بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

نگرانی نایب‌رییس اول فدراسیون جهانی از آینده وزنه‌برداری/ پاپاندره‌آ: اگر کاری نکنیم از المپیک بعدی حذف می‌شویم

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۸

اورسلا پاپاندره‌آ، نایب‌رییس اول فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، درباره آینده وزنه برداری در بازی های المپیک و حضور بانوان صحبت کرد.

به گزارش طرفداری و به نقل از وابط عمومی فدراسیون وزنه برداری ایران، پاپاندره‌آ درباره حضور زنان در وزنه برداری و عرصه مدیریت اظهار داشت:

بهترین کاری که می توانیم برای حمایت از بانوان در وزنه برداری انجام دهیم این است که موفقیت هایشان را ببینیم، جشن بگیریم و تشویقشان کنیم. کمک کنیم که دیده شوند اما به صورت خاص در خصوص کشورهایی که فعالیت های زنان به تازگی در حال توسعه است، مهمترین کاری که می توانم به عنوان عضوی از IWF انجام دهم، این است که برای شنیده شدن صدایشان و هر گاه به کمک نیاز دارند، در دسترس باشم.

وی در خصوص حضور وزنه برداری در بازی های المپیک 2028 گفت:

نمی دانم کلمه «خوشبین» می تواند دقیقا مفهوم را برساند یا نه. در حال حاضر در وضعیت خوبی نیستیم و متاسفانه این واقعیت است؛ به ویژه برای من خیلی قبول آن سخت است چون خودم در این عرصه حضور داشتم، حتی قبل از این که اجازه رقابت زنان در بازی های المپیک صادر شود. المپیک برای من و برای هر ورزشکاری اهمیت بسیار زیادی دارد و نگرانم سابقه دوپینگ ها و فسادهای وزنه برداری روی وجهه آن اثر بگذارد.

نایب‌رییس اول فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تصریح کرد:

ترسم این است که اگر در یک بازه زمانی کوتاه، اقدامات کافی و قاطع انجام نشود، فرصت را برای تصمیم گیری تا فوریه از دست بدهیم. اگر در همین مدت کاری انجام ندهیم، از المپیک بعدی حذف می شویم که نمی دانم دائمی خواهد بود یا فرصتی برای بازگشت وجود خواهد داشت ولی آنچه تا امروز مشخص است، این است که ما در برنامه بازی های المپیک 2028 نیستیم؛ بنابراین درخواست ما از IOC این است که وزنه برداری را در برنامه بازی ها قرار دهد. مذاکرات فیمابین هم بر این اساس بوده که IOC توپ را در زمین ما قرار دهد. در مقطعی از تاریخ پس از «آیان» قرار داریم که اقدامات لازم و کافی در این زمینه انجام نشده، بنابراین زمان بسیار کوتاهی برای تصمیم گیری و بهبود وضعیت باقی مانده است.

پایاندره‌آ در خصوص اراده مدیران فدراسیون جهانی برای بهبود وضعیت خاطرنشان کرد:

به نظر می رسد در گفتمان موجود «اراده قاطع» وجود دارد اما به نظر من اراده باید در عمل نشان داده شود، بنابراین می توانم بگویم که این اراده وجود دارد اما اگر در عمل اقدامات همکاران من در فدراسیون جهانی دیده نشود، برای من سخت است که وجود آن را بپذیرم.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *