بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کارشناس حقوقی: عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال بازگردد

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶:۳۳

طرفداری | کارشناس حقوقی فوتبال گفت: شهاب عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال بازگردد‌.

اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، شهاب عزیزی خادم را از ریاست فدراسیون عزل موقت کردند و کمیته اخلاق نیز در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ حکم به محرومیت ۲ ساله او داد که این محرومیت ۲ روز قبل به اتمام رسید.با این وجود مسائلی مطرح شده که با توجه به اتمام دوره محرومیت عزیزی خادم، خروج بند اختیار اعضای هیات رئیسه برای برکناری رئیس از اساسنامه فدراسیون و اینکه عزل دائمی او در مجمع ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ توسط اعضای مجمع اتفاق نیفتاد، این فرد می‌تواند به فدراسیون بازگردد.

رضا شاه منصوری، کارشناس حقوقی فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی فارس در این خصوص، اظهار داشت:

در واقع امر احراز صلاحیت از لحاظ حقوقی امری است مستمر که یک مدیر در کل ایام تصدی‌گری خود باید آن را در اختیار داشته باشد. مثل تابعیت جمهوری اسلامی یا الزام به موازین شرعی و….

وی افزود:

بنابراین اگر در یک بازه زمانی ویژگی‌هایی که قانون‌گذار از آن مدیر خواسته از بین برود یا قطع و سلب شود و نهادهای رسیدگی‌کننده مثل هیات رئیسه یا مجمع فدراسیون که بر عملکرد آن رئیس نظارت کنند، عدم احراز صلاحیتش را مصوب کنند از آن تاریخ مسئولیت او سلب می‌شود‌.کارشناس حقوقی فوتبال اضافه کرد: نکته این است که کمیته اخلاق فدراسیون تنبیهی را برای عزیزی‌ خادم اعمال کرده. سوال این جا است که آیا پس از انقضای این دوره محرومیت، فرد می‌تواند به مسئولیت خود بازگردد که با توجه به این توضیحات جواب سوال خیر است.

شاه منصوری درمورد اینکه بند عزل رئیس فدراسیون توسط اعضای هیات رئیسه از اساسنامه حذف شده و عزل دائمی او در مجمع فدراسیون رای‌گیری نشده است، توضیح داد:

این یک بحث دیگر است. اکنون ۲ سوال متفاوت مطرح شد. درمورد تشریفات عزل دائم عزیزی خادم من هم این عقیده را دارم که پس از تصویب عزل موقت او در هیات رئیسه، مجمع عمومی باید عزل دائم او را مصوب می‌کرد اما موضوع منقضی شدن دوران محرومیت عزیزی خادم و بازگشتش به فوتبال، یک بحث دیگر است و اتمام دوره محرومیت سبب بازگشت او نخواهد شد. به این دلیل که تاکنون هیچ ایرادی به شیوه عزلش در مراجع رسیدگی کننده مترتب نشده است. تا زمانی که مراجع ذی‌صلاح فوتبالی این مصوبه را ابطال نکند، اصل بر صحت مصوبه است.

وی اضافه کرد:

حتی سال گذشته که عزیزی‌خادم برای پیگیری موضوع به دادگاه صدر مراجعه کرد، این دادگاه شکایتش را نپذیرفت. به همین دلیل ادامه ریاست مهدی تاج در فدراسیون منطبق بر موازین قانونی است.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *