بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سرنوشت عربستان دست خودش است؛ چشم مکزیک به دست آرژانتین

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۷

به گزارش ایلنا، رقابت صعود به مرحله حذفی جام جهانی از گروه C به روز آخر کشیده و عربستان سعودی با مکزیک روبه‌رو می‌شود. از بین آرژانتین و لهستان حداقل یکی در بازی همزمان امتیاز از دست می‌دهد و بنابراین هر چهار تیم شانس صعود به یک‌هشتم ‌نهایی را دارند.

عربستان بعد از شور شگفتی‌سازی روز اول و پیروزی بر آرژانتین مدعی قهرمانی، در بازی دوم مقابل لهستان آرام شد و با باخت مقابل این تیم نتوانست صعودی تاریخی را رقم بزند.

بازی خوب وویچیک شزنی و دفع پنالتی سالم الدوساری با گل‌های پیوتر زیلینسکی و روبرت لواندوفسکی همراه شد که دومی در 34 سالگی پایش به گلزنی در جام جهانی باز شد. حالا سرنوشت تیم هروه رنار دست خودش است و با پیروزی بر مکزیک صعود می‌کند اتفاقی که پیش از این تنها یک بار در سال 1994 رخ داده.

تساوی هم می‌تواند کافی باشد اگر لهستان لطف بزرگی کند و آرژانتین را با حداقل سه گل شکست دهد اما عربستان تنها چهار تا از 19 بازی قبلی‌اش در رقابت‌های مختلف را برده و در 18 بازی در جام جهانی تنها یک کلین‌شیت داشته که آمار 6/5 درصد کلین‌شیت بدترین آمار در میان تیم‌هایی است که حداقل 10 بازی در جام جهانی انجام داده‌اند.

مکزیک همیشه به یک‌هشتم‌نهایی جام‌جهانی می‌رسد، این کار آنها است و دغدغه فراتر از آن را دارند. اما این بار با خوش‌شانسی و خراب شدن پنالتی لواندوفسکی به لهستان نباختند و مقابل آرژانتین این اتفاق افتاد. مکزیک در چهار بازی آخرش در جام‌جهانی پیروزی نداشته و چنین رویه‌ای تنها در 13 بازی اول این تیم در جام‌جهانی تکرار شده. در این چهار بازی گل هم نزده‌اند و از 49 ضربه به سمت دروازه حریفان تنها 9 تا در چهارچوب بوده است.

مکزیک درس تلخی آموخت که نباید به لیونل مسی فضا و زمان بدهد و برنده هفت توپ طلا الهام‌بخش پیروزی 2 بر صفر تیمش بود تا مکزیک در خطر جدی حذف از مرحله گروهی جام جهانی قرار بگیرد، این تیم از سال 1994 همیشه در مرحله حذفی جام‌جهانی بوده و آخرین بار در سال 1978 از مرحله گروهی حذف شده است. تیم خراردو مارتینو باید بازی‌اش را ببرد و امیدوار باشد نتیجه بازی دیگر گروه به نفعش رقم بخورد مثلاً لهستان، آرژانتین را شکست دهد یا آرژانتین با گل‌های زیاد از سد لهستان عبور کند. اما مکزیک به همراه تونس تنها تیم‌های جام هستند که در دو بازی اول خود موفق به گلزنی نشده‌اند.

 مکزیک می‌تواند روحیه بگیرد از اینکه در پنج بازی با عربستان چهار برد و یک تساوی داشته هر چند آخرین آنها در سال 1999 بوده و تیم رنار برای این بازی و قرارگرفتن در میان دو تیم اول گروه ترسی به خود راه نمی‌دهد.

 

اخبار تیمی

عربستان مجبور به یک تغییر در خط میانی است چون عبدالاله المالکی که اشتباهش منجر به گل لواندوفسکی شد، کارت زرد دوم خود را در بازی با لهستان گرفت و احتمالاً به جای او نواف العابد جایش را در تیم رنار می‌گیرد. ریاض شراحیلی بعد از بازگشت از مصدومیت می‌تواند گزینه تدافعی قابل اتکایی برای مربی فرانسوی باشد و در این صورت تنها یاسر الشهرانی و سلمان الفرج تنها غایبان عربستان سعودی برای این بازی به حساب می‌آیند.

یک گل دیگر برای الدوساری باعث می‌شود کاپیتان عربستان با رکورد سه گل سامی الجابر در جام جهانی برابر شود و رنار قبل از بازی با لهستان تأیید کرد الدوساری شرایط مسابقه را به دست آورده است.

محمد کانو می‌تواند یکی از بازیکنان تأثیرگذار عربستان در این بازی باشد، او که مقابل لهستان چهار ضربه به سمت دروازه حریف زد، با 96 پاس به مقصد رسیده، بهترین پاسور تیمش در این جام بوده است.

مکزیک هم یک نگرانی در خط میانی دارد و آندرس گواردادوی باتجربه در دقیقه 42 بازی با آرژانتین مجبور به ترک زمین شد هر چند میزان مصدومیت او مشخص نشده. نبود گواردادو شاید به حضور ادسون آلوارس آژاکس منجر شود چون مارتینو نیاز به گل دارد و باید به دفاع چهارنفره برگردد. در این صورت، نوک حمله به رائول خیمنس سپرده می‌شود که صدمین بازی ملی خود را برای ال تری انجام می‌دهد.

 

ترکیب احتمالی

عربستان سعودی: العویس؛ عبدالحمدی، العمری، تمبکتی، البوریک؛ کانو؛ البوریکان، العابد، الناجی، الدوساری؛ الشهری

 

مکزیک: اوچوا؛ سانچس، مورنو، مونتس، گایاردو؛ اررا، آلوارس، چاوس؛ لوسانو، خیمنس، وگا

 

انتهای پیام/

دسته بندی ها : خبرگزاری ایلنا
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *