بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

جام جهانی کشتی آزاد| قهرمان ایرانی جهان به 97 کیلوگرم نمی‌رود/ تقابل یزدانی و قاسپمور برای 86 در المپیک؟!

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۴

قهرمان کشتی آزاد جهان در جام جهانی کشتی آزاد به میزبانی آمریکا در وزن 92 کیلوگرم مبارزه می‌کند.

به گزارش طرفداری، اتحادیه جهانی کشتی وقتی فهرست تیم ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در جام جهانی آمریکا را اعلام کرد، در اقدامی عجیب نام کامران قاسمپور قهرمان دو دوره اخیر جهان را در وزن 97 کیلوگرم قرار داد.

این در حالی است که ملی‌پوش 25 ساله ایران مدت‌هاست از وزن 86 به 92 کیلوگرم کوچ کرده و در مسابقات قهرمانی جهان 2021 و 2022 در اسلو و بلگراد هم طلای همین وزن را کسب کرد.

اتحادیه جهانی روز گذشته (جمعه) به احتمال مبارزه کامران قاسمپور و کایل اسنایدر قهرمان آمریکایی جهان و المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز اشاره داشت اما یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با رد این موضوع به ایسنا گفت:

کامران قاسمپور قرار است در وزن ۹۲ کیلوگرم در جام جهانی آمریکا به میدان برود.

مسابقات کشتی قهرمانی جهان و جام جهانی در 10 وزن و رقابت‌های المپیک در 6 وزن برگزار می‌شود، به همین دلیل کامران قاسمپور برای حضور در المپیک 2024 پاریس ناگزیر به کاهش یا افزایش وزن است. از آنجایی که حسن یزدانی پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران در وزن 86 کیلوگرم حضور دارد و قاسمپور مدت زیادی پشت خط او ماند، احتمال افزایش وزن برای او بیشتر است.

باید دید کامران قاسمپور قهرمان وزن 92 کیلوگرم جهان در دو دوره اخیر، تصمیم به افزایش وزن و رقابت با غول‌هایی مانند کایل اسناید رو عبدالرشید سعداله‌یف تانک روس می‌گیرد یا به وزن 86 کیلوگرم می‌رود تا با یزدانی و شاید دیوید تیلور قهرمان آمریکایی جهان و المپیک مبارزه کند.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *