بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

طلسم صعود واترپلو به المپیک می‌شکند؟ / امیرحسین رهبر: باید چیریچ را حفظ کنیم

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۸

ملی‌پوش واترپلو ایران امیدوار است با حفظ سرمربی صربستانی، طلسم حضور در المپیک شکسته شود.

به گزارش طرفداری، تیم ملی واترپلو ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ با شکست مقابل قزاقستان چهارم شد. شاگردان الکساندر چیریچ در مرحله مقدماتی عملکرد بی‌نقصی داشتند و موفق شدند تمامی حریفان شامل هند، کره‌جنوبی، تایلند و هنگ‌کنگ و همچنین قزاقستان، یکی از قدرت‌های واترپلو آسیا را مغلوب کنند ولی در مرحله نیمه‌هایی از چین کامبک خوردند و دیدار رده‌بندی را هم واگذار کردند.

شکست مقابل قزاقستان علاوه بر از دست دادن سکوی سوم و مدال برنز به معنای ناکامی در کسب جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان بود.

سرمربی صربستانی تیم ملی در اردوهای تمرینی ملی‌پوشان حضور نداشت و به صورت مستقیم راهی تایلند شد اما با این وجود کارشناسان و ملی‌پوشان واترپلو اعتقاد دارند روند تیم ملی با الکساندر چیریچ صعودی بوده و باید این مربی را حفظ کرد تا شاید طلسم صعود به المپیک برای واترپلو ایران شکسته شود.

امیرحسین رهبر ملی‌پوش واترپلو ایران در این باره اظهار داشت:

شروع امیدوارکننده‌ای داشتیم. هند، کره جنوبی و از همه مهم‌تر قزاستان را برای اولین بار در تاریخ واترپلو ایران شکست دادیم و به عنوان سرگروه صعود کردیم. در مصاف با چین نمایش خوبی ارائه کردیم و تا پایان کوارتر دوم تیم برنده زمین بودیم. چینی‌ها آمده بود تا انتقام شکست در دیدار رده‌بندی بازی‌های آسیایی جاکاراتا را بگیرند اما ما با اختلاف سه امتیاز پیش افتادیم. در کوارتر سوم دچار غفلت شدیم و حریف هم نهایت استفاده را برد و با اختلاف یک امتیاز پیش افتاد. خیلی امیدوار بودیم در کوارتر چهارم جبران کنیم اما در این کوارتر به تساوی رسیدیم و در مجمع بازنده بازی را ترک کردیم.

وی درباره اینکه در دومین رویارویی با قزاقستان که در دیدار رده‌بندی رخ داد ایران شکست خورد تا فرصت حضور در مسابقات جهانی را از دست بدهد، عنوان کرد:

انگیزه زیادی داشتیم تا فینالیست شویم اما در بازی با چین مغلوب شدیم و این موضوع در روحیه تیم تأثیر منفی گذاشت. با وجود آنکه مربیان تیم با ما صحبت کرده بودند اما قزاقستان که در مرحله گروهی و در نیمه‌نهایی برابر ژاپن که سطح بازی این تیم فراتر از آسیاست، مغلوب شده بود برای آنکه این بار بازنده نشود به دنبال جبران بود.

رهبر ادامه داد:

با همه این مسائل از قزاقستان پیش افتادیم اما ضربه پنالتی که از دست دادیم و گلی که بلافاصله خوردیم باعث شد تا به جای آنکه ۴ بر ۲ جلو بیفتیم نتیجه بازی ۳ بر ۳ مساوی شود. در ادامه هم جریان بازی از دست‌مان خارج شد و نتیجه آن شکستی بود که ما را به مقام چهارم آسیا رساند. سهمیه مسابقات جهانی را از دست دادیم چون دو تیم از آسیا صعود می‌کردند و با توجه به میزبانی ژاپن قهرمان، تیم سوم به این مسابقات می‌رفت که دیدارهای تدارکاتی بسیار خوبی برای بازی‌های آسیایی سال آینده در چین بود.

ملی‌پوش واترپلو درباره اینکه دلیل ناکامی ایران در حضور روی سکو و سوختن فرصت طلایی حضور در مسابقات جهانی چه بود، تصریح کرد:

در گذشته فاصله واترپلوی ایران با تیم‌های برتر آسیا فاحش بود اما امروز به شرایطی رسیدیم که پس از بازی‌های آسیایی جاکارتا در رقابت‌های قهرمانی هم به جمع چهار تیم برتر صعود می‌کنیم. توقعات از تیم ملی واترپلو به حدی بالا رفته که از دست رفتن فرصت صعود به فینال و همچنین عنوان سومی عملکرد مطلوبی از سوی منتقدان توصیف نمی‌شود. اشتباه جزئی از بازی است و ما در مصاف با چین در حالی مغلوب شدیم که دو پنالتی از دست دادیم و دو شوت ما تیرک دروازه این تیم را لرزاند. گل شدن یکی از این توپ‌ها بازی را به تساوی می‌کشاند.

رهبر افزود:

اگر دو توپ گل می‌شد فینالیست می‌شدیم. قزاقستان هم بازیکنانی داشت که در المپیک توکیو و مسابقات جهانی دو، سه ماه پیش حضور داشتند. برابر این حریف هم دو ضربه پنالتی ما گل نشد که در جریان مسابقه تأثیر داشت. به همین دلیل باید اتفاقات بازی که در راستای اهداف ما رقم نخورد را دلیل مهمی بدانیم و البته هدف ما تلاش و دقت بیشتر برای کسب نتایج بهتر است.

وی درباره اینکه انتظار از تیم ملی واترپلو شکستن طلسم ورود به المپیک است و آیا می‌توان به این موفقیت با توجه به برتری مقابل قزاقستان دست یافت، به آنا گفت:

المپیک رویای همه اعضای تیم ملی واترپلوی ایران است. باید این تیم را حفظ کنیم و راه آن تمدید قرارداد الکساندر چیریچ است. حضور چیرو در تیم ملی واترپلو باعث شد تا سیر صعودی داشته باشیم و به جایی برسیم که قزاقستان، چین و کره جنوبی را شکست دهیم. رقبا در بازی‌های آسیایی می‌آیند تا بهترین نتیجه را بگیرند و بدون شک اردوهای تمرینی و مسابقات تدارکاتی بسیار خوبی را پشت سر می‌گذارند.

ملی‌پوش واترپلو ایران یادآور شد:

چیریچ نقش بزرگی در رونق واترپلو ایران داشت و وقتی با او قزاقستان را در مرحله گروهی شکست دادیم بهترین تیم واترپلوی تاریخ شدیم اما بعد از آنکه چهارم شدیم نگاه‌ها به بدترین تغییر کرد. یکسری انتقادات به ضرر تیم ملی واترپلو است. باید واقع‌بین باشیم. تیم خوبی در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند داشتیم و شادی بیش از حد چین و قزاقستان پس از آنکه ما را شکست دادند گویای جدال پایاپای ما با آنها بود چون در گذاشته با اختلاف امتیاز به این نتیجه می‌رسیدند و هر دو تیم سابقه باخت برابر ایران را دارند. 

رهبر درباره اینکه باید چه کنیم تا تیم ملی واترپلو با وجود بدشانسی‌های احتمالی موفق شود سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دست آورد، خاطرنشان کرد:

اگر فدراسیون نتواند چیریچ را حفظ کند باید یک سرمربی در اندازه‌های او بیاورد. حالا که فرصت حضور در مسابقات جهانی که بازی‌های تدارکاتی خوبی برای بازی‌های آسیایی هانگژو بود را از دست دادیم باید تدارکات خوبی داشته باشیم. آخرین بازی رسمی تیم ملی واترپلو پیش از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند، دیدار رده‌بندی بازی‌های آسیایی جاکارتا مقابل چین بود. تنها دو اردو در یونان داشتیم که در اردوی اول هم تنها چهار روز اول را با انگیزه تمرین کردیم چون خبر رسید بازی‌های آسیایی هانگژو یک سال عقب افتاده است. حالا امیدواریم چیریچ حفظ شود چون نعمت بزرگی است و پارسال تیم المپیاکوس را در سه جام به قهرمانی رساند.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *