بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

چشم نواز و فوق العاده از ستاره جوان آرسنال ؛ توپچی ها با او به اوج باز می گردند ؟ + فیلم

برترین گل ها و مهارت های بوکایو ساکا

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۲


برترین گل ها و مهارت های بوکایو ساکا در آرسنال و تیم ملی انگلیس را مشاهده نمایید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

در این کلیپ برای شما برترین گل ها و مهارت های بوکایو ساکا ستاره انگلیسی باشگاه فوتبال آرسنال از ابتدا تاکنون را آماده کرده ایم.


بوکایو ساکا (به انگلیسی: Bukayo Saka؛ زادهٔ ۵ سپتامبر ۲۰۰۱) بازیکن فوتبال اهل انگلستان است که در پست هافبک هجومی برای باشگاه فوتبال آرسنال در لیگ برتر انگلستان و تیم ملی فوتبال انگلستان بازی می‌کند.

وی همچنین در تیم‌های ملی فوتبال زیر ۱۶ سال انگلستان، زیر ۱۷ سال انگلستان، زیر ۱۸ سال انگلستان، زیر ۱۹ سال انگلستان، زیر ۲۱ سال انگلستان و تیم ملی انگلستان بازی کرده‌است.

او یک بازیکن چپ‌پا است که بیشتر در پست وینگر راست در باشگاه آرسنال و تیم ملی انگلستان بازی می‌کند. اما توانایی بازی در هر دو سمت خط هافبک و همچنین به‌عنوان مدافع چپ را به خوبی داراست.

در حین برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از اماده شدن پیشنهاد رسمی سران رئال مادرید برای جذب ساکا شایعاتی مطرح شد.
ساکا در ایلینگ، لندن متولد شد و در دبیرستان گرینفورد شرکت کرد. او کار خود را با آکادمی آرسنال شروع کرد. هنگامی که او ۱۷ ساله شد، ساکا یک قرارداد حرفه ای توسط آرسنال به او داده شد و به تیم زیر ۲۳ سال ارتقا پیدا کرد.

در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸، ساکا در بازی خود در لیگ اروپا مقابل وورسکلا پولتاوا اولین بازی رقابتی ارشد خود را برای آرسنال رقم زد. او در دقیقه ۶۸ جانشین آرون رمزی شد. در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۸، ساکا اولین بازی خانگی کامل خود برای آرسنال را در بازی خود در لیگ اروپا مقابل قره باغ انجام داد.

در ۱ ژانویه سال ۲۰۱۹، ساکا بعد از تعویض به جای الکس ایووبی در دقیقه ۸۳، اولین گل خود را در لیگ برتر در پیروزی ۴–۱ برابر فولام به ثمر رساند. در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹، او در پیروزی ۳–۰ در مقابل آینتراخت فرانکفورت در بازی گروهی لیگ اروپا ۲۰۱۹–۲۰۲۰ دو پاس گل داد.

ساکا با نخستین حضور خود در لیگ برتر، در خانه با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل استون ویلا به خاطر تلاش‌هایش در آلمان پاداش گرفت. وی سپس در بازی یک پاس گل پیر امریک اوبامیانگ ثبت کرد و در تساوی ۱–۱ در اولدترافورد مقابل منچستر یونایتد گرفت.

او سپس پاس گل دوم گابریل مارتینلی را در تساوی ۵–۵ در لیورپول در جام حذفی، به ثمر رساند، پیش از این که اوبامیانگ در آخرین سرمربی اونای امری خود را مساوی کند، روی یک پاس مارتینلی پایین به سمت اوبامیانگ ضربه زد و به گل رسید. او سپس یک گل به دست آورد و در تساوی ۲–۲ آرسنال مقابل استاندارد لیژ، کمک کرد، ابتدا در یک منطقه شگفت‌انگیز برای الکساندر لاکازت شوت زد و دقایقی بعد توپ را به دروازه فرستاد.

پس از مصدومیت‌های سئاد کولاشیناچ و کیران تیرنی، ساکا شروع به بازی در تیم اول آرسنال در سمت چپ کرد. در ۲۷ ژانویه سال ۲۰۲۰، او در پیروزی دور چهارم جام حذفی آرسنال با نتیجه ۲ بر یک مقابل بورنموث پس از اتمام یک حرکت ۲۲ پاس و همچنین کمک به گل دوم، توسط ادی انکتیا رسید. این گل بعداً توسط بی‌بی‌سی به‌عنوان گل برتر انتخاب شد.

بوکایو به همراه ۶ بازیکن دیگر با تبار نیجریه در مرحله حذفی لیگ اروپا در ترکیب آرسنال قرار گرفت. پس از دو هفته استراحت در اواسط فصل، ساکا بازگشت خود را با حضور در خانه نیوکاسل یونایتد بازگشت و به گلزنی نیکلاس پپه کمک کرد. وی سپس الکساندر لاکازت را برای نهمین پاس گل خود در این فصل با نتیجه ۱ بر صفر در المپیاکوس در لیگ اروپا راه اندازی کرد.

او بعد از پاس‌گل به انکتیا در پیروزی ۳–۲ خانگی مقابل اورتون، دو پاس گل داد. عملکردهای بعدی مقابل پورتسموث و وستهام یونایتد باعث تقویت بیشتر او در تیم اول شد. او در پایان فصل ۲۱–۲۰۲۰ به‌عنوان بازیکن سال آرسنال برگزیده شد.


خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *