بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اینفانتینو: اروپا در جایگاهی نیست به قطر پند اخلاقی بدهد؛ شاید در ایران تورنمنتی برگزار کنیم!

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۸

یک روز تا شروع جام جهانی 2022 در قطر باقی‌مانده و جانی اینفانتینو، رییس سوئیسی فیفا در یک نشست خبری در دوحه، در خصوص انتقادات وارده به فیفا صحبت کرد.

طرفداری | صحبت‌های جانی اینفانتینو را به نقل از بی‌بی‌سی و اسکای نیوز می‌خوانید: رییس فیفا از وجود تبعیض‌ها در دنیا گفت:

امروز احساساتی قوی دارم. حس می‌کنم قطری هستم، عرب هستم، آفریقایی هستم، همجنسگرا هستم، معلول هستم و یک کارگر مهاجر هستم. البته که واقعا هیچ‌یک از آن‌ها نیستم اما می‌دانم مورد تبعیض قرار گرفتن چه حسی دارد. من همیشه بابت خارجی بودنم در یک کشور خارجی و داشتن موهای قرمز مورد تمسخر قرار می‌گرفتم (اینفانتینو اصالتا ایتالیایی و بزرگ شده سوئیس است). باید در این شرایط مبارزه نکنید بلکه باید دوست پیدا کنید و اجتماعی شوید. بیش از یک میلیارد فرد معلول در دنیا وجود دارد و هیچ‌کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند.  اینفانتینو اعتقاد دارد انتقاد اروپایی‌ها به قطر در راستای میزبانی جام جهانی، یک نمایش دورویی است:  

من اروپایی هستم. اروپا نمی‌تواند به قطر درس اخلاق بدهد. اروپا طی سه هزار سال گذشته کارهایی انجام داده که در سه هزار سال بعدی باید بابت آن‌ها عذرخواهی کنیم، چه برسد به این که به بقیه پند اخلاقی بدهیم. اگر اروپا واقعا به سرنوشت مردم اهمیت می‌دهد، می‌تواند مثل قطر کانال‌های قانونی ایجاد کند. باید جایی وجود داشته باشد که تعداد کارگران شاغل در اروپا ثبت شود.  او در این خصوص ادامه داد:

در درک انتقاداتی که انجام می‌شود مشکل دارم. ما باید برای کمک به این مردم سرمایه‌گذاری کنیم. باید آینده و امیدواری بیشتری برای آن‌ها فراهم سازیم. شاید همه چیز عالی نباشد اما اصلاحات زمان می‌برد. درس اخلاقی یک‌طرفه از سوی اروپا، دورویی و تظاهر است. چرا هیچ‌کس پیشرفت‌هایی که در این‌جا از سال 2016 انجام شده را نمی‌بیند؟ قطر آماده برگزاری جام جهانی است و این بهترین جام جهانی تاریخ خواهد بود. 200% روی این جام جهانی کنترل داریم. البته من نباید از قطر دفاع کنم؛ آن‌ها خودشان باید مدافع خودشان باشند. من از فوتبال دفاع می‌کنم. قطر پیشرفت کرده و این را حس می‌کنم.  کشته شدن 6500 کارگر مهاجر در قطر به ادعای گاردین، یکی از بزرگ‌ترین انتقاداتی است که فیفا با آن روبه‌رو است: 

 هر کارگری که در قطر دچار حادثه شده براساس قانون غرامت می‌گیرد. با توجه به شدت حادثه، این مبلغ می‌تواند حقوق چندین سال آن کارگر باشد. صندوقی برای حمایت از حقوق کارگران ایجاد شده است و می‌توانید به آن کمک کنید. از قطر، بازیکنان و مربیان انتقاد نکنید. اگر می‌خواهید انتقاد کنید، من برای همین این‌جا هستم. از جام جهانی لذت ببرید و انتقاد نکنید.  منع فروش الکل در استادیوم‌های قطر، باعث شده انتقادهای جدیدی متوجه فیفا شود: اگر این بزرگ‌ترین مشکلی است که برای برگزاری جام جهانی داریم، من فورا استعفا می‌کینم و به ساحل می‌روم تا تعطیلاتم را بگذرانم. بگذارید به شما اطمینان دهم هر تصمیمی که در این جام جهانی گرفته می‌شود، تصمیمی مشترک میان فیفا و قطر است. مناطق هواداری زیادی وجود خواهد داشت که هواداران می‌توانند آن‌جا نوشیدنی الکلی بخرند و بنوشند. فکر می‌کنم با سه ساعت الکل نخوردن در روز می‌توان زنده ماند! این قانون در فرانسه، اسپانیا، پرتغال و اسکاتلند هم هست. این مسئله را به این خاطر بزرگ کرده‌اید چون قطر یک کشور اسلامی است؟ نمی‌دانم دلیلش چیست. دلیل تاخیر در اعلام این تصمیم، امکان‌پذیر بودن اجرای این موضوع بود. در خصوص امنیت همجنسگرایان، به شما اطمینان می‌دهم آن‌ها امنیت کامل خواهند داشت. این یک تضمین است و روی آن ثابت قدم هستیم.   طی هفته‌های گذشته مدام در خصوص کنار گذاشتن ایران از جام جهانی 2022 صحبت‌هایی مطرح شد اما اینفانتینو نظر دیگری دارد:

 آیا در ایران همه هیولا هستند؟ فوتبال باید همه را کنار هم متحد کند. ما از حقوق بشر دفاع می‌کنیم و شیوه خودمان را داریم. نتیجه هم گرفته‌ایم. هواداران زن در ایران به استادیوم رفتند و در این کشور لیگ فوتبال زنان ایجاد شده است. اگر قرار باشد در ایران یک تورنمنت بین‌المللی برگزار شود این کار را می‌کنیم چون شاید آن‌جا تغییراتی اعمال شود. 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *