بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

خیبر آمد تا وزن لیگ برتر بالا برود/ جشن در خرم‌آباد همزمان با زنگ خطر!

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۳۷

همیشه تمام کارشناسان در یک نظر اتفاق نظر داشتند و آن هم اینکه حضور تیم‌های ریشه‌دار محبوب و مردمی در لیگ برتر به پیشرفت فوتبال ایران کمک می‌کند. اصلا اجازه بدهید پا را فراتر گذاشته و بگوییم لیگی که در آن پرسپولیس، استقلال، پاس، پیکان، سپاهان، ذوب آهن، نساجی، تراکتور، ملوان، صنعت نفت، ابومسلم، برق شیراز، استقلال اهواز، شاهین بوشهر، سپیدرود و … نباشند اصلاً لیگ نیست!

هر کدام از این تیم‌ها که نام بردیم گوشه‌ای از افتخار و تاریخ فوتبال ایران هستند و متاسفیم که خیلی از آنها حالا دیگر وجود خارجی ندارند. برخی نیز به دسته‌های پایین‌تر سقوط کرده‌اند و امیدی به سروسامان آنها نیست….

همانطور که امیدواریم این تیم‌های ریشه‌دار سقوط کرده به سطح اول برگردند، باید صعود یک تیم قدیمی و ریشه‌دار از همین خانواده را هم جشن بگیریم. خیبر خرم آباد محبوب‌ترین تیم در خطه لرستان در سال ۱۳۶۵ پرسپولیس با عظمت را در جام حذفی با تمام ستاره‌هایش برد، آن پرسپولیس که سالی یک بار می‌باخت!

حالا در بیست و چهارمین دوره لیگ برتر برای اولین بار خیبر گام به لیگ برتر می‌گذارد تا در بالاترین سطح فوتبال با رقبا رقابت کند. البته استان لرستان قبلاً گهر دورود را در لیگ برتر داشت و این اولین سهمیه این استان در سطح بالا نیست اما برای این تیم ریشه‌دار قدیمی بار اول است.

و فوتبالی‌ها می‌دانند که بار اول چقدر می‌تواند تجربه خطرناکی باشد. از آگاه نبودن مدیران و به شرایط لیگ برتر تا احتمال خطر دلال‌ها و تحمیل بازیکنان ناآماده و بدون شرایط، همیشه تیم‌هایی که از لیگ آزادگان به لیگ برتر آمدند اولین گزینه برای سقوط بودند و تجربه نشان داده که در بیش از ۷۰ درصد مواقع تیم تازه صعود کرده دوباره برمی‌گردد.

البته که رضا مهاجری در راس کادر فنی خیبر آنقدر تجربه دارد که اجازه تکرار این اتفاق را ندهد. او خوب می‌داند که به همان اندازه که حفظ اسکلت خیبر که تیم را به لیگ برتر آورده مهم است، جذب بازیکنانی که بتوانند در لیگ برتر عصای دستش باشند و در مواقع حساس تیم را بالا بکشند نیز مهم است.

امیدواریم حالا که در آستانه جشن صعود خیبر به لیگ برتر هستیم حواسمان به این هشدارها هم باشد تا سال بعد همین موقع عزای بازگشت خیبر به لیگ یک را نگیریم . آن هم در شرایطی که متاسفانه آمارهای دیگری هم هست، خیلی از همان تیم‌های ریشه‌دار و قدیمی به محض سقوط از لیگ برتر به کلی محو شدند…

استان لرستان با این همه سرمایه و استعداد همیشه حداقل باید یک سهمیه در بالاترین سطح فوتبال داشته باشد.

دسته بندی ها : خبرورزشی
برچسب ها : ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *