بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

درخواست دادستان تورین برای کسر ۹ امتیاز از یوونتوس

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۱

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش روزنامه ایتالیایی «گاتزتا دلو اسپورت»؛ دادستانی تورین در ادامه تحقیقات در مورد باشگاه یوونتوس که به  جعل گزارش‌های مالی متهم است، از فدراسیون فوتبال ایتالیا خواسته تا از این تیم در رقابت‌های فصل جاری سری A ایتالیا، 9 امتیاز کسر کنند. هشت باشگاه دیگر نیز در این زمینه زیر ذره‌بین هستند که عبارتند سامپدوریا، امپولی، جنوا، پارما، پیسا، پسکارا، پرو ورچلی و نوارا.

دادستان تورین همچنین 20 ماه و 10 روز محرومیت برای فابیو پاراتیچی (مدیر ورزشی یوونتوس)، 16 ماه محرومیت برای آندره‌آ آنیلی (رئیس باشگاه یوونتوس)، 12 ماه محرومیت برای پاول ندود (نایب رئیس باشگاه یوونتوس)، پائولو گاریمبرتی (عضو سابق هیئت مدیره یوونتوس) و مائوریتزیو آریوابنه (مدیر اجرایی باشگاه یوونتوس) و 10 ماه و 20 روز محرومیت برای فدریکو چروبینی (مدیر تیم یوونتوس) درخواست کرده است.

باشگاه یوونتوس به دلیل نقل‌وانتقالات مشکوک با مقادیر بالا به منظور به دست آوردن سود سرمایه مورد بررسی و زیر ذره‌بین قرار گرفته است. محققین صورت‌های مالی سال‌های 2018، 2019 و 2020 این باشگاه را مورد بررسی قرار داده‌اند. پیش از این روزنامه ایتالیایی «رپوبلیکا» اعلام کرده بود که باشگاه یوونتوس بار دیگر با مشکل مواجه شده و 16 نفر از مدیران این باشگاه از جمله آندره‌آ آنیلی رئیس باشگاه و پاول ندود نایب رئیس باشگاه به اتهام حسابداری نادرست و ارتباطات نامناسب با بازار نقل‌وانتقالات تحت بازجویی هستند.

دادستانی تورین و بازرسان این پرونده بر این باور هستند که باشگاه یوونتوس گزارش‌های مالی خود را برای سال‌های 2019، 2020 و 2021 جعل کرده است، از جمله مخفی کردن پرداختی‌هایش به برخی از بازیکنان از جمله کریستیانو رونالدو. باشگاه یوونتوس در زمان اوج همه‌گیری بیماری کووید-19 اعلام کرد که بازیکنانش تا چهار ماه دستمزد خود را خواهند بخشید، اما ظاهراً باشگاه حقوق سه ماه آنها را پرداخت و قراردادهای خصوصی در این زمینه با آنها امضا کرد، از جمله با کریستیانو رونالدو.

باشگاه یوونتوس متهم است زمانی که همه باشگاه‌های ایتالیایی به خاطر شیوع کرونا و برگزاری بازی‌ها در ورزشگاه‌های خالی با کاهش شدید درآمد مواجه شدند، با وجود موافقت با طرح کاهش حقوق بازیکنان برای کاهش هزینه‌ها مخفیانه حقوق آنها را به‌صورت تمام و کمال پرداخته و به این ترتیب از پرداخت مالیات آنها هم فرار کرده است. یکی از این موارد هم مربوط به توافق بانوی پیر با کریستیانو رونالدو برای پرداخت حقوق 20 میلیون یورویی او بوده است.

روزنامه «کوریره دلاسرا» پیش از این گزارش داده بود، در تاریخ 23 مارس سال 2022 اسنادی در دفتر وکیل باشگاه فدریکو رستانو در شهر تورین یافت شده که در آن جزئیاتی از توافق میان رونالدو و باشگاه یوونتوس وجود دارد. این موضوع یکی از مهمترین مواردی است که دادستان مدعی‌العموم شهر تورین آن را پیگیری می‌کند و در راستای آن هم رفتارهای مالی باشگاه طی چند فصل گذشته را زیر ذره‌بین برده است.افشای جزئیات توافق مخفیانه رونالدو با یوونتوس

اوایل آذر ماه بود که باشگاه یوونتوس به‌طور رسمی اعلام کرد که تمامی اعضای هیئت مدیره این باشگاه از جمله آندره‌آ آنیلی از سمت خود استعفا کرده‌اند و مائوریتزیو اسکاناوینو را به‌عنوان مدیر اجرایی جدید خود منصوب و معرفی کرد.

یوونتوس در حال حاضر با 37 امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی سری A ایتالیا قرار دارد و در صورت کسر 9 امتیاز، تا رده هفتم جدول سقوط خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *