بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

جیدن کاکس به سرنوشت کامران قاسمپور دچار شد/ وزن نفرین شده در کشتی!

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۲

قهرمان کشتی جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم در وزن جدید ناکام ماند.

به گزارش طرفداری، جیدن کاکس قهرمان سال‌های 2018 و 2019 جهان و دارنده برنز المپیک 2016 ریو، بزرگترین رقیب کامران قاسمپور در سال‌های اخیر بوده است. او سال 2012 در نیمه‌نهایی قهرمانی جهان مغلوب قاسمپور شد و سال 2022 در فینال به او باخت.

کاکس هم مانند قاسمپور برای تحقق رویای حضور در المپیک، ناگزیر از تغییر وزن و کوچ به 86 یا 97 کیلوگرم است. کامران قاسمپور در جام جهانی کشتی آزاد آمریکا به شکل آزمایشی راهی وزن 97 کیلوگرم شد و برابر کایل اسنایدر شکست خورد.

جیدن کاکس هم حرکت مشابهی انجام داده، یک وزن بالاتر رفته و او نیز عملکرد ناامیدکننده‌ای داشته است.

تیم کشتی آزاد آمریکا با ۲۵ ورزشکار در مسابقات گرندپری پاریس شرکت کرد و موفق به کسب ۱۸ مدال رنگارنگ در اوزان مختلف شد. آزادکاران آمریکایی در این دوره ۷ مدال طلا، ۶ نقره و پنج برنز کسب کردند.

کاکس که برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به وزن ۹۷ کیلوگرم رفته در اولین تجربه خود در این وزن نتوانست موفقیتی کسب کند. آمریکایی‌ها در این وزن کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک را دارند. همچنین عبدالرشید سعدالله‌یف ملقب به «تانک روس» هم قدرت بلامنازع وزن ۹۷ کیلوگرم محسوب می‌شود.

البته کاکس پیش از المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز قصد داشت در مسابقه انتخابی شرکت کند اما به دلیل دیر رسیدن به مراسم وزن‌کشی از دور مسابقات کنار رفت.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *