بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اراده وزارت ورزش برای شکستن قفل انتخابات/ ثبت نام به موقع در ۵ فدراسیون

منبع : خبرگزاری مهر
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۱

به گزارش خبرنگار مهر، ماه هاست که مجمعی ویژه انتخابات فدراسیون های ورزشی برگزار نشده است در حالیکه به جز فدراسیون تازه تاسیسی مانند ورزش های ساحلی و دریایی، ۱۱ فدراسیون دیگر هم با سرپرست اداره می شوند.

هر یک از این فدراسیون ها بنا به دلایلی هنوز به زمان تشکیل مجمع انتخاباتی نرسیده اند و هیچ ضمانتی هم نیست که همه آنها تا پایان سال به شرایط لازم در این زمینه دست یابند. در این حالی است که تا آن زمان، پرونده مدیریت فعلی ۹ فدراسیون دیگر بسته خواهد شد و این فدراسیون ها هم به سمت دوره سرپرستی سوق داده خواهند شد.

به همین منظور و برای جلوگیری از این موضوع که معمولا به کش و قوس انتخاباتی منجر می شود، وزارت ورزش نام نویسی به موقع از کاندیداهای برخی از فدراسیون را در برنامه قرار داد به این صورت که با در نظرگفتن بازه زمانیِ ۱۲۰ روزه تا پایان دوره ریاست، نام نویسی از متقاضیان ریاست را آغاز کرد.

هندبال، هاکی، جودو، قایقرانی و کاراته ۵ فدراسیونی هستند که طبق نامه دریافتی از وزارت ورزش و طی دو هفته اخیر، نام نویسی از کاندیداهای خود را انجام دادند تا در فرصت مناسب، دیگر اقدامات انتخاباتی برای آنها به سرانجام برسد و منعی برای برگزاری انتخابات شان باقی نماند.

با این اوصاف باید اسفندماه حداقل ۵ مجمع انتخاباتی برای فدراسیون ها برگزار شود چراکه قایقرانی ۸ اسفندماه به پایان دوره علیرضا سهرابیان می رسد، دوره ریاست علیرضا پاکدل در هندبال ۲۰ اسفندماه به پایان می‌رسد، دوره ریاست بهرام قدیمی و سید حسن طباطبایی در هاکی و کاراته ۲۱ و ۲۳ اسفندماه تمام می شود و ۲۵ اسفندماه هم زمان پایان دوره آرش میراسماعیلی در جودو است.

البته این روزها نام نویسی کاندیداهای فدراسیون شمشیربازی هم در جریان است و طبق اعلام آرش فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون ها، قرار است به زوی نام نویسی از کاندیداهای فدراسیون ژیمناستیک هم آغاز شود. برای فدراسیون بدمینتون و گلف هم پیش از این نام نویسی کاندیداها انجام شد اما بعد از آن روند انتخاباتی پیش نرفت تا به نتیجه برسد.

علاوه بر این فدراسیون هایی مانند دوچرخه سواری، آمادگی جسمانی، سوارکاری، وزنه برداری، ورزش های همگانی و روستایی و عشایری هم معطل وزارت ورزش و دستور مقاماتش هستند تا استارت انتخابات شان را بزنند.

بنابراین امید می رود رکورد انتخابات فدراسیون ها بعد از ۱۴ آذرماه که برای اسکواش و مجمع انتخاباتی این فدراسیون تعیین شده، دوباره عیان نشود و تا پایان سال خیلی از فدراسیون ها در مورد رئیس جدید خود تعیین تکلیف شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *