار و ارزش پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بالا برد و یک نسل خوب برای فوتبال ایران ساخت. نسلی که با هدایت اسکوچیچ هم یک صعود مقتدرانه و سریع را رقم زد. البته که مربی کروات هم در صعود نقش پر رنگی داشت و تنها صرف حضور بازیکنان نبود که موجب صعود تیم ملی شد. به خصوص که فراموش نکردیم مارک ویلموتس با همین  تیم به عراق و بحرین باخت و کار صعود تیم ملی را سخت کرد.

کارلوس کی‌روش قابل نقد است اما بی‌احترامی نه. هیچ عضوی از خانواده فوتبال ایران وکالت در حمله به کارلوس کی‌روش را به محمدحسین کنعانی‌زادگان محول نکرده. می‌توان سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران را نقد کرد، بدون این‌که به او بی‌احترامی کرد. بهتر است امثال بازیکنانی چون محمدحسین کنعانی‌زادگان که دستمزدشان حرفه‌ای است، رفتارشان نیز حرفه‌ای باشد و به خاطر بازی نکردن همه خانه‌های ساخته را خراب نکنند و منفعت شخصی خود را به منفعت ملی گره نزنند.

همین رفتارهاست که سبب شده خیلی‌ها بگویند ایرانی‌ها خوش‌استقبال و بدبدرقه هستند. در همسایگی‌مان در قطر، سانچس سه باخت را در جام جهانی تجربه کرد و بعد از این مسابقات فدراسیون فوتبال قطر با احترام به این مربی با او خداحافظی کرد، بدون این‌که بازیکنی به سرمربی‌اش توهین کند.

آقای محمدحسین کنعانی‌زادگان! اجازه می‌دادید مهر خداحافظی کارلوس کی‌روش خشک می‌شد و بعد او را خیانتکار معرفی می‌کردید. از همه مهمتر او را به خاطر بازی ندادن به خود خیانتکار بدانید نه خیانتکار به فوتبال ایران. آیا بازی کردن سیدمجید حسینی که در لیگ برتر ترکیه بازی می‌کند یا مرتضی پورعلی‌گنجی که در تیم پرسپولیس بازی می‌کند خیانت به فوتبال ایران است؟

احترام ملی‌پوش به سرمربی حتی اگر حق با بازیکن است یک رفتار حرفه‌ای محسوب می‌شود و در فوتبال جهان همه‌گیر است اما به نظر در فوتبال ایران اگر کارلوس کی‌روش در جام جهانی به محمدحسین کنعانی‌زادگان فیکس بازی می‌داد، الان می‌شد بهترین مربی دنیا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *