بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

خاطره کانیگیا از دوپینگ مارادونا: دیگو برای بازی بهتر به مواد نیاز نداشت

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱:۲۹

جام جهانی 1994 برای دیگو مارادونای فقید بسیار تلخ به پایان رسید. پس از گلزنی او در اولین بازی آرژانتین مقابل یونان، به اتهام دوپینگ از ادامه بازی ها محروم شد. کلودیو کانیگیا ستاره آن زمان آرژانتین در کنار مارادونا در گفتگو با کوریره دلو اسپورت گفت:

از طریق روزنامه آنلاین از فوت دیگو باخبر شدم. در ابتدا می کردم مثل همیشه یک شایعه است و عملا آن را انکار می کردم. می گفتم دیگو مریض است، در کما است اما هنوز نمرده است. بعد فهمیدم متاسفانه خبر درست است. ما 2 ماه پیش از آن با هم صحبت کرده بودیم. نمی خواهم مغرور به نظر برسم اما فکر می کنم من نزدیک ترین هم تیمی به او بودم. 

کانیگیا در مورد دوپینگ مارادونا در جام جهانی 1994 گفت:

حال دیگو خراب بود. به اتاقش رفتم تا او را بغل کنم. خیلی کم حرف زدیم؛ خیلی کم. دیگو گریه می کرد و من هم گریه می کردم. او احساس خیانت می کرد. از نظر بدنی او در اوج بود. در بوستون 2 بار در روز تمرین می کرد. او فکر می کرد آن محصول نوعی ویتامین تقویتی است و برای همین آن را استفاده کرد. واضح بگویم که دیگو برای اینکه بهتر بازی کند، نیازی به مواد نداشت. 

دیگو مارادونا پس از آن محرومیت از فوتبال خداحافظی نکرد و پس از 3 سال بازی برای بوکاجونیوز و در کنار کانیگیا، در سال 1998 بازنشسته شد. او در جام جهانی 2010 سرمربی آرژانتین بود و تیم او در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آلمان حذف شد. 

کلودیو کانیگیا در اروپا در تیم های زیادی مانند رم، آتالانتا و بنفیکا بازی کرد. 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *