بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

همه راه‌ها به المپیک ختم می‌شود | کشتی در سالی که گذشت

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۲

طرفداری | سال 1402 برای کشتی ایران، با وجود کسب مدال‌های رنگارنگ در رقابت‌های مختلف، فراز و نشیب‌های زیادی را به همراه داشت.

در حالی که نگاه‌ها به کشتی برای کسب افتخار در المپیک 2024 پاریس دوخته شده، عملکرد تیم‌های ملی آزاد و فرنگی در برخی از رقابت‌ها، انتظارات را برآورده نکرد. فرنگی‌کاران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که در فروردین ماه برگزار شد به مقام قهرمانی در قاره کهن دست یافتند. این در حالی بود که تیم ملی کشتی آزاد، عملکردی ضعیف‌تر از حد انتظار داشت و سوم شد.

انتخابات فدراسیون کشتی هم تیرماه 1402 با انتخاب مجدد علیرضا دبیر برگزار شد. این انتخابات با حواشی متعددی از جمله اعتراض عباس جدیدی و ابطال اولیه آن همراه بود. مهم‌ترین رویداد کشتی در سال 1402، رقابت‌های جهانی بود که شهریورماه در بلگراد صربستان برگزار شد. تیم ملی ایران در این مسابقات در هر دو رشته آزاد و فرنگی نایب قهرمان شد و البته حسن یزدانی باز هم به دیوید تیلور باخت؛ این بار با ضربه فنی. از سوی دیگر چهره‌های درخشانی مانند امیرحسین زارع هم بودند که سالی درخشان را پشت سر گذاشتند. او هم در مسابقات قهرمانی جهان و هم بازی‌های آسیایی هانگژو به مدال طلا رسید. حضور پرقدرت در بازی‌های آسیایی

کشتی‌گیران ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو که مهرماه 1402 برگزار شد به مقام قهرمانی در قاره کهن دست یافتند. این مدال‌ها نقش مهمی در ارتقای رتبه کاروان ایران در این بازی‌ها داشت و سبب شد رتبه هفتم دشت شود. 

یکی دیگر از اتفاقات مهم سال 1402 در کشتی ایران، استعفای ناگهانی پژمان درستکار از سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد بود. درستکار که طی دو سال حضور خود در تیم ملی، مدال‌های رنگارنگی را کسب کرده بود، به دلیل شدت گرفتن انتقادات ترجیح داد پیش از المپیک کنار برود و جای خود را به محسن کاوه، مرد مورد اعتماد علیرضا دبیر بدهد. با پایان رقابت‌های معتبر بین‌المللی در سال 1402، کشتی‌گیران ایران در تلاش هستند با حضور در تورنمنت‌های مختلف و آمادگی کامل، سهمیه‌های باقی‌مانده المپیک 2024 پاریس را کسب کنند تا شاید نتیجه‌ای بهتر از گذشته رقم بزنند.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *