بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هانسی فلیک به دنبال پیاده‌سازی مدل آنچلوتی در بارسلونا

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۲۲:۴۱

طرفداری | هانسی فلیک بیشتر از هر زمان دیگری به نیمکت بارسلونا نزدیک شده است.

به گزارش نشریه کاتالانی اسپورت، در حالی که آینده ژاوی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، هانسی فلیکِ 59 ساله به عنوان محتمل‌ترین گزینه جانشینی او در رأس کادر فنی کاتالان‌ها مطرح می‌شود. با پیشرفت مذاکرات با فلیک، نشریه اسپورت گزارشی مفصل از روش‌ها و ترجیحات تاکتیکی این سرمربی سابق بایرن مونیخ ارائه داده است.

فلیک از “مدل آنچلوتی” الهام می‌گیرد

آمدن فلیک به بارسا به معنای تغییر رادیکالی در مقایسه با روش کار ژاوی خواهد بود. جنبه تاکتیکی به اندازه قبل اهمیت نخواهد داشت و جای خود را به فرمولی شبیه به آنچه کارلو آنچلوتی در رئال مادرید به کار می‌برد خواهد داد. مفاهیمی مانند مربع خط میانی، برتری نفر سوم یا تبدیل مدافعان کناری به هافبک‌ها کنار گذاشته خواهند شد.

در عوض، فلیک به دنبال ساده‌سازی مفاهیم و دادن نقش بیشتر به بازیکنان است تا بتوانند خودشان در زمین تصمیم بگیرند. این مربی آلمانی اصول اولیه‌ای را برای خودش تعیین کرده که بسیار واضح هستند. پیام او روشن و مستقیم است تا بازیکنان در مورد آنچه باید در زمین انجام دهند، شکی نداشته باشند. فلیک همچنین اهمیت زیادی به کار فیزیکی می‌دهد، جنبه‌ای که به طور سنتی در بارسلونا اولویت نداشته است. او می‌خواهد بازیکنانش در بهترین شرایط بدنی باشند تا به خوبی با پرس فشار بیاورند و حریفان را خفه کنند.

رویکرد فلیک با بازیکنان

علاوه بر موارد گفته شده در بخش دیگری از گزارش اسپورت، تصویری از نحوه رفتار هانسی فلیک با بازیکنانش ارائه می‌دهد. این مربی آلمانی به عنوان هم فردی سخت‌گیر و هم شخصیتی همدل با تیم خود شناخته می‌شود و می‌داند چگونه از تئوری چماق و هویج به خوبی استفاده کند. او در مجموع مربی مطالبه‌گری است، اما با بازیکنانش هم مهربان است و به آنها امتیازات خاصی مانند امکان گذراندن وقت با خانواده یا انعطاف‌پذیری در شرایط شخصی می‌دهد. آنچلوتی نیز به خاطر برخورد انسانی با بازیکنانش شناخته می‌شود و این دو سرمربی آلمانی و ایتالیایی از این نظر بسیار به هم شبیه هستند.

بنابراین، فلیک به عنوان کسی دیده می‌شود که تا حدی از “مدل آنچلوتی” پیروی می‌کند و در عین حال از فلسفه‌های یواخیم لو، سرمربی سابق آلمان هم الهام می‌گیرد.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *